Hoe hoog staat jullie thermostaat?

19-11-2019 15:01 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren sprak ik met een klusjesman. Bij hem thuis staat de thermostaat op 18. Bij mij staat de thermostaat op 20. Hij zei dat 18 graden genoeg is vanwege de kosten. Hoe hoog staat bij jullie de thermostaat aan?
Mijn schoonmoeder én mijn beste vriendin houden ook van 23 graden.
Ik moet effe afkoelen als ik buitenstap, maar ik hou het er wel vol.


En als ze hier komen in de winter zet ik de verwarming op 21 als compromis.
Hier staat hij op 21,5. Ik doe niet aan truien of dekentjes op de bank.
Snowpink schreef:
19-11-2019 15:44
Ow bij ons is het ook een eeuwige strijd om het klimaat op het werk. Vooral de mannen vs de vrouwen. "hij staat op 22 stelletje zeikwijven!" "Ja min 22 zeker het lijkt hier wel antartica verdomme zet hoger!!!"
Het gaat me er niet eens om welke temperatuur het is, maar bij ons ís het gewoon echt geen 22 graden, ook al staat dat zo aangegeven.
Ik heb trouwens ooit een poging gedaan qua dekentjes, maar die ondingen worden alleen maar ingepalmd door onze 4-potige harige miauwende vriendjes :-).

Heb het maar opgegeven.
Nummer*Zoveel schreef:
19-11-2019 15:47
Ja, dat is in ons huis inderdaad het geval. (Mijn man heeft het een aantal keer getest).
Ik weet niet of dat voor ons huis ook geldt. In de winter wordt het hier 'snachts soms maar 10 graden. Wellicht zou die op 17 ofzo kunnen blijven staan. Het lijkt me wel heerlijk om in de ochtend in een aangename woonkamer beneden te komen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Mijn functioneren begint bij 21 graden.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
19-11-2019 15:38
Als je de hele dag de temperatuur op 17 hebt is het onzin om hem savonds even hoger te zetten. De muren en meubels, vloer, blijven namelijk lang die 17 gr en tegen de tijd dat het behaaglijk wordt is dat ding allang weer laag gezet.

Uh, nee hoor. Wat een kul.
granny71 schreef:
19-11-2019 15:39
Heb geen thermostaat maar de verwarming zet ik toch nooit aan. Stook dan voor buiten ivm het geweldige nieuwe ventilatie systeem dat alle warme lucht gelijk naar buiten zuigt.
Ik heb eens een test gedaan.
5 uur de verwarming volledig open leverde 1 graad verhoging op zonder dat het erg comfortabel voelde.
1 uur 25 waxinelichtjes aan gaf een 2 graden verhoging en het voelt dan heel comfortabel.
Plus het ook nog gezellig is.
25 waxinelichtjes aan? Elke dag? Nou, dat lijkt me niks. Ik heb sowieso zelden kaarsen aan.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
19-11-2019 15:56
Mijn schoonmoeder én mijn beste vriendin houden ook van 23 graden.
De vrouw van mijn ex heeft het huis ook standaard op 23 graden.
Mijn kinderen kwamen altijd met knallende koppijn thuis als ze daar in het weekend waren geweest.
21 graden en 2 uur voor ik ga slapen zet ik de verwarming helemaal uit. Voor mij is dit de goedkoopste optie.

Ik krijg altijd een berg terug, dus het zal we goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
19-11-2019 16:00
25 waxinelichtjes aan? Elke dag? Nou, dat lijkt me niks. Ik heb sowieso zelden kaarsen aan.
Nee niet elke dag. Alleen als ik het zelfs met dekentje en sloffen koud heb.
Misschien 1 keer in de week en dan zet ik ze om 18 uur aan en gaan ze om 22 uur vanzelf uit. Is het s'avonds tenminste een beetje behagelijk
Alle reacties Link kopieren
21 graden. Ik bezuinig niet op warmte, en ook niet op een goed bed.
ik geef mn bek ook maar een douw
Cateautje schreef:
19-11-2019 16:04
21 graden en 2 uur voor ik ga slapen zet ik de verwarming helemaal uit. Voor mij is dit de goedkoopste optie.

Ik krijg altijd een berg terug, dus het zal we goed zijn.
Dat je geld terugkrijgt zegt niets ober je verbruik. Het zegt alleen dat je je termijnbedrag hoog hebt ingesteld.
Hoeveel bezuinig je eigenlijk per dag (12 uur) als je je thermostaat op 18 zet ipv op 20?
Overdag 21 graden. Maar onze eigen slimme thermostaat slaat nu alleen in de om 06.30 ochtend nog aan voor een uurtje. Rest van de dag is het binnen 21 graden zonder dat hij staat te loeien.

En s'nachts staat die op 17,5 graad als minimum. En op de dagen dat er overdag niemand thuis is zetten we hem sowieso op 17,5.

Wij hebben stadsverwarming dus betalen ons sowieso al blauw ;-)
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 16:17
22.95% gewijzigd
Nitflex schreef:
19-11-2019 16:00
25 waxinelichtjes aan? Elke dag? Nou, dat lijkt me niks. Ik heb sowieso zelden kaarsen aan.
Lijkt me ook duur.
Alle reacties Link kopieren
19 graden max
En nu ik ziek ben op 19.5

Als ik de verwarming hoger zet loop ik de hele dag met koppijn

Maat wij slapen ook nog met het slaapkamerraam open.
In de winter staat deze op een kier.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Waarom bepaalt een ingehuurde klusjesman wat jouw normaal is?
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
19-11-2019 16:10
Hoeveel bezuinig je eigenlijk per dag (12 uur) als je je thermostaat op 18 zet ipv op 20?

Milieucentraal zegt 180 euro per jaar.
Alle reacties Link kopieren
18 en soms 18,5. ‘s Nachts 15 graden.
blauwe_emmer wijzigde dit bericht op 19-11-2019 16:19
41.82% gewijzigd
Nitflex schreef:
19-11-2019 16:08
Dat je geld terugkrijgt zegt niets ober je verbruik. Het zegt alleen dat je je termijnbedrag hoog hebt ingesteld.
Het zegt in mijn geval alles over mijn verbruik.
Pandax schreef:
19-11-2019 16:13
Milieucentraal zegt 180 euro per jaar.
Over die paar minder wintermaanden?
En over gas?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-11-2019 16:11
Lijkt me ook duur.
En niet zo goed voor de gezondheid.
https://www.gezondheidsnet.nl/astma-en- ... s-ongezond
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
19-11-2019 16:10
Hoeveel bezuinig je eigenlijk per dag (12 uur) als je je thermostaat op 18 zet ipv op 20?
Dat hangt echt van heel veel factoren af. Hoe is je huis geïsoleerd, hoe zuinig is je boiler/CV-ketel, hoe goed ventileer je, en welk contract heb je met welke energieleverancier?
Alle reacties Link kopieren
19,5. 's Nachts uit.
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven