Het tegen-tegeltuinentopic 4

09-04-2018 19:21 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer. En we zijn nog steeds, jawel, tegen tegeltuinen. Dit is de plek waar alle groendames en soms een heer van het viva forum elkaar ontmoeten. Niet alleen groene vingers, maar groen in hart en nieren en groen van lijf en leden.

Afbeelding

We praten hier weer een heel seizoen verder over onze grote liefde: alles wat groeit en bloeit, vliegt, kruipt en sluipt door onze tuinen. Onze tuinen zijn geen doodse, grijs betegelde buitenwoonkamers, maar groene oases die bruisen van het leven.

Dit is dus geen tuin:
Afbeelding

Dit wel:
Afbeelding

Iedereen die liever groen dan grijs ziet, is hier welkom. Grote tuin, kleine tuin, dakterras, balkon of geveltuin, klets met ons mee, stel je vragen, show je zelf gezaaide of gestekte plantjes. We delen hier tips en wetenswaardigheden over alles wat met tuinieren te maken heeft. Kom gezellig langs en geniet mee!

Link naar de oude topics:

Deel 1: thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299
Deel 2: thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
Deel 3: viewtopic.php?f=17&t=373815&start=#p26504833
duet wijzigde dit bericht op 09-04-2018 19:45
11.91% gewijzigd
Ik wil wel foto’s plaatsen maar weet niet hoe.... schaam.... :@@:
phloxx ben je wel eens bij de rozentuin / kweker in Chaam geweest?

http://www.rozenrijk.nl/

Echt een aanrader, ook de webshop. Ik ben er wel eens geweest en werd zo goed geholpen. Ze hebben daar heel bijzondere soorten.

Ik heb een perk vol met 12 verschillende soorten van die zaak.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
09-04-2018 20:20
Duet, misschien nog even een berichtje op het moderator topic voor een slotje op deel 3?
Ja, slotje is inmiddels aangevraagd.
http://www.rozenrijk.nl/shop/trosrozen/aprikola_92.html
anoniem_336977 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 21:01
27.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
09-04-2018 20:44
Ik wil wel foto’s plaatsen maar weet niet hoe.... schaam.... :@@:
Je kunt jouw foto's uploaden op de website postimage.org (met dank aan Felix).
Als je op postimage je afbeelding heb ge-upload, kies je voor "hotlink voor fora" en kopieer je de link. Volgens mij kun je die dan direct in je post hier plakken. En als dat niet lukt, moet je het symbool van de afbeelding onderaan je post (2e van rechts) aanklikken en je link daarin zetten.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx, de lichte kleur van de eerste vind ik de mooiste kleur, maar de bloemvorm en het blad van de laatste vind ik ook het mooiste. Dat lijkt net een pioenroos. De laatste dus!
duet wijzigde dit bericht op 09-04-2018 21:09
4.71% gewijzigd
Afbeelding
tss, mij niet even gewaarschuwd dat er al een nieuw topic was.

Maar gevonden!
Alle reacties Link kopieren
heytan schreef:
09-04-2018 19:40
Hey ik lees graag mee! Heb zelf een zo groen mogelijke tuin, en geen enkele grijze vierkante tegel. Oke toch, een paar stoeptegels bij de kippen :)

Ik heb gelijk een vraagje; wij hebben een kersenboompje maar tot nu toe steeds luis erop.
Dit jaar gaat tot nu toe goed, maar ik wil het graag voorkomen. Ik heb anti-luizenspray gehaald, maar moet je dat preventief gebruiken of pas als je luizen hebt?

Geniet van jullie groene tuintjes!

Plant een paar tenen knoflook rondom de stam. Schijnt preventief te werken
Alle reacties Link kopieren
Zo deze ga ik ook weer volgen! Fijne avond nog dames
Alle reacties Link kopieren
Ha, deel 4! Ik had het even niet in de gaten, maar daar ben ik dan!
Alle reacties Link kopieren
En weer een nieuw hoofdstuk in de tegen tegels strijd. Heerlijk. Phloxx het zou de 14e april zijn maar wat we kunnen zien moet de hele keuken er nog in, verwarming vervangen, muren gestuuct, plafonds verven, badkamer en toilet moest ook volledig vervangen worden maar dat kunnen we niet zien. Dat gaan ze duidelijk niet redden het blijft afwachten. (Is een huurwoning van een woningbouwvereniging). Misschien begin mei. Wachten dus.
Ik vind trouwens de knuffelbijen ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Die foto is goed gelukt zeg, koettie! Hopelijk blijven ze bij je wonen
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Linksboven: rodondendron
midden: perzik
Rechtsboven: schijnaugurk
Grote foto: nieuwe vogelbad
Linksonder: pioenroos komt op
Daarboven: rode ribes
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Weer een paar duizend berichten tegoed in een nieuw seizoen van de antitegelbrigade! :jump:
Alle reacties Link kopieren
jsv schreef:
09-04-2018 22:30

Ik vind trouwens de knuffelbijen ook erg leuk.
Ik ook! Ik zag ze al een paar keer voorbij komen hier, ben toch eens gaan zoeken op internet, ik denk dat ik ze ook ga bestellen.
Alle reacties Link kopieren
duet schreef: maandag 9 april 2018 19:09
Case-je, jouw vingerhoedskruid vind je volgend jaar weer door je hele tuin. :mrgreen:
Ik plant ze ook ieder jaar over naar daar waar ik ze wil en het jaar erop staat ze weer vrolijk ergens anders.
Ach, het zijn makkelijke planten, die zich ook makkelijk laten verplaatsen. Een aantal laat ik ook gewoon staan, vind het wel leuk dat er af en toe wat planten uit de pas lopen.
Ja! Leuk is dat! Ik vind het ook leuk dat ze zomaar opkomen. Maar nu wilde ik eens uitproberen wat er gebeurt wanneer ik ze verplaats. Maar ze mogen van mij overal terugkomen :)
Alle reacties Link kopieren
Felix_Urbexicus schreef:
09-04-2018 23:10
Linksboven: rodondendron
midden: perzik
Rechtsboven: schijnaugurk
Grote foto: nieuwe vogelbad
Linksonder: pioenroos komt op
Daarboven: rode ribes
Ik kan me herinneren dat je vorig jaar ook met foto's liet zien wat er allemaal al opkomt in je tuin en dat ik me vertwijfeld afvroeg of het wel goed zou komen met mijn tuin, want daar was dat allemaal nog niet.
Nu weet ik dat het goedkomt :) maar dat het hier in het Noorden gewoon allemaal wat later begint omdat het klimaat net iets minder zacht is en de winter hier net iets langer duurt.

Maar je foto's maken dat ik me enorm verheug op straks, wanneer alles weer begint te groeien en hoe blij je van ieder nieuw blaadje wordt! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ha caseje, nooit bedoeld om je zenuwachtig te maken! Gelukkig weet je nu dat alles op zijn tijd komt. Op naar een mooie groene tuin XD

Vorig jaar was ik ook superzenuwachtig of al mijn blauwe regens het wel wilden gaan doen, maar die blijken ook traag te zijn
Alle reacties Link kopieren
Felix_Urbexicus schreef:
10-04-2018 10:03
Ha caseje, nooit bedoeld om je zenuwachtig te maken! Gelukkig weet je nu dat alles op zijn tijd komt. Op naar een mooie groene tuin XD

Vorig jaar was ik ook superzenuwachtig of al mijn blauwe regens het wel wilden gaan doen, maar die blijken ook traag te zijn
:D
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic, oude en nieuwe brigade! :hello:

Trouwens ik kan alleen maar dingen posten via mijn mobiel. Erg irritant. Op de computer laadt de read more knop niet. Zal daardoor dus ook even asociaal zijn en niet op iedereen kunnen reageer voordat ik typtyfus krijg. :P

Ik heb afgelopen weekend de hazelaar uitgegraven, nieuwe tegeltjes erin en de nieuwe schuur erop gezet. Vandaag ga ik verder met tegeltjes plaatsen voor de haardhout opslag. Daarna nog een grote reeks tegels eruit halen. Ik zit erover te denken om iets met hopen aarde te doen. Ik heb zoveel over zodra het terras er ligt. :| Tenzij iemand hier nog geniale ideeën heeft?

-
anoniem_332475 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 15:55
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuke foto's Frambozen... vooral die eerste :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Frambozen, je hebt echt een paradijsje, zo leuk!

Wat zijn die blauw/paarse bloemetjes op de een na laatste foto?
Alle reacties Link kopieren
Ah hier zijn jullie! Happy new topic allemaal!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven