Hoe lap jij de ramen op de eerste verdieping (buiten)?

24-09-2019 00:17 57 berichten
Onvoorstelbaar dat een architect niet bedenkt dat ook de ramen aan de buitenkant kunnen lappen wel wenselijk is.
Helaas!

Hoe doen jullie dat?

Uit het raam hangen lukt niet. Te korte armen en te grote ramen. Daarbij is 1 raam sowieso onbereikbaar.

Werkt ook niet: https://www.bol.com/nl/p/raamwisser-met ... _iphoneapp

Glazenwasser: geen optie meer, ronduit gajes en oplichters.

Op een trap: geen optie

Krijg je met zo’n telescoopsteel echt streeploze ramen? Zo ja, met elke dan?
Of wat werkt wel echt?
Alle reacties Link kopieren
Een ramenwasser die zowel beneden als boven doet.

En anders een lange ladder aanschaffen.
patchouli_ schreef:
24-09-2019 00:24
Een ramenwasser die zowel beneden als boven doet.

En anders een lange ladder aanschaffen.
Die heb ik in de OP allebei op geen optie staan.
Alle reacties Link kopieren
De glazenwasser doet dat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Tja als je geen glazenwasser wil én niet op de trap dan moet je maar genoegen nemen met niet zulke schone ramen.
aloha66 schreef:
24-09-2019 00:34
Tja als je geen glazenwasser wil én niet op de trap dan moet je maar genoegen nemen met niet zulke schone ramen.
Of misschien heeft iemand de GOUDEN tool om ze wel streeploos schoon te krijgen. Zou zomaar kunnen he.
2de etage, 3de woonlaag.
Ik sta met één blote voet buiten het raam. Blote voeten omdat ik dan alles kan goed voelen niet uit kan glijden.
Ik vraag me ook af hoe dit bij een hoop appartementen gebeurd waar geen glazenwasser komt.
Soms lijkt een glazenwasser echt de enige oplossing, maar moet je daarvoor in de tuin van de benedenburen zijn en is dat dus eigenlijk ook geen oplossing.
Cateautje schreef:
24-09-2019 00:47
2de etage, 3de woonlaag.
Ik sta met één blote voet buiten het raam. Blote voeten omdat ik dan alles kan goed voelen niet uit kan glijden.
Ik heb alleen het randje van het kozijn en zou daar dan zo’n 1,5 meter langs moeten stappen.
-KoekieMonster- schreef:
24-09-2019 00:47
Ik vraag me ook af hoe dit bij een hoop appartementen gebeurd waar geen glazenwasser komt.
Soms lijkt een glazenwasser echt de enige oplossing, maar moet je daarvoor in de tuin van de benedenburen zijn en is dat dus eigenlijk ook geen oplossing.
Moet je toegang toe verlenen.
Zo'n wisser met hele lange steel? Is deze lang genoeg? https://www.bol.com/nl/p/leifheit-power ... uctPageUrl

Ik zie professionele glazenwassers allemaal met zoiets werken of met zo'n bak al dan niet op wielen. Terwijl de oostblokkers die het voor een prikkie doen wel een ladder hebben.
TsumTsum schreef:
24-09-2019 00:53
Zo'n wisser met hele lange steel? Is deze lang genoeg? https://www.bol.com/nl/p/leifheit-power ... uctPageUrl

Ik zie professionele glazenwassers allemaal met zoiets werken of met zo'n bak al dan niet op wielen. Terwijl de oostblokkers die het voor een prikkie doen wel een ladder hebben.
De glazenwasser hoeft het raam niet na te trekken ivm speciaal water.
Mijn vraag is dus vooral: wat werkt er goed.
En ja bij appartementen complexen waar geen glazenwasser komt lijkt het me ook lastig als je best hoog woont. Dan is het hopen dat al je ramen naar binnen open gaan.

Ik zou persoonlijk echt niet gevaarlijk uit het raam gaan hangen of op richeltjes enzo gaan balanceren.
TsumTsum schreef:
24-09-2019 00:57
En ja bij appartementen complexen waar geen glazenwasser komt lijkt het me ook lastig als je best hoog woont. Dan is het hopen dat al je ramen naar binnen open gaan.

Ik zou persoonlijk echt niet gevaarlijk uit het raam gaan hangen of op richeltjes enzo gaan balanceren.
Dan komt er meestal gewoon een hoogwerker om de ramen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Als glazenwasser en trap geen optie zijn, dan houd je niet zo heel veel opties over vrees ik.....
Vriend doet de 1e verdieping met zo'n Leifheit systeem (eerst met spons op stok en dan met trekker op stok). Het knapt er zeker van op, maar echt streeploos wordt het niet.
Ik kijk thuis gewoon door een vies raam. Glazenwasser komt alleen als hij elke 14 dagen mag komen en dat vind ik echt niet nodig en te duur (en ook niet streeploos trouwens).
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
24-09-2019 00:55
De glazenwasser hoeft het raam niet na te trekken ivm speciaal water.
Mijn vraag is dus vooral: wat werkt er goed.
Dat speciale water (gedemineraliseerd) kun je kopen bij de supermarkt.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
schorpioentje28 schreef:
24-09-2019 01:30
Dat speciale water (gedemineraliseerd) kun je kopen bij de supermarkt.
Dat weet ik, maar dat krijg ik natuurlijk nooit goed op de ramen (en duur).
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn buurvrouw nog wel eens met zo’n magneet in de weer: https://www.myxlshop.nl/j-s-magneet-ram ... gLL__D_BwE
Schijnt ook te werken..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Zarah schreef:
24-09-2019 01:11
Als glazenwasser en trap geen optie zijn, dan houd je niet zo heel veel opties over vrees ik.....
Vriend doet de 1e verdieping met zo'n Leifheit systeem (eerst met spons op stok en dan met trekker op stok). Het knapt er zeker van op, maar echt streeploos wordt het niet.
Ik kijk thuis gewoon door een vies raam. Glazenwasser komt alleen als hij elke 14 dagen mag komen en dat vind ik echt niet nodig en te duur (en ook niet streeploos trouwens).
Daar was ik al bang voor, maar dacht, vraag het toch. Wie weet heeft iemand een geniale oplossing gevonden.

Glazenwasser wisselt steeds van eigenaar. Dan wordt er maanden niet gelapt, maar komen ze wel cashen. Of ze komen ineens elke maand i.p.v. 2. Spullen kapot gemaakt en een grote bek en gescheld als ik er wat van zeg, dreigen als ik opzeg en toch komen lappen en geld komen eisen, etc. Vroeger was het een oudere man met een ladder. Perfecte ramen en nooit gedoe. Sinds hij met pensioen is, is het alleen nog maar gajes.
schorpioentje28 schreef:
24-09-2019 01:33
Ik zie mijn buurvrouw nog wel eens met zo’n magneet in de weer: https://www.myxlshop.nl/j-s-magneet-ram ... gLL__D_BwE
Schijnt ook te werken..
Die liet Poes ook zien, alleen zou ik dan wel graag van iemand horen of het goed werkt.
Een vriend die het wil doen?
Of een buurjongen die een zakcentje wil bijverdienen?

Als het plaatsen van een ladder geen probleem is, zou ik dit overwegen ipv te gaan klooien met allerlei hulpmiddelen waarmee je nooit een goed resultaat zult bereiken.
Suðri schreef:
24-09-2019 00:55
De glazenwasser hoeft het raam niet na te trekken ivm speciaal water.
Mijn vraag is dus vooral: wat werkt er goed.
https://www.jumbo.com/pb-gedemineralise ... 5IQAvD_BwE
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar 45 cent voor een liter vind ik niet heel duur XD

Dit nemen en dan hoef je alleen nog maar bij je ramen te kunnen, dan hoef je er dus niet zó goed bij te kunnen dat je kan poetsen of trekkeren. Oftewel, dan een telescoopsteel regelen of gevaarlijk uit het raam hangen. Ik doe het tweede en woon nog iets hoger dan jij maar ik kan dat eerlijk gezegd niet aanraden. Ik zou toch voor een uitschuifsteel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er geen betrouwbare glazenwassers in de buurt?

Ik laat het 1x per 2 maanden doen door een glazenwasser, vind het ideaal.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die uit de OP kopen en een doosje met flessen gedemineraliseerd water.
Strepen komen ook vaak doordat de kozijnen niet goed schoongemaakt zijn. Die dus niet vergeten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik vind zo'n magneet echt niet lekker werken. Heb hem gehad bij schuine kiepramen die maar beperkt open konden op de derde verdieping. Kon ze genoeg kiepen om erbij te kunnen, maar niet zelf verder lappen. Die magneet deed soms niet helemaal wat ik wilde, dat vond ik ergerlijk, leek het niet goed te pakken. Zal ook aan de kwaliteit liggen. Streeploos: nooit. Gedemineraliseerd water heb ik nooit gebruikt, was al lang geleden. Spiritus gebruikte ik altijd door het water, dat maakt het in elk geval tussen de strepen door mooi glanzend en werkte goed tegen spinnen aan de randen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven