Hoe inkijk door voordeur met glaspaneel verhinderen

04-05-2010 18:40 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ons nieuwbouwhuis krijgen wij in de voordeur een glaspaneel. Nu is ons verteld dat dit helder glas moet zijn omdat je moet kunnen zien wie er voor de deur staat.

Gezien de gelijkheid met de andere woningen wil de aannemer hier ook geen matglas in zetten combineerd met een spionnetje oid.



Wil willen graag de inkijk in onze gang beperken. Nu heb ik begrepen dat plakfolie op HR++ glas sterk wordt afgeraden. Toch willen we niet met gehaakte gordijntjes gaan werken. Het is een strak, modern huis en die uitstraling willen we graag behouden.



Wat zou een goede oplossing kunnen zijn? Alvast bedankt voor jullie reacties.



Ik heb er even een apart topic van gemaakt. Het is qua oplossingen volgens mij niet echt te vergelijken met een compleet woonkamerraam. Shutters voor mn raampje van 20x80 cm is misschien toch wat overdreven :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er gewoon folie op, geen problemen mee. Bij mijn postbus (niet in mijn deur) heb ik het bordje van de vorige bewoners laten hangen, wel zo handig dat het niet lijkt of er iemand hier alleen woont. En op mijn voordeur heb ik gekozen om er niets op te doen. Ook niet alleen mijn naam. Ik wil in de toekomst niet wisselen, maar ook niet dat ze zien dat je alleen woont. Op de deur van mijn vorige woning had ik een heel mooi bordje laten maken van de naam van mijn bedrijf.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Gaar plaatje, maar hier kan je zien wat ik bedoel.



Alle reacties Link kopieren
Had een stukje wit rolgordijn wat er precies in paste. Dat is mooi stijf materiaal, lijkend op de stof waar ze gladde witte lampekapjes van maken.

En nog zo'n zelfde reep eroverheen om te voorkomen dat je van buiten licht zag in de gang.
Alle reacties Link kopieren
Frosted glass erop spuiten. 1000x mooier dan folie/plakplastic.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook zoiets nu van 'namen enzo' (ff googlen), was niet duur en ziet er super uit!

Wij hebben voor een folie met gezandstraalde glas-look gekozen met uitgesneden letters en we waren rond de 40 euro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een doorzichtige raamposter van plint,plak je op met zuignapjes.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig kun je ook heel mooie glasinlood panelen laten ontwerpen (dus ook modern). Hoeft niet heel duur te zijn. Zet je die ervoor.



Wel achterlijk trouwens dat je (helder) glas in je deur van je eigen woning 'moet' doen. Ik zou daar zo opstandig van worden dat de paars geverfde deur met gele stippen al besteld zou zijn. (En dan wel lekker strak aan de binnenkant natuurlijk, mét spionnetje!)
Alle reacties Link kopieren
Leuke reacties zitten erbij!

Tja, wij worden ook wel een beetje opstandig na al het geklooi met de aannemer.

We gaan toch maar voor plakplastic of van dat spuitspul en dan wellicht inderdaad met ons huisnummer erin. Dan kunnen we toch een beetje naar buiten kijken, maar staan we toch iets minder te kijk.

Fijn om te horen dat iedereen daar toch goede ervaringen mee heeft, hoewel dat spul wordt afgeraden voor dubbele beglazing.



Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht en de deur moet zo voor het politiekeurmerk. De aannemer krijgt dit ook opgelegd.



Ik zelf vind plise gordijnen erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Inbetween glas gordijnen kunnen ze zelfs s'avonds niet binnen kijken.



heb je in allerlei soorten maten en kleuren.



mestal heb je aan 1 baan al genoeg.



Kan op een roetje op je voordeur.
Alle reacties Link kopieren
Hoe plak je zo´n raampost van plint op je raam?

Hij zit namelijk opgerold in een koker. Dus met plakband blijft hij niet zitten...en dat is ook een heel slordig gezicht.

Zo vreemd....er zit helemaal geen uitleg of bevestigingsmogelijkheden bij.
Alle reacties Link kopieren
Xx
Alle reacties Link kopieren
Dat van mij is geen plakplastic maar het blijft ook niet hangen op het raam
Alle reacties Link kopieren
Xx
Alle reacties Link kopieren
ik heb niet alles gelezen, maar ook wij hebben er folie op gedaan. en dan niet van die plakfolie, maar van die "zelfklevende" folie, die je er zo weer aftrekt. wij hebben namelijk dubbele glazen deuren van gang naar kamer en mensen konden ons letterlijk op de bank zien zitten door het raampje van de voordeur. heel onprettig.



wij hebben dus ook een nieuw huis (2007)



ps: wij zijn tweede eigenaar van dit huis, en hebben het er een jaar opzitten nu. de ruit voelt nooit extreem heet aan, omdat de voordeur niet op het zuiden ligt.



en de plakfolie heb ik gewoon gekocht bij de bouwmarkt en op maat geknipt.
anoniem_47785 wijzigde dit bericht op 06-12-2010 14:44
Reden: aanvulling
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven