Hoe huis mooi en heel houden met kinderen op bezoek?

26-05-2017 10:42 366 berichten
Met het risico dat ik hier negatief commentaar op ga krijgen, open ik toch dit topic, want wie weet zijn er toch goede tips. :biggrin:

Vriend en ik gaan over een aantal weken in ons nieuwbouwhuis wonen. Deze wordt nu bewoonbaar gemaakt d.m.v. met zorg uitgezochte mooie materialen en spullen. Het wordt echt zo mooi en we zijn hier superblij mee!

Zelf hebben wij geen kinderen, maar de meeste mensen om ons heen wel. Tegenwoordig is de trend om kort achter elkaar 3 of 4 kinderen te krijgen, die dan als een soort onhandelbare horde door je huis heen walsen. Wij merken dat om ons heen de heersende mening is dat vlekken en beschadigingen in huis heel normaal zijn, want 'een huis is om in te leven'. Maar wij willen dat eigenlijk niet.

Wij zouden het liefst ons huis vrij van al te veel beschadigingen en vlekken houden, want het is ons mooie huis en niet dat van andermans kinderen.

Zijn er meer mensen met dit luxeprobleem of zijn wij echt de enigen? Hoe kunnen we voorkomen dat andermans kinderen beschadigingen en vlekken in ons nieuwe huis maken? Is het oké om altijd maar te zeggen: "Nee, wij komen wel naar jullie!" Als mensen met kinderen zichzelf uitnodigen? Kun je van kinderen verwachten dat ze niet met vieze handen aan muren en apparatuur enzo zitten?

Ik kan me voorstellen dat dit stom overkomt, maar ik zit hier echt mee. Kinderen van nu lijken ook allemaal zo druk en onhandelbaar, terwijl wij vroeger overal afbleven en rustig in een hoekje zaten te spelen zonder de boel onder te kledderen of te slopen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn 2 oplossingen... de mensen en hun kinderen mogen niet meer bij jou thuis komen. Maar dan garandeer ik je dat je vrienden gaat verliezen.

Of 2, als ze toch bij je thuis komen alles afplakken, achter hekken zetten en als een NSB'er op de kinderen letten. Maar ook dan ga je vrienden verliezen.
Kinderen schoenen laten uittrekken bij binnenkomst.

Zorg voor speelgoed in huis dat aanwezig is. Aangezien dat voor hun nieuw is zullen ze daarmee af te leiden zijn.
Indien grotere kinderen IPad, PlayStation etc.

Spreek niet te vaak af in jullie huis of spreek af dat jullie een wandeling maken met het gezin incluis kinderen langs de speeltuintjes in de buurt.

Eigenlijk stom, want jij gaat nu oplossingen verzinnen en je in bochten wringen. Ik begrijp je wel hoor.
Hier kind dat weet wat onze regels zijn. Andere kinderen weten dat niet cq hebben thuis andere regels. En dan bij ophalen komen broers en zussen mee die ook nog eens rondwalsen. Ik krijg er ook altijd grijs haar van!
ghostly41 schreef:
26-05-2017 10:44
Er zijn 2 oplossingen... de mensen en hun kinderen mogen niet meer bij jou thuis komen. Maar dan garandeer ik je dat je vrienden gaat verliezen.

Of 2, als ze toch bij je thuis komen alles afplakken, achter hekken zetten en als een NSB'er op de kinderen letten. Maar ook dan ga je vrienden verliezen.
Dit is dus precies waar ik van baal, blijkbaar als enige. Je moet maar accepteren dat andermans kinderen bij jou de boel afbreken, anders raak je mensen kwijt. Dit moet toch anders kunnen?
....

Niet alle kinderen zijn zo hoor.
anoniem_346502 wijzigde dit bericht op 26-05-2017 10:48
86.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mieshka schreef:
26-05-2017 10:46
Dit is dus precies waar ik van baal, blijkbaar als enige. Je moet maar accepteren dat andermans kinderen bij jou de boel afbreken, anders raak je mensen kwijt. Dit moet toch anders kunnen?
Ik herken het niet.. ja er komen genoeg kinderen bij ons thuis, en ja er gaat wel eens een glas kapot of wordt er iets omgestoten.

Maar echt kapot of vies maken... mwah dat valt heel erg mee.
Alle reacties Link kopieren
Rusti schreef:
26-05-2017 10:47
Ik heb je gestaft. Wat een lage tweede opmerking.
Huh? Gaan we dat soort dingen ook al staffen? Je spoort niet...
Nooit bij je thuis afspreken.
Vragen of die mensen hun kinderen in toom houden omdat jullie graag zo lang mogelijk van jullie nieuwe spullen genieten is geen optie?
De boel afbreken, overdrijf je nu niet een beetje? Ze hebben toch geen sloophamer in hun achterzak?

'niet met je vieze handen aan de muur' en 'blijf van de tv af' lijkt mij voldoende. Zeg de ouders dat ze wat speelgoed meenemen, gooi die kinderen in de tuin met een bal of zet desnoods de tv aan.

Ik heb geregeld een berg neefjes en nichtjes over de vloer, maar er wordt hier niets afgebroken hoor. Na vertrek een stofzuiger en een dweil door het huis en is het goed.
Toch duurt eerlijkheid het langst. Eerlijk aangeven datzelfde welkom zijn echter dt je je hart vasthoudt vanwege je mooie nieuwe spulletjes.
Mieshka schreef:
26-05-2017 10:46
Dit is dus precies waar ik van baal, blijkbaar als enige. Je moet maar accepteren dat andermans kinderen bij jou de boel afbreken, anders raak je mensen kwijt. Dit moet toch anders kunnen?
Mijn kinderen hebben nog nooit wat bij anderen gesloopt. Zelfs niet bij opa en oma's en directe familie waar we veel komen.

En op ene gevallen kopje na hebben andermans kinderen ( en we hebben er best vaak een boel over de vloer) nog nooit wat bij ons.
Maar als zou dat wel gebeuren. Jammer. Voor dure spullen zijn er verzekeringen en voor de rest woon ik niet in een troonzaal.


Maar ik zou als jou was gewoon lekker alleen bij anderen op visite gaan.
Als je heel vaak kinderen op bezoek krijgt is het wellicht een idee om een speelkamer te maken? Sowieso zorgen voor speelgoed die aansluit bij Leeftijd. En gerust aangeven dat iets niet mag of dat ze ergens af moeten blijven. En je muren laten sausen met afwasbare saus. Ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Simpele dingen als eten en drinken bij de tafel, niet zonder toezicht boven spelen etc. moet toch genoeg zijn ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Rusti schreef:
26-05-2017 10:47
....

Niet alle kinderen zijn zo hoor.

Waarom meld je eerst dat je een bericht hebt gestaft en verwijder je dat daarna weer?
Tr0tter schreef:
26-05-2017 10:49
Vragen of die mensen hun kinderen in toom houden omdat jullie graag zo lang mogelijk van jullie nieuwe spullen genieten is geen optie?
Blijkbaar niet, hebben we in ons oude huis al geprobeerd en dat vond men raar. "Jullie hebben ook helemaal geen kindvriendelijk huis!" Of: "Een huis is om in te leven, hoor!" Of: "Het is toch geen toonzaal!" Waren bijvoorbeeld wat reacties.
En jouw huis jouw regels.


Dus.....niet met voeten op de bank, niet rennen, niet met de handen tegen de muur etc etc etc.
lolly-pop schreef:
26-05-2017 10:50
Als je heel vaak kinderen op bezoek krijgt is het wellicht een idee om een speelkamer te maken? Sowieso zorgen voor speelgoed die aansluit bij Leeftijd. En gerust aangeven dat iets niet mag of dat ze ergens af moeten blijven. En je muren laten sausen met afwasbare saus. Ideaal!
Waarom?

Ik ben TO niet maar dit zou ik echt niet gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Mieshka schreef:
26-05-2017 10:51
Blijkbaar niet, hebben we in ons oude huis al geprobeerd en dat vond men raar. "Jullie hebben ook helemaal geen kindvriendelijk huis!" Of: "Een huis is om in te leven, hoor!" Of: "Het is toch geen toonzaal!" Waren bijvoorbeeld wat reacties.
Maar wat is er dan allemaal stuk gegaan of heel erg onschoonmakelijk vies geworden?
En om welke 'mensen' gaat dit en hoe vaak komen die daadwerkelijk met al hun kinderen bij jullie langs?

Klinkt als een gezellige boel bij jullie thuis.
Als ik wist dat iemand in mijn omgeving er zo neurotisch instond, zou ik geen zin meer hebben om langs te komen.
Mijn kind is geen sloper en nogal netjes (zo is ze gewoon, niks voor hoeven doen) maar iemand die zo tegen kinderen en visite aankijkt past niet bij ons. Jullie klinken als een stijf, bejaard stel, maar hè, ieder z'n ding.
En ik herken het ook totaal niet. Hebben ook een volledig ingericht en gestyled huis en regelmatig tientallen kids over de vloer incl familie en/of vrienden, en op hooguit wat vlekken op de muur na,is er niets aan de hand. En vanwege die vlekken dus de afwasbare saus.
blijfgewoonbianca schreef:
26-05-2017 10:51
Simpele dingen als eten en drinken bij de tafel, niet zonder toezicht boven spelen etc. moet toch genoeg zijn ?
Zou je denken, maar wordt niet naar geluisterd, maakt geen indruk. Voor je het weet, zit er chocola op je bank of muur (wij geven dat natuurlijk niet, maar men neemt dat zelf mee). Of er zit een kras op een meubel omdat er een auto tegenaan gegooid wordt.
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan de ouders of ze wat speelgoed mee willen nemen voor de kinderen.
En anders kan je ze altijd nog zoet houden met een Netflix kinderfilm of huren via videoland.
Misschien andere vrienden nemen.
Alle reacties Link kopieren
Mieshka schreef:
26-05-2017 10:55
Zou je denken, maar wordt niet naar geluisterd, maakt geen indruk. Voor je het weet, zit er chocola op je bank of muur (wij geven dat natuurlijk niet, maar men neemt dat zelf mee). Of er zit een kras op een meubel omdat er een auto tegenaan gegooid wordt.
Dat soort gedrag ligt niet aan die kinderen, dat ligt aan de ouders.... je hebt dus gewoon stomme vrienden die niet kunnen opvoeden.
anoniem_314453 wijzigde dit bericht op 26-05-2017 10:56
2.79% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven