Hoe groot is jouw woonkamer?

17-09-2020 16:09 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik nu wel eens heel benieuwd naar...hoe groot is bij jullie de woonkamer? De gemiddelde Nederlandse woonkamer lijkt mij erg klein? We hebben geregeld gasten uit het buitenland en die lachen om ons "kabouterhuis" (55m2). De woonkamer is 23m2. is dat echt zo klein? Hoe zit het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel directe vrienden zeg, dat ze je uitlachen om je formaat woonkamer. Gelukkig ben je niet beledigd

Maar goed, die van ons is ook 25 m2, met ensuite een grote(re) woonkeuken
Ons huis is 160m2 en de woonkamer is 65m2. Daar zit een open keuken bij in.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
17-09-2020 16:12
Je hebt wel directe vrienden zeg, dat ze je uitlachen om je formaat woonkamer. Gelukkig ben je niet beledigd

Maar goed, die van ons is ook 25 m2, met ensuite een grote(re) woonkeuken
Niet per se alleen om onze woonkamer hoor, over het formaat van NL'se huizen in zijn algemeenheid. In hun thuisland is een beetje kleine woonkamer toch al gauw 50m2.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige huis had ook een woonkamer van 25m inclusief open keuken. Ik heb dat nooit als te klein ervaren. Nu ongeveer 55m inclusief keuken. Dat is lekker ruim, daar past een grote eettafel, kasten, grote hoekbank. Maar ik vond mijn vorige huiskamer ook prima. Het ligt uiteraard wel aan de vorm van de kamer.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n beetje 45 m2 inclusief de open keuken.
Zonder keuken ongeveer 30 m2. We wonen 'gewoon' in een (uitgebouwde) tussenwoning.
Ik vind onze kamer vrij ruim, maar wij woonden hiervoor ook wel erg klein. Dus dat kan aan mijn referentiekader liggen...
Behoorlijk ruim voor stadse begrippen, vind ik zelf; 35 m2, zonder de keuken. De keuken / eetkamer kan ik afscheiden met en-suite deuren en die ruimte is nog eens 30 m2.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. De benedenverdieping is 100m2. Daarvan is de helft ongeveer puur woonkamer (waar dus niet ook nog een eetkamer deel is zit, die hebben we apart).

En ja, in vergelijking met sommige buitenlanden zijn onze woonkamers klein en is 55m2 huis ook klein.
Mijn woonkamer is 25m2.
Ik vind dit niet te klein.
Er staat een hoekbank, een grote eettafel met 6 stoelen, een vitrinekast en nog 2 andere kasten in + de TV-kast.
Ongeveer 42m2, inclusief open keuken 50m2.

Ik vind het behoorlijk, maar hiervoor was onze totale woning kleiner dan de begane grond; 42m2. Dus we zijn flink gestegen zeg maar, dus kan liggen aan referentiekader dat ik dit wel groot vind. ;-D
20m2 maar we hebben wel een grote woonkeuken in onze uitbouw van 3,6 meter extra. Wij hebben ervoor gekozen om ons meer te richten op het kook/eetgedeelte dan op het zitgedeelte. Al hebben we in beide ruimtes een bank staan, dus ook in de keuken.
70 m2
Alle reacties Link kopieren
kamer 22M2 keuken 23M2
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Mijn hele huis is in totaal 32 m2 :rofl:

Woonkamer ongeveer 15 m2 denk ik... incl keuken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn woonkamer is 4x4, dus 16m2. De keuken zit daar niet bij in, die is 3x3 dus 9m2 (hier staat ook de keukentafel in) en zit als een los blokje aan de hoek van mijn woonkamer vast (geen deur).
Alle reacties Link kopieren
Grove schatting woonkamer met open keuken 60m2 denk ik. Prima ruimte zat.
Huis is zo'n 130m2 en de woonkamer is ongeveer 30m2
Alle reacties Link kopieren
Woonkamer met open keuken en eiland 70m2. Hele woonoppervlakte 300m2. 5 slaapkamers van 23m2, 25 m2, 15m2 en 44m2.
Alle reacties Link kopieren
Woonkamer is zo’n 50m2. Dit is zonder de keuken en eethoek, dus echt alleen woonkamer. Ik vind het lekker ruim.
Alle reacties Link kopieren
Ruim 50 m2 en de keuken ruim 10 m2.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets van 30m2 aan woonkamer. Keuken is apart (iets van 16m2 gok ik).

Mijn vorige huiskamer was 14m2 met een aparte keuken van 9m2. En daarvoor was mijn hele huis 26m2 .

Ik woon nu in een balzaal!
Alle reacties Link kopieren
Woonkamer 65m2 (een geschakelde 2 onder 1 kap met uitbouw ).
Keuken 16 m2
nadine1988 schreef:
17-09-2020 16:47
Woonkamer met open keuken en eiland 70m2. Hele woonoppervlakte 300m2. 5 slaapkamers van 23m2, 25 m2, 15m2 en 44m2.
5 Slaapkamers?
Ik heb er 4.
2 hele kleine van 8,5 m2 + 2 grotere van 18m2.
Because schreef:
17-09-2020 16:53
Woonkamer 65m2 (een geschakelde 2 onder 1 kap met uitbouw ).
Keuken 16 m2
Ik heb echt een héél klein keukentje van slechts 9m2.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
17-09-2020 16:54
Ik heb echt een héél klein keukentje van slechts 9m2.
het mijne is 5, het kan kleiner dus. Het is wel een open keuken, dus het oogt niet benauwd of iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven