Hoe groot is jouw woonkamer?

17-09-2020 16:09 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik nu wel eens heel benieuwd naar...hoe groot is bij jullie de woonkamer? De gemiddelde Nederlandse woonkamer lijkt mij erg klein? We hebben geregeld gasten uit het buitenland en die lachen om ons "kabouterhuis" (55m2). De woonkamer is 23m2. is dat echt zo klein? Hoe zit het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Woonkamer is 31 vierkante meter (3,45 bij 9). De keuken is een pijpela. Ik zou echt heel graag uitbouwen, maar dat is voor nu helaas even financieel niet haalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Woonkamer ongeveer 5 bij 6, keuken zit bij ons een muur tussen, bij andere huizen in de buurt niet, en die is 3,5 bij 3 of zo.
Vorige bewoners hebben er ooit voor gekozen om de woonkamer dus kleiner te maken.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
17-09-2020 16:53
5 Slaapkamers?
Ik heb er 4.
2 hele kleine van 8,5 m2 + 2 grotere van 18m2.
Ja 5 slaapkamers. We hebben 4 kinderen
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
17-09-2020 17:05
Ja 5 slaapkamers. We hebben 4 kinderen
Lijkt me heerlijk hoor, zo'n groot huis. Wij hebben 1 kind, dus dan heb je de ruimte niet nodig. Maar dan nog: het lijkt me heerlijk.

Voor ons financieel helaas niet echt haalbaar, of we moeten verhuizen naar de Achterhoek. Wat we daar kunnen krijgen aan woonkamer voor ons geld...damn.
Alle reacties Link kopieren
Weet ik niet precies. De benedenverdieping is 128 m2 en ik gok dat ongeveer de helft daarvan woonkamer is. We hebben een uitbouw, dat scheelt.
nadine1988 schreef:
17-09-2020 17:05
Ja 5 slaapkamers. We hebben 4 kinderen
Het was niet aanvallend bedoeld hoor ;-)
Wij hadden 3 kinderen. Ze zijn nu allemaal het huis uit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn woonkamer is ongeveer 40m2.

De keuken is apart en die is 12m2. Maar ik heb wel (te) veel deuren in de keuken waardoor er veel ruimte verloren gaat. Verder beneden 2 slaapkamers, 1 badkamer, 1 losse toilet. Boven 2 slaapkamers en bergruimte. Verder nog een ruime kelder, losse grote garage met kantoor. En dan nog een dierenverblijf. Niet te vergelijken met een stadse woning.
Alle reacties Link kopieren
ik gok 40 m2, met heel hoge plafond, dus lijkt heel groot
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
17-09-2020 17:11
Het was niet aanvallend bedoeld hoor ;-)
Wij hadden 3 kinderen. Ze zijn nu allemaal het huis uit.
Zo had ik het ook niet opgevat hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Onze woonkamer is 35m2. We hebben los daarvan een grote keuken van 22m2 waar ook de eettafel staat.
Mijn hele huis is 33m2. Geen flauw benul hoe groot de huiskamer is. Ik schat 12m2.
Alle reacties Link kopieren
Onze woonkamer is 30m2 met open keuken.
Alle reacties Link kopieren
Iets meer dan 55m2 met open keuken, wij hebben bewust gezocht naar een huis met ruime woonkamer destijds zodat we ook met bezoek niet zo opgepropt zitten als in ons vorige huis.
Ik meen mij te herinneren 145 m2. Dat is wel inclusief de open keuken.
16 m2. Ik heb maar eens per jaar bezoek waarbij het lastig is (verjaardag), maar daarvoor ga ik niet verhuizen.

Groter zou leuk zijn, maar is in mn eentje niet nodig. Nu is het gewoon altijd duidelijk waar ik ga zitten en hoef ik niet te kiezen uit meerdere banken en stoelen. 😁
Alle reacties Link kopieren
Onze huiskamer is zo'n 70 m2,
Eet/zitgedeelte ongeveer 25 m2
Keuken zo'n 20 m2, loopt allemaal in elkaar door, open verbindingen.
Dus de ruimte waar we veel vertoeven is zo'n 115m2

Beneden verdieping telt ook nog een aantal halletjes, wasruimte, slaapkamers en badkamer/toiletten, maar daar zitten we niet zo veel ;-)
Geen prima, prima is geen goed.
DS1971 schreef:
17-09-2020 17:59
Ik meen mij te herinneren 145 m2. Dat is wel inclusief de open keuken.
Wauw, dat lijkt me gigantisch groot!
Alle reacties Link kopieren
39m2 inclusief open keuken. We gaan verbouwen en dan komt er nog zo’n 18m2 bij.
42 met open keuken.
Poeszie schreef:
17-09-2020 16:12
Je hebt wel directe vrienden zeg, dat ze je uitlachen om je formaat woonkamer. Gelukkig ben je niet beledigd

Maar goed, die van ons is ook 25 m2, met ensuite een grote(re) woonkeuken
:cencored:
Alle reacties Link kopieren
Onze woonkamer + keuken ( met ensuitedeuren af te sluiten), zijn samen 85m2. Woonkamer 50m2, keuken zo'n 35m2. Benedenverdieping is rond de 100m2, exclusief de garage.

Totale woonoppervlakte (exclusief zolder/vliering en garage) is 210m2, we hebben boven meer ruimte dan beneden.
Mijn dichte woonkamer is 33m2, de keuken is een aparte ruimte.
Alle reacties Link kopieren
mijn woonkamer is 100m2. inclusief open keuken. hele huis is 250m2
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Dat zal, inclusief open keuken, zo'n 40 m2 zijn. Dat vind ik ruim genoeg, maar vergeleken met de meeste vrienden en familie is het klein.

Degenen die er eens commentaar op hebben geleverd, heb ik gevraagd hoeveel m2 ze eigenlijk zelf hadden per persoon (ik woon alleen).
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
17-09-2020 16:54
Ik heb echt een héél klein keukentje van slechts 9m2.
Hier een open keuken van 6,5 m2 die wat mij betreft niet echt klein is. Je kunt er alleen geen tafel neerzetten. De woonkamer inclusief keuken is ongeveer 35 m2.
Als je niet te veel spullen hebt, is het groot genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven