Hoe hoog staat jullie thermostaat?

19-11-2019 15:01 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren sprak ik met een klusjesman. Bij hem thuis staat de thermostaat op 18. Bij mij staat de thermostaat op 20. Hij zei dat 18 graden genoeg is vanwege de kosten. Hoe hoog staat bij jullie de thermostaat aan?
Alle reacties Link kopieren
20,5 tussen 19:30 - 23:00. Daarbuiten 19 graden. Wij hebben vloerverwarming, dus die gaat nooit te ver naar beneden. Het is altijd comfortabel in huis op deze manier en wij hebben geen hoge stookkosten. .
Vind ook een heel raar iets van die klusjesman trouwens. waar bemoeit die vent zich mee. :-D
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-11-2019 16:16
Over die paar minder wintermaanden?
En over gas?

Ja en ja. Zie website.
Alle reacties Link kopieren
22 graden.

Ik mocht vroeger nooit een verwarming aan op mijn kamer. Ik heb daardoor echt een zo’n hekel aan kou gekregen. Ik weiger om in de kou te gaan zitten. Ik ben ook een koukleum trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje33 schreef:
19-11-2019 16:41
22 graden.

Ik mocht vroeger nooit een verwarming aan op mijn kamer. Ik heb daardoor echt een zo’n hekel aan kou gekregen. Ik weiger om in de kou te gaan zitten. Ik ben ook een koukleum trouwens.
Oh ik ook
heb het mijn hele jeugd koud gehad. Vreselijk

Ik ben gewoon een enorme koukleum, zit zelfs in de zomer in de tuin vaak met sokken aan
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
19-11-2019 15:27
Hij bedoelde het niet vervelend. Hij gaf het als advies.

Voor het geld is 15 graden nog beter. Gratis advies. Niet comfortabel, maar wél beter voor het geld. :)

Oftewel, dat lijkt me logisch allemaal, maar je wilt toch comfortabel zijn in huis? Bij ons 's avonds op 20 graden, overdag 18-19,5 denk ik. Ik lig de hele dag al met een deken over en een trui aan. Moet er niet aan denken om de verwarming vanwege het geld op 18 te laten staan. Brr..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-11-2019 16:48
Oh ik ook
heb het mijn hele jeugd koud gehad. Vreselijk

Ik ben gewoon een enorme koukleum, zit zelfs in de zomer in de tuin vaak met sokken aan

Ik vond het echt verschrikkelijk. In de winter liep er gewoon water naar beneden op mijn muren door de kou.

In de winter douche ik vaak in de avond ook nog een keer. Dan zit de kou echt in mijn botten. Nu ben ik zwanger: lekker warm. :proud:
Toen ik nog thuiswoonde stond de kachel altijd op standje vulkaan en daar werd ik echt onpasselijk van, dus dat is weer de andere kant van het verhaal
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-11-2019 16:51
Moet er niet aan denken om de verwarming vanwege het geld op 18 te laten staan. Brr..
Toch is het voor een groot deel van de Nederlandse bevolking de werkelijkheid.
Mensen met een laag inkomen of uitkering wonen vaak in slecht onderhouden en slecht geïsoleerde huizen waar haast niet tegen de kou op te stoken is.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
19-11-2019 15:30
Bij ons in de woonkamer is het ongeveer 17-18 graden, verder in huis geen verwarming aan. Of wel, in de badkamer. Mocht het heel koud buiten worden, dan eventueel de verwarming in de slaapkamer iets aan.

Ik hou ook van een fris/koud huis. Liever met een dekentje op de bank of een trui aan, dan zo'n "bejaardentemperatuur".

Het is ook gewoon gewenning.
Vroeger klaagden iedereen erover dat het zo warm was in die bejaardenhuizen, nu hebben de meeste mensen zelf de verwarming op 20-22 graden staan. We bewegen allemaal veel minder, er wordt te veel stil gezeten achter een laptop, gameconsole of televisie. Dan krijg je het ook sneller koud.

De.verwarming een graadje kouder zetten is en goed voor het milieu, en je eigen portemonnee, maar ook voor je gezondheid. Je stimuleert het bruine vet meer.
Het is géén gewenning

Ik houd van een frisse slaapkamer, daar staat de verwarming dan ook niet aan en het raam open. Beneden staat de verwarming aan en heb ik ook nog een dekentje. Geen fleece of nog warmer, want daar ben ik helaas allergisch voor.
Later is nu
21 en wij wonen in Italië
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje33 schreef:
19-11-2019 16:41
22 graden.

Ik mocht vroeger nooit een verwarming aan op mijn kamer. Ik heb daardoor echt een zo’n hekel aan kou gekregen. Ik weiger om in de kou te gaan zitten. Ik ben ook een koukleum trouwens.
Ik ook niet, want dat was ongezond. Later mocht ik 'm even aan met huiswerk maken, maar mijn kamer was best groot. Dus tegen de tijd dat het aangenaam was, was ik klaar. Top.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een koukleum, maar woon nu gelukkig in een goed geïsoleerd appartement. 's nachts staat de thermostaat op 18, vanmorgen was het voor de eerste keer kouder dan 20 graden in de woonkamer, 19.8 graden. Meestal staat ie 's morgens een uurtje op 22 graden en 's avonds een uurtje. Wij zitten op het zuiden, dus als de zon schijnt wordt het al snel warm, dat is mooi in deze periode.

Maar het verschilt per huis en per persoon en zelfs bij mij per dag. In ons vorige appartement was het vaak koud, thermostaat stond vaak op 23 omdat het gewoon niet warm werd.

Maar ik ga niet zitten koukleumen, als ik het koud heb gaat dat ding omhoog. Of iemand anders dat nou te warm vind of niet.
Cateautje schreef:
19-11-2019 16:57
Toen ik nog thuiswoonde stond de kachel altijd op standje vulkaan en daar werd ik echt onpasselijk van, dus dat is weer de andere kant van het verhaal
Dat herken ik wel en alleen de hoofdvertrekken verwarmd, minimaal dus. Zouden bevroren ramen thuis nog voorkomen?
miekemv schreef:
19-11-2019 17:06
Dat herken ik wel en alleen de hoofdvertrekken verwarmd, minimaal dus. Zouden bevroren ramen thuis nog voorkomen?
Er bestaan nog huizen met enkel glas alleen vriest het nog maar zelden.
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje33 schreef:
19-11-2019 16:41
22 graden.

Ik mocht vroeger nooit een verwarming aan op mijn kamer. Ik heb daardoor echt een zo’n hekel aan kou gekregen. Ik weiger om in de kou te gaan zitten. Ik ben ook een koukleum trouwens.
Hier ook herkenbaar.

Mijn ene ouder woonde in een huis waar de woonkamer door de enige gashaard bloedheet was, maar de rest van het huis ijskoud (compleet met ijsbloemen op de ramen). Daar wilde je niet eens naar de wc, omdat de bril gewoon zeer deed aan je billen en je überhaupt je broek niet omlaag wilde doen.

De andere ouder woonde in beter geïsoleerd huis met CV, maar was juist erg zuinig. Ik geloof dat ze (nu nog) 17 graden aanhouden en boven de verwarmingen uit.

Wat een ellende!
Ik heb hem overdag op 19.5, in de avond op 20 en 15 voor in de nacht. Ik heb alle deuren openstaan vanwege de katten, daarom betaal ik ca € 200 per maand denk ik.
Cateautje schreef:
19-11-2019 17:08
Er bestaan nog huizen met enkel glas alleen vriest het nog maar zelden.
Mijn autoruiten zijn wel weer gewoon bevroren hoor.
Thermostaat staat op 18.5 graden als we thuis zijn. Grote woonkamer en een huis dat een stuk slechter geisoleerd is dan ons vorige huis en dus ook enorm afkoelt 's nachts. Bij 20 graden wordt er wel erg veel verstookt. Ik ben een koukleum, maar ik weet dat het bij mij wel een kwestie van gewenning is. Man klaagt wel, maar die loopt altijd in een overhemd of tshirt rond en moet dus altijd eerst van mij een trui aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
19-11-2019 17:08
Ik heb hem overdag op 19.5, in de avond op 20 en 15 voor in de nacht. Ik heb alle deuren openstaan vanwege de katten, daarom betaal ik ca € 200 per maand denk ik.
Hier staan ook al deuren open voor de katten. En de luxaflex overal een stukje omhoog, zodat ze lekker naar buiten kunnen kijken. En de vensterbank niet helemaal vol. Alles voor de katten.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
19-11-2019 17:11
Mijn autoruiten zijn wel weer gewoon bevroren hoor.
Die van mij ook hoor, als ik 's morgens om kwart voor 6 de deur uitga.
Alle reacties Link kopieren
Mijn thermostaat hangt. Op ongeveer 1,5 m hoog.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
19-11-2019 17:20
Mijn thermostaat hangt. Op ongeveer 1,5 m hoog.
Ik open het topic om exact dit te melden.

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Momenteel op 20. 's Nachts op 18.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Solomio schreef:
19-11-2019 17:20
Mijn thermostaat hangt. Op ongeveer 1,5 m hoog.
Zo hoog?

Ik zou er nauwelijks bij raken met mijn 1m56.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven