Hoe vaak was jij je ramen?

22-01-2020 14:02 123 berichten
Aan de hand van het andere topic over ramen wassen, nu de vraag:

Hoe vaak was jij je ramen?

Ik denk dat ik mijn ramen om de 4-6 weken zeker wel was.
Sommige ramen worden sneller vuil dan anderen (ivm afdak, wind, slagregen ect.) en die was ik dan wel vaker dan om de 4-6 weken.
De raam in de keukendeur (naar buiten) was ik zeker 1 keer per week, maar soms ook 2 keer per week, die is gewoon sneller vies.

En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Heel erg weinig. Ik werk 4 dagen en man 5. Ik heb een kleuter van 4 en een baby van een half jaar bijna en ik ben al blij als ik de was bij heb en de wc etc schoon is. In het weekend doen we veel maar ramen wassen is extra en ik kom er niet aan toe. Nou ja en zoon staat nog vaak iemand uit te zwaaien en dan denkt hij er niet aan dat hij met zijn handen van het raam af moet blijven.

Dus dan vaker een glasdoekje eroverheen met Glassex.

Onze katten gaan ook met vieze snuiten langs de ramen dus ik heb er weinig aan als ik alles lap. Misschien tijd voor een huishoudster :P

Dus..1x per jaar? Ongeveer? ;-D
het is jammer dat Norwex weg is uit Nederland ( nee heb geen aandelen en heb er niets mee te maken) gelukkig heb ik die doekjes nog. heb geen emmer water nodig alleen 2 doeken, 1 die je nat maakt en 1 om droog te wrijven.
Snap niet dat niet meer mensen dit wisten of hebben.
Alle reacties Link kopieren
Glazenwasser komt zo'n 5x per jaar, kost 20 eur per keer. Ik heb veel ramen dus prima deal.

Binnenkant wanneer ik dat nodig vind, dan schijnt het licht erop en denk ik o die ramen moeten weer eens gepoetst worden. Woonkamer bijvoorbeeld 1-2x per jaar, tussen- en schuifdeuren 2-3x per maand omdat daar altijd wel vingerafdrukken op zitten.
In ieder geval nooit meer dan 1 x per jaar. Hier erg vies worden de ramen hier niet, alleen de schuifpui vanwege het opspetterende water, maar dat stoort mij niet. Boven was ik eigenlijk nooit ramen aan de buitenkant.
Alle reacties Link kopieren
Hebben we het hier over auto-ramen (eens per maand ofzo, zowel binnen als buiten) of over huis-ramen (hooguit eens per jaar, binnen en buiten).
LAgirl82 schreef:
22-01-2020 19:09
Regen maakt de ramen toch juist viezer?
Ik weet niet welke regen er bij jou uit de hemel valt, maar hier is dat toch écht gewoon water.
En geen modder ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik lap de ramen eens per jaar misschien. We wonen hier nu vijf jaar, maar heb de bovenverdiepingen nooit gewassen.
Ik kan me er niet zo druk om maken en vind het een verschrikkelijke klus!
Nooit. Meest nutteloze schoonmaakwerk ooit. Hoef er niet van te e ten ofzo.
Niet vaak genoeg, ik vrees ook iets van 2x per jaar.. Iedereen heeft hier een glazenwasser die elke 6 of 8 weken komt, ik heb de beste man al meerdere keren gevraagd om ook bij mij te komen, hij geeft akkoord, maar doet het nooit. Andere glazenwasser geregeld, die ik 1x geweest en ook verdwenen.. Heel raar.. Ik heb echt een heel normaal huis met normale ramen.
Alle reacties Link kopieren
Nooit. Ik woon hier al 8 jaar. Ik heb geen grote ruiten dus het valt niet op. De kleine ruitjes die ik heb zijn heel oud en fragiel dus ik laat ze met rust.
Ik heb ook 2 grote dakramen maar daar kan ik niet bij.
De binnenkant van de ramen beneden elk kwartaal, behalve de ramen waar kind en kat bij kunnen. Die worden elke week gewassen, net als de tussendeuren. Boven en buiten was ik of man één of twee keer per jaar. Ik zou ze wel vaker willen wassen, maar het is zo'n werk en het komt er gewoon niet van.
Als ik het nodig vind. En dat is niet zo snel. Hooguit 2x per jaar het raam aan de voorkant (nadat de kerststickers verwijderd zijn). De tuindeuren ook zoiets denk ik. Boven nog minder, zeker de dakramen. Als ik die 1x per jaar doe is het veel. Het raam van de deur naar de gang is nog gedaan toen we hier kwamen wonen 3 jaar geleden :mrgreen: en de raampjes boven de deuren doe ik ook echt nooit.
Overigens was ik de ramen niet, ik zeem ze.
Buiten om de 3 maanden ongeveer.
Binnen van voorjaar tot herfst 2 x of zo, tussen herfst en voorjaar 1 x per maand want de combinatie vaak kaarsen branden en houtkachel aan zorgt ervoor dat de ramen snel vuil worden.
Alle reacties Link kopieren
Eens in het half jaar geloof ik. Soms minder. Maar ik heb er ook zóveel. Het is een gebed zonder einde. En ik kan nog altijd prima naar buiten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan het weer. In de lente en zomer als het mooi weer is meestal eens in de 6 weken. En de herfst en winter sla ik vaak gewoon helemaal over. Het is nu een maand of 5 geleden denk ik. Met een beetje goed weer is meestal eerst mijn auto aan de beurt, die niet door de wasstraat kan, en pas als die schoon is en ik heb tijd en er is zon, dan doe ik de ramen weer. Zal in maart een keertje zijn waarschijnlijk.
Nooit.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
23-01-2020 13:13
het is jammer dat Norwex weg is uit Nederland ( nee heb geen aandelen en heb er niets mee te maken) gelukkig heb ik die doekjes nog. heb geen emmer water nodig alleen 2 doeken, 1 die je nat maakt en 1 om droog te wrijven.
Snap niet dat niet meer mensen dit wisten of hebben.
Ik heb ze. Maar dan van jemako. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Buitenkant: 1x per 2 maanden door de glazenwasser.

Binnenkant: wanneer ik vind dat het tijd is. Aan de zuidzijde is dat eerder dan aan de noord- of oostzijde van het huis omdat het door de zon sneller vuil lijkt.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
kvdt76 schreef:
26-01-2020 08:03
Ik heb ze. Maar dan van jemako. Ideaal.
Ik heb ze ook van jemako en dan was ik de ramen met huisazijn. Onaangename geur maar wel met het meeste effect.
Alle reacties Link kopieren
kvdt76 schreef:
26-01-2020 08:03
Ik heb ze. Maar dan van jemako. Ideaal.
Ik ook, vergeet alleen vaak welke ik Nat moet gebruiken en welke om te drogen is.
kvdt76 schreef:
26-01-2020 08:03
Ik heb ze. Maar dan van jemako. Ideaal.
Super dank je! Dan kan ik dat doen als deze versleten zijn.
Frietmetmayo schreef:
26-01-2020 13:19
Ik ook, vergeet alleen vaak welke ik Nat moet gebruiken en welke om te drogen is.
Dat vond ik bjj norwex duidelijk. Veel groter die droge doek.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
26-01-2020 13:19
Ik ook, vergeet alleen vaak welke ik Nat moet gebruiken en welke om te drogen is.

De zachtere (dikkere) voor nat.
Alle reacties Link kopieren
kvdt76 schreef:
27-01-2020 19:42
De zachtere (dikkere) voor nat.
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
De ramenwasser komt om de 6 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven