Hoe krijg ik mijn antraciet tegelvloer vlekvrij?

14-02-2012 16:22 17 berichten
Door het lichtinval zie je alles zo goed op de vloer, vooral pootafdrukken van onze hond, en er zitten genoeg vegen op die ik maar niet wegkrijg.



Ik gebruikte eerst altijd azijn- hielp niet echt

Nu gebruik ik blue wonder, de groene voor vloeren-helpt ook niet echt.

Als de vloer weer droog is, zie je de strepen en afdrukken nog net zo goed.



Wie heeft er een wondermiddel/ manier om mijn vloer toch wat meer naar mijn zin te krijgen?



PS: Een nieuwe vloer kunnen we ons niet permiteren! Dus ik zal het de komende jaren nog met deze vloer moeten uithouden.



En de gordijnen dichtdoen gaat niet, want we hebben cremepanelen en rolluiken kunnen we ons nog niet permiteren.
Minder krap kijken? Dat werkt bij mij bij alle doornen in mijn ogen.
Kon ik dat maar! Ik heb dat vaak geprobeerd, maar het zit toch te diep! Het hoeft echt niet geheel vlek/streeploos, maar wel graag een stuk minder als nu!
Alle reacties Link kopieren
ik dweil de mijne met ajax allesreiniger en een leifheitdinges en t is prima schoon daarna. (voor 5 min toen de hond er nog was)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Roosh, kun je niet vragen bij de tegelleverancier. Misschien heeft hij iets op basis van groene zeep. Anders heeft hij vast een tip voor je.
We gebruikten altijd zo'n Karcher stoommachine...werkte als een tierelier!
Ouderwets schrobben.
Alle reacties Link kopieren
Driehoek Groene zeep.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Het begint met een D!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor een tegels zijn het? Geglazuurde? Natuursteen? Poreus?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 14 februari 2012 @ 16:52:

We gebruikten altijd zo'n Karcher stoommachine...werkte als een tierelier!



o jaaaaa, m'n stoommachine!! Had in m'n vorige huis ook antraciete oversized tegels op de keukenvloer en kon die machine wel zoenen, zo blij was ik er mee (of zo'n hekel heb ik aan schoonmaken)



Was overigens een Steam Clean Pro, gekocht bij de Makro maar Marskramer verkoopt ze ook, 6 tientjes voor betaald..
life ain't a perfect story, write it while you live it
Alle reacties Link kopieren
Sopje van groene zeep met een beetje soda. Heb net zo'n vloer met net zulke hondenpootvlekken. Dit werkt, tot de hond weer met natte poten binnenkomt
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 14 februari 2012 @ 16:59:

Het begint met een D!Dasty??
Bedankt alvast voor de reacties!



We hebben matte, geglazuurde tegels.



Bij Ajax komt er een hele rare waas op, een beetje glimmend.

Ik heb drie dagen terug op twee plekken wat mr Muscle gespoten, had ik dit maar nooit gedaan. Er zitten nu hele lelijke plekken op die plaatsen. Dus Dasty durf ik nu niet te gebruiken. Mij lijkt dat teveel op mr Muscle.



De tegelleverancier heb ik in het begin al eens gebeld (na het gebruik van azijn en Ajax, hij raadde dit af), maar hij noemde twee producten; HG en nog iets, ik weet de naam niet meer. Dit heb ik linearecta de prullenbak ingegooid! Het leek wel of er een vetlaag achterbleef. Hierdoor zag je onze voetstappen nog erger (hond was er toen nog niet).



Ik zal me eens gaan verdiepen in zo'n stoommachine, misschien is dat wat voor hier. Wat voor reinigingsmiddel gaat daar dan in?
Alle reacties Link kopieren
Roosh, niets! Alleen water



Ideaal, je beschadigd niets enje tegels worden echt schoon...



succes!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Ik heb ook een antraciet tegelvloer, geen bouwmarktkwaliteit.

Eerste advies wat me werd gegeven: gebruik géén schoonmaakmiddel, enkel warm water.

Schoonmaakmiddelen leggen een laagje op je vloer waardoor je juist vlekken blijft zien.

Wat kun je doen: Schrob je vloer stevig met een harde schrobber en een heleboel pure huishoudazijn. Goed naspoelen en drogen.

Gebruik voor het dagelijkse onderhoud dus géén schoonmaakmiddelen maar dweil je vloer met schoon warm water, eventueel met schoonmaakazijn, scheutje op een emmer.

Zorg ook dat je dweilen goed schoon zijn immers vuile dweilen verspeiden vuil.



Ik zie zelf, als de vloer nog nat is ook elk pootje vd hond en zo, omdat ik eerst ook schoonmaakmiddelen gebruikte.

Nadat ik de vloer grondig geschrobt heb is-ie gewoon lekker schoon en droogt streeploos op.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
idd een stomer kopen.ook op MP verkrijgbaar..

mn huidige (nr2) koste 15 euro en werkt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven