Hoe vaak was jij je ramen?

22-01-2020 14:02 123 berichten
Aan de hand van het andere topic over ramen wassen, nu de vraag:

Hoe vaak was jij je ramen?

Ik denk dat ik mijn ramen om de 4-6 weken zeker wel was.
Sommige ramen worden sneller vuil dan anderen (ivm afdak, wind, slagregen ect.) en die was ik dan wel vaker dan om de 4-6 weken.
De raam in de keukendeur (naar buiten) was ik zeker 1 keer per week, maar soms ook 2 keer per week, die is gewoon sneller vies.

En jullie?
LAgirl82 schreef:
22-01-2020 14:13
Als je het geen boeiend onderwerp vind dan lees je toch wat anders of ga je naar een boeiender onderwerp?
:bye:
Nee hoor waarom zou ik?
Luci_Morgenster schreef:
22-01-2020 14:12
Ow, keukenraampje/achterdeurraampje ( is zelfde raampje) glasdoekje ik als te erg is met de vingers van de kinderen. Maar dat vind ik geen ramen lappen.

Nee, dat bedoel ik inderdaad ook niet.
Ik was het altijd met spons en emmer. Glasdoekjes gebruik ik niet.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 22-01-2020 14:14
4.43% gewijzigd
De glazenwasser komt 1x per 2 maanden en doet dan boven en beneden buiten.
Binnen 2-3 x per jaar. Rook niet, brand geen kaarsen en als peuter handen op de terrasdeuren heeft gemaakt ga ik er even snel langs met spray en doek.
2 x per jaar denk ik
Alle reacties Link kopieren
Eens per 3 maanden ongeveer..
watdachtjehiervan schreef:
22-01-2020 14:12
Ik heb een hekel aan vieze ramen waar de zon op staat. Dat vind ik zo lelijk.

Inderdaad. Ik kan daar ook echt niet tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom denk ik op ongeveer 1 keer in de 2 maanden zowel binnen als buiten. Buiten ligt het er ook maar net aan wat voor weer het wordt. Als ik weet dat het dagen achter elkaar gaat regenen dan begin ik er niet aan. Ik zeem buiten nooit als ik weinig tijd heb want iedereen komt dan even kletsen dus ik sta meestal wel een hele poos buiten. Ik vind ramen zemen best een leuk werkje.
Ik woon hier nu bijna 15 jaar. Ik heb nog nooit de ramen gewassen. Binnen of buitenkant. Binnenkort moet de glazenwasser de buitenramen doen vanwege werkzaamheden aan het kozijn. Dat zal een primeur worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ongeveer 2x per jaar. Ze worden ook gewoon niet echt vies als ik het bijvoorbeeld vergelijk met mijn moeders appartement, zij woont in een drukke stad en ook nog eens onder een aanvliegroute van een vliegveld, daar komt echt elke twee weken zwart water van de ramen af.

Het gekke is dat buitenom ramen wassen bij ons in een kwartiertje klaar is. Dus ik zou het best vaker kunnen doen :$

Wat ik wel doe: elke twee jaar het horgaas vervangen en dan ook meteen de kozijnen aan alle kanten schoonmaken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Is hier niet meer gebeurt sinds ik er woon, dus al vier jaar niet meer. Bijna overal hangt vitrage of luxaflex, dus vuil valt me toch niet op. Snap ook niet hoe een raam zo vuil kan worden dat het elke maand nodig is. Maar misschien heb ik gewoon geluk qua woonplaats.
kit_kat wijzigde dit bericht op 22-01-2020 14:20
10.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik zelf nooit, de schoonmaakster doet het ongeveer eens per 6 weken. De ramen boven zijn van de buitenkant nog nooit gedaan, althans niet in de afgelopen 19 jaar.
Aan de binnenkant 1x per jaar denk ik en buiten...??? Normaal gesproken kwam de glazenwasser 3x per jaar maar hij is er mee gestopt en ben te laks om te informeren bij een ander.
Alle reacties Link kopieren
Zelden.
Alle reacties Link kopieren
1 a 2 keer per jaar ongeveer. Als er verder vlekken op komen dan pak ik de glasses en een rol keukenpapier ff spayen doekje erover en het is weer schoon.
Baankje1 schreef:
22-01-2020 14:07
Iemand die daar een opmerking over maakt, wijs ik waar de spullen staan.
Dit.

Nu doet de schoonmaakster het, geen idee hoe vaak, ik zie het toch niet.
Maar hiervoor woonde ik 5 hoog. Hadden 6 ramen waarvan alleen de 2e en 4e open konden. Ik met m’n korte armen kon er niet goed bij.
Dus het was half doen of niet. Ik koos het laatste.
Iedereen die daar wat van vond kreeg m’n spullen aangeboden. Heel soms werd het dan idd gedaan :)
De buitenkant van de bovenste verdiepingen 1 x in de 6 weken door de glazenwasser (hoeft van mij niet zo vaak, had van mij ook 1 x in de 2 maanden gemogen maar dat kan niet).

De buitenkant van de benedenverdieping 1 keer in de 4 maanden. De kozijnen (en dan vooral die aan de onderkant van het raam) 1 keer keer in de 2 maanden.

De binnenkant hooguit 1 x per jaar.
Ik wil er niet over praten
Alle reacties Link kopieren
de werkster doet zo'n beetje 1x in de 6 weken gok ik
Ik woon hier nu drie jaar en heb het nog nooit gedaan.... Binnen en buiten niet. Nooit aan gedacht eigenlijk... Misschien maar eens mee bezig gaan als het lekker weer is :idee:
Binnen en buiten 1x per maand. Soms vaker als het nodig is.
Alle reacties Link kopieren
binnen: 2 à 3 keer per jaar
buiten: om de 4 weken (bedrijf)
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Binnen: Misschien 1-2 keer per jaar. Maar in de winter neem ik de ramen wel wat vaker af vanwege vocht op de ramen in de ochtend en soms een klein plekje schimmel wat opspeelt in de hoekjes en randjes van ons raamkozijn.

Buiten: 1 of 2 keer per jaar, met raamkozijn er ook bij. Meestal begin lente en einde zomer ofzo. En een keertje extra als ze wel erg vies zijn (of een vogel kwak hebben) :-D

Ik woon in een bungalow, dus kan overal zelf bij :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht tot het regent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik laatst de ramen beneden gedaan omdat er vogelpoep op zat. Ik heb meteen mijn wraak want de ramen zijn nu zó ongewoon spiegelend schoon, dat er nu al drie vogeltjes tegenaan zijn gebotst. Allen konden weer verder na een half uurtje rusten in de boom. Dat zal ze leren!

Alhoewel ik nu dus wéér maar liefst drie vlekken heb, een soort van poederig-vette verenafdruk. Nou ja, voor mijn volgende wraakpoging dan maar.

Helaas kan ik overal zelf bij, ook bij de bovenverdieping.

Het rolluik bij de slaapkamers (boven) aan de schaduwkant doe ik 1x per jaar aan beide kanten en dan doe ik daar ook de ramen buiten en binnen.

De zonneschermen (screens) doe ik ook 1x per jaar met de hogedrukreiniger en dan meteen de ramen buiten en binnen.

Eén slaapkamer heeft de neiging tot schimmelvorming in de winter, dus binnen doe ik ze daar wekelijks met azijn

Het raam van de woonkamer beneden doe ik als er vogelpoep op zit. Of nou ja, veren-vet-poeder dus nu. Maar ik wacht nog even op zon en een temperatuur met dubbele cijfers.

Ik heb trouwens een professionele glazenwasser-set en mezelf bijbehorende techniek aangeleerd dus veel tijd kost het niet eens. Maar ja, mijn huishouden staat bol van dat soort klusjes dus ramen hebben een lage prio.
Alle reacties Link kopieren
O binnen? Zelden. En dan blijft mijn doek helemaal schoon.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven