Hoe krijg ik vieze voegen schoon?

10-03-2011 13:26 25 berichten
In de keuken en badkamer worden de voegen tussen de tegels zo snel smerig ook al maak ik het schoon. De zwartigheid blijft.



Hoe krijg ik dit weer mooi wit of kan dat niet meer?



Als iemand goeie tips heeft graaaaaag!
Alle reacties Link kopieren
Voegenreiniger.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
HG anti-schimmel-spray! Insprayen, half uur laten trekken en afspoelen. Mijn voegen zijn na drie jaar eindelijk weer eens wit
Alle reacties Link kopieren
http://nl.hg.eu/fast-shop/index/productId/18
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Doe in een oppompbare plantenspuit 50% bleek en 50% water, spuit daar je voegen mee in en laat het intrekken, het resultaat is spierwit. Ik doe het regelmatig in de badkamer en krijg er nieuw voor terug. Is overigens vele malen goedkoper dan voegenspray of anti schimmelspray.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik HG anti-schimmel idd.
Alle reacties Link kopieren
1x is genoeg
quote:AlettaJacobs schreef op 10 maart 2011 @ 13:27:

HG anti-schimmel-spray! Insprayen, half uur laten trekken en afspoelen. Mijn voegen zijn na drie jaar eindelijk weer eens wit Yep. Pure bleek dus trek oude kleren aan en zorg dat er niets in de buurt ligt maar werkt idd als een tierelier.
Alle reacties Link kopieren
Voegen (douche)





Deze Tip(s) delen |





Bij schimmel tussen de voegen en aanslag op de tegels maak ik altijd een mengseltje van bleek en soda. hier smeer in de muren mee in en laat dit een kwartier intrekken. daarna afspoelen met water en de muren zien er als nieuw uit.

- Linda
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Cateautje schreef op 10 maart 2011 @ 13:28:

Doe in een oppompbare plantenspuit 50% bleek en 50% water, spuit daar je voegen mee in en laat het intrekken, het resultaat is spierwit. Ik doe het regelmatig in de badkamer en krijg er nieuw voor terug. Is overigens vele malen goedkoper dan voegenspray of anti schimmelspray.Of ditte
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 10 maart 2011 @ 13:29:

[...]





Yep. Pure bleek dus trek oude kleren aan en zorg dat er niets in de buurt ligt maar werkt idd als een tierelier.Dat soort dingen doe ik bloot, je staat toch al in de badkamer!
TO moet de keuken ook
Alle reacties Link kopieren
Eerst goed ontvetten, en dan Voeg-Fris.

Als nieuw.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Met de brushboy

En dan met bleek.
Dank je wel! Ik erger me namelijk kapot aan die voegen!
inspuuiten met bleek, intrekken, afspoelen.

Hardnekkige hoekjes nog even boenen met een oude tandenborstel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voegenverf van Alabastine gebruikt. Het heet voegen fris.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat de voegen met hg langer mooi blijven dan met water soda en bleek.
Cillit Bang voor badkamers doet de truc ook.

En inderdaad die HG-antischimmelspray.
Alle reacties Link kopieren
Voegenreiniger van HG deed hier niets. Wat wel goed hielp was de (veel goedkopere) voegenreiniger die een paar keer per jaar bij de Action in de aanbieding is.



Enige nadeel is dat er chloor in zit, dus wel oppassen met kleding e.d.
Alle reacties Link kopieren
hier ook HG voegenwit gebruikt! werkt idd goed, ook tegen de schimmel, alleen... ik bleef het een week ruiken, 1e dag geen eetlust door de geur echt afschuwelijk, het trok door het gehele huis. En idd oude kleding aan, heb 2 handoeken erna weg-gemieterd, ik moest de schimmel op het plafond verwijderen, ging niet helemaal jofel
Alle reacties Link kopieren
Bleek op een staalborstel of harde borstel doen, voegen natsproeien, flink schrobben. En daarna goed afspoelen. Voorkom het de volgende keer door steeds na het douchen de wandjes schoon te drogen.
Toevallig van de week de badkamervloer gedaan:

Harpic max voor de wc op de vloer, beetje warm water erbij, even in laten trekken, voor de zekerheid nog de schrobber erover. Resultaat: witter dan wit.
Alle reacties Link kopieren
Iemand dan ook een idee hoe je door zand en aarde vervuilde voegen van de keukenvloer schoon krijgt? Bleek kan niet ivm donkergrijze tegels.
Die voegenfris verf van alabastine komt op de douchemuur die telkens nat wordt, helemaal los. Het kruimelt weer van de voegen af.

Blijkt het niet tegen water te kunnen. Handig dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven