Hoe vaak was jij je badmat?

30-04-2024 18:37 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoekend naar handige huishoudschema’s kwam ik het advies tegen om 1x per maand je badmat te wassen.
Ik was mijn badmat ongeveer 2x per week en vraag me nu al weken af of ik mijn leven verspil aan het wassen van mijn badmat.

Dus:

Hoe vaak wassen jullie ‘m?

Hoe vaak was jij je badmat?

Totaal aantal stemmen: 152

Meerdere keren per week (5%)
1x per week (28%)
1x per 2 weken (13%)
1x per maan (24%)
1x per kwartaal (17%)
1x per half jaar (4%)
1x per jaar Geen stemmen
Nooit (9%)
Minimaal 1x per dag. Geen stemmen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen badmat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Elke week met de 60 graden was mee. Ding wordt anders veel te muf naar mijn zin. Ooit in een studentenhuis gelogeerd waar de hele badkamer rook naar de vermoedelijk nooit gewassen badmat, blegh.
Alle reacties Link kopieren Quote
1x per kwartaal ongeveer, net hoe het mij uitkomt.
Ik woon alleen, er staan hier niet dagelijks vijf paar voeten op die badmat. Dat maakt voor mij ook wel uit in hoe vaak ik 'm was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen badmat. We hebben een handdoek die op de grond ligt, die gaat elke zondag de was in met de rest van de handdoekenwas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik mis de optie 'ik heb geen badmat', dus ik heb gestemd op 'nooit'.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doe gewoon wat jij prettig vindt.
Wat maakt het uit wat een ander doet?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Meestal gaat het hier na een dag of 4 a 5 met de handdoekenwas mee.

Beetje afhankelijk van hoe nattig het ding is geworden en wanneer ik handdoeken was.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wekelijks. Ik heb er twee en wissel die af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doel is elke week maar ik vergeet m vaak, praktijk is dus 1x per 2weken
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Een keer per maand ongeveer. En tussendoor wel ophangen om te drogen. Het is een soort dikke handdoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weer 's zo'n topic waardoor ik ontdekt dat ik smeriger bent dan gemiddeld :O Ik droog wel m'n voeten af voor ik er op ga staan, weet niet of dat nog uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of ik een badmat heb? Bedoel je van die fluffy dingen? Ik heb gewoon dat type dikkere handdoek. Die gaat gewoon met de 60 graden was mee. Ik heb er veel, dus ik wissel ze gewoon wekelijks, denk ik. Ik woon alleen, weet niet of dat uitmaakt?

Ik heb dit:

Afbeelding

Niet dit:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Mat 1 is vrij dun en klein en gaat mee met de handdoeken 1 keer per maand.

Matten 2 en 3 zijn dikker en stugger, moeten eerst uitgeklopt worden, zijn apart te wassen en gaan 1 keer per kwartaal à per half jaar.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Eén keer per maand, samen met het douchegordijn. Wel een dikke, soort vloerkleed. Woon trouwens alleen dus wordt niet echt goor ofzo.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vaker dan 2x per week. Denk eens in de 10 dagen ofzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
30-04-2024 18:51
Ik weet niet of ik een badmat heb? Bedoel je van die fluffy dingen? Ik heb gewoon dat type dikkere handdoek. Die gaat gewoon met de 60 graden was mee. Ik heb er veel, dus ik wissel ze gewoon wekelijks, denk ik. Ik woon alleen, weet niet of dat uitmaakt?

Ik heb dit:

Afbeelding

Niet dit:

Afbeelding

Ik heb deze allebei. De ene sta ik op meteen uit de douche, de ander ligt gewoon te liggen zodat ik geen koude voeten krijg als ik voor de spiegel sta.
Nummer een gaat elke week, samen met de kleedjes die bij de wc’s horen. Nummer twee gaat elke twee weken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijniebelle schreef:
30-04-2024 18:39
Ik heb geen badmat. We hebben een handdoek die op de grond ligt, die gaat elke zondag de was in met de rest van de handdoekenwas.
Hier ook zoiets. We gebruiken handdoeken die gebruikt zijn, ook nog een keer om op te staan voor ze in de was gaan.

Ik heb wel een badmat, ongeveer zoals die witte van Lorem Ipsum, maar de rest van het gezin weigert het verschil te zien en gebruikt dat ding gewoon als handdoek als hij in de kast ligt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zo'n hele dikke wollige badmat en die gaat ongeveer 1 keer per 2 of 3 maanden in de wasmachine. Samen met de handdoeken kan echt niet want aan de onderkant zit zo'n rubberen antislip en daar stinkt echt de hele was naar. Overigens wordt het ding ook nooit nat want we drogen onze voeten af alvorens we uit bad/douche stappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook type dikkere handdoek. Daar heb ik er 3 van, als er 1 nat is wordt hij uitgehangen en gebruiken we een droge en zo rouleren we de 3. 1 keer per week gaan ze in de was,60 graden bij de handdoeken. We zijn met 4 personen.
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
30-04-2024 18:55
Wat vaker dan 2x per week. Denk eens in de 10 dagen ofzo?
2x per week is toch vaker dan eens in de 10 dagen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry, dan 1x per 2 weken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ze alleen in de winter liggen. In de zomer hoeft het voor mij niet. En ik was ze wekelijks dan.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
frambozentaartje schreef:
30-04-2024 18:48
Weer 's zo'n topic waardoor ik ontdekt dat ik smeriger bent dan gemiddeld :O Ik droog wel m'n voeten af voor ik er op ga staan, weet niet of dat nog uitmaakt.
Ik lees in dit soort topics alleen maar smetvrees en overgevoelige neuzen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik leg elke weekend schone badmat neer. Ik droog altijd mijn voeten af voordat ik erop ga staan, vriend ziet het juist als iets om z'n voeten aan af te drogen.
Je wordt pas nat als het regent

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven