Hoe bergen jullie je schoenen op?

01-12-2019 19:15 91 berichten
Ik heb een vriendin geholpen om haar huis op te ruimen en te ordenen.

Ze heeft minstens dertig paar schoenen, die overal en nergens liggen. In de gang. In zo'n IKEA-schoenenkast (Trones) aan de muur, waarin slechts 6 paar schoenen kunnen. In de lade onder haar bed. In zakken in de kast.

De afgelopen jaren kon ze schoenen niet vinden, of niet herinneren, en dan ging ze weer nieuwe schoenen kopen.

Nu ben ik benieuwd: hoe bergen jullie je schoenen op?
En zijn jullie daar tevreden over?

Foto's zijn welkom.
TO trapt af.
Ik heb weinig schoenen. Ze staan onder de kapstok.
Behalve mijn sandalen. Die liggen bij mijn zomerkleding.

Maar als ik tientallen schoenen had, zou ik geen berg schoenen onder de kapstok willen.
Ik heb maar 4 paar echte schoenen en 2 paar leren sandalen.
Die liggen netjes in een lade van een ikea schoenenkast. De meeste in de doos waarin ze gekocht zijn.

Behalve mijn favowinterlaarzen, die staan bij de voordeur.
Een deel in een schoenenkast in de gang.

Een deel - dat ik minder draag - in een kast in de dressing.

Een deel overal en nergens in de buurt van de voordeur of daar waar ik ze uitschop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo’n schoenenkast met verschillende lades. Past wel 20 paar in. Heb ik al jaren, geen idee meer waar gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een opbergbox met winterschoenen en één met zomerschoenen. Ook nog een ladenkast met diepe lades waar schoenen in zitten en die van mijn man staan op de onderste plank van de kledingkast.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik hebben in het washok een loos muurtje. Daar hebben we een heleboel plankjes onder elkaar gehangen. Op iedere plank passen 4 schoenen; 2x twee paar dus. Ik denk dat we acht of negen planken hebben hangen, voor allebei onze schoenen. De schoenen die we iedere dag dragen (de gewone dagelijkse schoenen) liggen meestal onder de kapstok (lees; gewoon naast de bank :hihi: )
Bodem kledingkast, onderste plank kledingkast, onder de kapstok bij de voordeur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Ikea pax kast en ik heb op alle kastdelen de bovenste plank schoenen staan. En beneden staan ook nog schoen in een kastje.
Ik denk dat ik rond de 35 paar schoenen heb.
Ik heb een kamer over in mijn huis en daar staat een kast met kleding en een kast voor al mijn schoenen en laarzen.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 10 paar in een grote rieten mand met deksel.

De rest (van het andere seizoen en die ik bijna nooit draag) op zolder.
óu sont les neiges d'antan

In bakken in een IKEA vakkenkast (de kallax).
Wat is er mis met een ouderwetse schoenenrek?
Zet twee van deze dingen neer en klaar

https://www.lidl-shop.nl/media/59e263cc ... edc86.jpeg
Moreina schreef:
01-12-2019 19:22
Wat is er mis met een ouderwetse schoenenrek?
Daar wordt het bij ons thuis binnen no time een chaos.
Alle reacties Link kopieren
Als tijdelijke oplossing heb ik twee van deze dingen bij Ikea gehaald

Afbeelding

en ze aan een kledingrek op wieltjes gehangen die ik toevallig over had. Die rijd ik zo onder de trap.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hoog rek getimmerd. De planken zijn smalle latjes, zodat de schoenen kunnen ademen.
Lekker overzichtelijk!
De schoenen die ik het meeste draag staan onder de kapstok.
COtweepuntnul schreef:
01-12-2019 19:22
In bakken in een IKEA vakkenkast (de kallax).

Wij hebben de kallax bakken onder een bankje staan. Past precies en omdat het zwarte bakken zijn vallen ze nauwelijks op
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn slaapkamer een brede vensterbank laten maken met daaronder over de hele breedte (3 meter) een schuifdeurkast met zo'n systeem met van die witte rails met haken en planken. Is perfect, kan al mijn schoenen er kwijt en pas makkelijk de hoogte aan voor bijvoorbeeld laarzen door de haken te verstellen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
01-12-2019 19:23
Als tijdelijke oplossing heb ik twee van deze dingen bij Ikea gehaald

Afbeelding

en ze aan een kledingrek op wieltjes gehangen die ik toevallig over had. Die rijd ik zo onder de trap.
Ook een erg handig ding. Hangt bij mij in de hal aan de kapstok voor mijn gympen, espadrilles etc.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze aan de binnenkant van de deur Van mijn washok:

Afbeelding

Omdat je m vastschroeft aan de deur heel stevig.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels al wel weer uitgebreid:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere van deze op elkaar gestapeld:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/tjusig-sch ... -30152638/

Heb een vergelijkbaar aantal schoenen en hiermee is het heel overzichtelijk.
Ik heb ze allemaal in een Billy boekenkast, met héél veel extra planken.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
01-12-2019 19:26
Ik heb in mijn slaapkamer een brede vensterbank laten maken met daaronder over de hele breedte (3 meter) een schuifdeurkast met zo'n systeem met van die witte rails met haken en planken. Is perfect, kan al mijn schoenen er kwijt en pas makkelijk de hoogte aan voor bijvoorbeeld laarzen door de haken te verstellen.
Woon jij gelijkvloers Calamity? Voor mij zou het niet werken om mijn schoenen op mijn slaapkamer te hebben. Dan moet ik steeds naar boven om ze op te halen, want ik draag in huis nooit schoenen.
óu sont les neiges d'antan

Zo dan zijn dat allemaal jouw schoenen Appie?
Wel een mooie verzameling zo hoor maar jemig, zou niet weten wat ik ermee aanmoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven