Hoe is het om te wonen in Arnhem ?

13-04-2024 18:28 50 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag een tijdje terug bij Kopen zonder Kijken een regenboog gezin (niet dat dat er wat toe doet, maar goed) dat van Utrecht naar Arnhem verhuisde. Er werden twee heel leuke (en zeer betaalbare!!) woningen gevonden ! (oa in de buurt Klarendal, las ik later). Ik ken Arnhem een klein beetje. Heb t idee dat het best een leuke stad is ? De omgeving vind ik sowieso prachtig. Ik begon opeens te fantaseren hoe t zou zijn om in Arnhem te wonen.. ?! Woon (en werk) nu in de Randstad. Qua werk ben ik heel flexibel (thuiswerken etc). Ben de drukte van de Randstad best zat soms. Vraag me af of ik zou kunnen aarden in een stad als Arnhem.. Ben een vijftiger, misschien dat dat het wel lastiger maakt ?
Wat vinden de Forummers die in Arnhem wonen of de stad goed kennen van deze stad ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het ligt er heel erg aan in welk deel van Arnhem je woont. De wijk Presikhaaf is bijvoorbeeld niet te vergelijken met de Burgermeesterswijk (Noord).
Alle reacties Link kopieren Quote
Vijf jaar in Arnhem gewoond samen met mijn (inmiddels) man. Wij konden er maar niet wennen. Het OV is echt super, dat is een heel groot voordeel. Ook wel wat leuke restaurantjes. Maar qua woonplezier vond ik het verschrikkelijk. Veel afval op straat, achtervolgd worden in de avond vanaf de bushaltes naar huis, veel hangjeugd, etc. Niet onze stad dus wij zijn na 5 jaar vertrokken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Arnhem een hele leuke stad. Het Centrum is gezellig, je hebt een mooi groot park midden in de stad, veel faciliteiten en activiteiten en een hele mooie omgeving. Om te wonen hangt het er inderdaad wel vanaf waar in Arnhem je woont. Je hebt Arnhem Noord en Arnhem Zuid. Mijns inziens moet je sowieso in Arnhem Noord wonen. Dat is aan de kant van de Rijn waar ook het Centrum is. In Arnhem Noord heb je goede wijken en minder goede wijken. Als je ooit naar Arnhem gaat verhuizen is het dus wel belangrijk om goed te kijken in welke wijk je wil wonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
13-04-2024 19:21
Het ligt er heel erg aan in welk deel van Arnhem je woont. De wijk Presikhaaf is bijvoorbeeld niet te vergelijken met de Burgermeesterswijk (Noord).
Dit. Ik heb er zelf gewoond als student in een niet al te geweldige wijk in Zuid, mijn vriendin woont er in een prachtige buurt (maar weet even niet hoe die heet) en mijn tante woont in Presikhaaf, waar ik tegenwoordig nog niet dood gevonden wil worden. Net als in elke grote stad dus eigenlijk veel verschillen. Maar ik zou zeker wel weer in Arnhem willen wonen, het centrum is leuk en de omgeving inderdaad prachtig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Arnhem een leuke stad, maar ik zou me eerst goed gaan oriënteren voor ik daar zou gaan wonen. Wil je in de randstad blijven werken?
Vlakbij het Gelredome of de Stadblokken zou voor mij een 'no go' zijn, geen zin in geluidsoverlast of vaak vastzittend verkeer.
Arnhem is ook een plaats met veel drukte en verkeer. Google Pleijroute maar eens.
Wil je forenzen naar de randstad en doe je dat met de auto: dan zit je elke dag op een drukke A12 met veel file.
dolfine wijzigde dit bericht op 16-04-2024 19:58
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nijmegen is ook leuk, eigenlijk leuker dan Arnhem. Ik ging er als puber en student vaak naartoe en ook uit. Mijn nicht woonde er, eerst in Arnhem toen later in Nijmegen..
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
13-04-2024 20:25
Nijmegen is ook leuk, eigenlijk leuker dan Arnhem. Ik ging er als puber en student vaak naartoe en ook uit. Mijn nicht woonde er, eerst in Arnhem toen later in Nijmegen..
Nijmegen is veeeeeel leuker dan Arnhem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Arnhem heel leuk om te wonen, maar inderdaad niet overal. En ik vind het ook niet veel rustiger dan bijvoorbeeld Utrecht.

Qua aarden ligt echt aan jezelf. Als je een hobby hebt waar je mensen leert kennen en je staat ervoor open nieuwe mensen te leren kennen denk ik dat dat best goed komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb jaaaaaaren geleden in het centrum gewoond en dat was heerlijk. De Burgemeesterswijk is een mooie, maar ook dure wijk. Vlakbij Sonsbeekpark :flirting:

Klarendal, Geitenkamp en Presikhaaf zou ik niet kiezen om te wonen.

Je zou ook kunnen kijken in de omringende plaatsen, zoals Huissen, Oosterbeek etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nemophilista schreef:
13-04-2024 21:24
Nijmegen is veeeeeel leuker dan Arnhem.
Ja echt hè :) vond ik toen ook. Gezelliger ofzo.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Arnhem is leuk boven de rijn, en zelfs niet overal boven de rijn. De korenmarkt ( boven de rijn ) is leuk om uit te gaan, museum Arnhem is geweldig (ook boven de rijn) de schuitgraaf een wijk onder de rijn is het toekomstige spijkerkwartier/Presikhaaf...
Rozet, een cultureel centrum ( boven de rijn) is heerlijk, veel aanbod van cursussen in allerlei kunst dingen.
Om te wonen krijgt Arnhem van mij een 8...mits je leuke buren hebt :-D
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
13-04-2024 22:08
Ja echt hè :) vond ik toen ook. Gezelliger ofzo.
:hamer: :hamer: :hamer:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon al 18 jaar in Arnhem :) Spijkerkwartier is superleuk! Arnhem Noord is leuk ! Het ligt inderdaad wel aan waar je gaat wonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
sterrenstof schreef:
13-04-2024 22:22
Ik woon al 18 jaar in Arnhem :) Spijkerkwartier is superleuk! Arnhem Noord is leuk ! Het ligt inderdaad wel aan waar je gaat wonen.

Juist Ja het spijkerkwartier is erop vooruit gegaan :worship:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
13-04-2024 22:24
Juist Ja het spijkerkwartier is erop vooruit gegaan :worship:
En Klarendal ook

Ik vind Arnhem een.leuke stad, maar vooral door de ligging en wel leuke oudere wijken
Maar het centrum is echt 3x niks, sfeerloos, saai, niks bijzonders
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er in ieder geval niet aan moeten denken om iedere dag naar de Randstad te forenzen, tot Veenendaal sta je al stil en op de verdere punten sluit je aan in de file. Mocht je dit wel zien zitten, dan is Velp (Noord, niet Zuid), Oosterbeek of iets heel anders: Zevenaar misschien iets voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dieren is leuk, heeft niks en ook alles, is ook nog een klein beetje betaalbaar en een treinstation!
In Zevenaar ben je van de wereld afgesloten, heeft wel een goed dagziekenhuis ( ook handig )
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon al 30 jaar in Arnhem. Heb in het centrum gewoond, Sint Marten, Rijkerswoerd (dat wil je niet hoor) en nu in het Spijkerkwartier :applause: Vind Klarendal ook een hele leuke, gezellige wijk. Arnhem is een gezellige en relaxte stad. Het is heel overzichtelijk, niet te groot en er is veel te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
13-04-2024 22:50
Dieren is leuk, heeft niks en ook alles, is ook nog een klein beetje betaalbaar en een treinstation!
In Zevenaar ben je van de wereld afgesloten, heeft wel een goed dagziekenhuis ( ook handig )
Van de wereld afgesloten?? Het heeft een leuk centrum, een ziekenhuis en een treinstation?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb langere tijd gewerkt in verschillende delen van Arnhem. Hoewel ze de laatste jaren echt hebben geinvesteeedd in het opknappen van bepaalde wijken zoals klarendal, presikhaaf en spijkerkwarier, zou ik er niet willen wonen. Vooral in de avonduren heb ik mij er nooit echt veilig gevoeld. Veel schorriemorrie op straat dat sist als je langs loopt.

Ik heb een tijdje in Zevenaar gewoond, daar ben je zeker niet van de wereld afgesloten, waar komt dat vandaan? Centrum met voldoende winkelaanbod, bioscoop, horeca, treinstation etc.

Zelf woon ik in Nijmegen, vind ik veel leuker, mooier en veiliger dan Arnhem. Misschien ook wel veiliger om dat de 'slechte' wijken wat verder van het centrum zijn, en in Arnhem relatief dichtbij het centrum.

Je zou ook Elst kunnen overwegen, ligt precies tussen Arnhem en Nijmegen in. Elst heeft leuke buurten, genoeg voorzieningen, gezellig centrum en met de bus of trein zit je zo in hartje Arnhem of Nijmegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdens en na m’n studententijd in Arnhem gewoond. Wel in een mooie wijk (huur flatje in een dure straat), en daar voelde ik me ‘s avonds veilig. Vriend woonde bij GelreDome in de buurt, maar daar wilde ik niet in de avond alleen lopen merkte ik.

Nu wonen we in een dorp rondom Arnhem. Dichtbij de stad, maar wel de rust van een dorp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jolie schreef:
14-04-2024 07:41
Ik heb langere tijd gewerkt in verschillende delen van Arnhem. Hoewel ze de laatste jaren echt hebben geinvesteeedd in het opknappen van bepaalde wijken zoals klarendal, presikhaaf en spijkerkwarier, zou ik er niet willen wonen. Vooral in de avonduren heb ik mij er nooit echt veilig gevoeld. Veel schorriemorrie op straat dat sist als je langs loopt.

Ik heb een tijdje in Zevenaar gewoond, daar ben je zeker niet van de wereld afgesloten, waar komt dat vandaan? Centrum met voldoende winkelaanbod, bioscoop, horeca, treinstation etc.

Zelf woon ik in Nijmegen, vind ik veel leuker, mooier en veiliger dan Arnhem. Misschien ook wel veiliger om dat de 'slechte' wijken wat verder van het centrum zijn, en in Arnhem relatief dichtbij het centrum.

Je zou ook Elst kunnen overwegen, ligt precies tussen Arnhem en Nijmegen in. Elst heeft leuke buurten, genoeg voorzieningen, gezellig centrum en met de bus of trein zit je zo in hartje Arnhem of Nijmegen.
De bioscoop is onlangs helaas gesloten in Zevenaar, zo zonde!
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
13-04-2024 22:46
Ik zou er in ieder geval niet aan moeten denken om iedere dag naar de Randstad te forenzen, tot Veenendaal sta je al stil en op de verdere punten sluit je aan in de file. Mocht je dit wel zien zitten, dan is Velp (Noord, niet Zuid), Oosterbeek of iets heel anders: Zevenaar misschien iets voor je.
Met de trein?
Wat eten we vanavond?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven