Hoe lang nog doorgaan met hond

24-03-2020 13:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

In 2014 vonden we op de Azoren een hond in erbarmelijke staat en omstandigheden. Lang verhaal kort: uiteindelijk hebben we hem naar Nederland gebracht. Hij mankeert van alles, zowel geestelijk als lichamelijk maar ik hou zielsveel dat het beessie. Hij is een paar jaar terug geopereerd aan beide voorpoten. Hij zit nu vol artrose, vooral aan de achterkant. Hij krijgt elke dag pijnstilling, ongeveer de sterkste die er is. Hij doet het daar redelijk op maar hij staat altijd op 1 achterpoot, die ander kan hij haast niet belasten. Hij kan wel lopen maar in stilstand gebruikt hij hem niet. Hij heeft pijn maar is toch ook nog heel speels en blij. Hij is nu ergens tussen de 7/8 jaar. Ik twijfel heel erg wat wijsheid is. Hij heeft echt pijn en hij kraakt aan alle kanten maar hij gaat het liefst toch niet naar buiten (heel angstig) en is binnen gewoon kalm en blij. Ik kan niet meer overstappen op andere of meer medicatie en opereren is geen optie.

Wat zou voor jullie het moment zijn om te stoppen? Vind het zo moeilijk, ik wil hem niet onnodig laten lijden maar hij is vaak nog zo happy en speels, ondanks zijn pijn.

Misschien dat iemand zijn of haar ervaring met me wil delen.

Groetjes
05-2019 schreef:
24-03-2020 20:26
Dat vind ik niet echt eerlijk van je. Er zijn genoeg dieren die blijven eten en blij blijven terwijl ze eigenlijk niet meer kunnen.
Moet je dan afwachten tot het dier helemaal niet meer kan omdat je zelf geen afscheid kunt nemen?
Deze reactie had ik wel verwacht. Misschien heb je er over heen gelezen, er staat:
Wat zou de hond willen?

Het gaat niet om JOU.
Alle reacties Link kopieren
Hier veel ervaring met dieren die veel medicijnen en zorg nodig hebben of gehad hebben..
Ik hanteer de regel wanneer het leven lijden word is het klaar..

Op een gegeven moment is het klaar en op val sluipt het erin en zie je het zelf niet meer...

Succes met je besluit..
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
25-03-2020 07:52
Deze reactie had ik wel verwacht. Misschien heb je er over heen gelezen, er staat:
Wat zou de hond willen?

Het gaat niet om JOU.
Dat snap ik wel maar niet ieder dier geeft heel duidelijk aan dat het niet meer kan en dan houd de mens maar hem in leven.
Er zijn genoeg dieren die nog goed eten of blij zijn maar eigenlijk niet meer kunnen.

Heeft een dier pijn dan help je hem gewoon uit zijn lijden.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven