Hoe vier jij oud en nieuw?

04-11-2019 23:20 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay!
Dit jaar ga ik voor het eerst samen met m'n partner oud en nieuw vieren. Dus niet naar feestjes met veel mensen of op elkaar geplakt staat in de kroeg. Het is nog ver weg maar ik twijfel om thuis te blijven of een nachtje weg te boeken, vandaar dat ik er nu al over na denk.

Hoe vieren jullie oud en nieuw? Lijkt me leuk om te horen hoe anderen oud en nieuw vieren! Hebben jullie bepaalde tradities of gebruiken?
Ik trek een jurkje en een glitterpanty aan en ik ga met vrienden naar een feest of ik geef met vrienden een feest. Daar drink ik véél bubbels en we steken voor de vorm wat vuurwerk af en ik zoen met mensen en dans tot vroeg in de ochtend, zodat ik op 1 januari als het al langzaam licht wordt, met een tollend hoofd, de muziek nog in mijn oren en mijn schoenen in mijn handen door de slaperige stad naar huis fiets.
Op 1 januari brak ik uit en kijk de conference en laat eten thuisbezorgen.
Alle reacties Link kopieren
Thuis op de bank, joggingbroek, lekkere dingen van de visboer en supermarkt op tafel. Kunnen ook niet weg vanwege de dieren.
Enige vervelende is dat ze hier maar doorgaan met vuurwerk. Vorig jaar kwam overbuurvrouw laddertje zat om half 5 ‘s nachts nog even bommen onder mijn slaapkamerraam afsteken👍🤪
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
04-11-2019 23:26
Ik denk thuis met mn dochtertje (4). Geen idee nog eigenlijk.

Al zag ik een aankondiging voor een eenoudervakantie. Even afwachten wat dat kost en welke dagen. Misschien dat ik dat liever doe. (alles beter dan alleen)
Oh leuk, dat wil ik ook wel. Waar zag je dat?
Ik ga het thuis vieren in mijn nieuwe huis waar ik 3 december de sleutel van krijg. Samen met mijn man, dremeus, hondje en konijntjes.
Al twee jaar geen oud en nieuw gevierd. Vorig jaar zwierf ik rond in Azië en dat jaar daarvoor lag ik met buikgriep in bed. Dit jaar zit ik in Edinburgh voor een stedentrip en er is van alles te doen.
Mijn gezelschap wil graag naar het festival daar. Van mij hoeft oud en nieuw niet zo, heb er niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op oudejaarsavond altijd vreselijk tegen mijn slaap te vechten terwijl ik normaal echt geen moeite heb met een nacht doorhalen. Dit jaar vieren we het met een leuke groep, maar meestal gewoon thuis met het gezin.
Alle reacties Link kopieren
In mijn eentje.
Vooral ruim voor middernacht naar bed, oordoppen in en hopen dat ik door het vuurwerk heen slaap.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendinnen komen met hun gezinnen. 6 gezinnen blijven er slapen. Ieder een eigen kamer/hoel van het huis. Gelukkig hebben we die ruimte. De avond zelf is altijd een beetje chaotisch met al die kinderen die grotendeels tegenwoordig niet meer gaan slapen voor 12h. Maar als alles dan slaapt en we nog een keer proosten op het nieuwe jaar ben ik altijd zo gelukkig om al die lieve mensen om me heen te hebben! En ik verheug me altijd nog het meest op de volgende dag: iedereen die naar beneden komt stommelen, beetje brakjes iedereen, iedereen voelt zich hier thuis, verschillende mensen die lekkere ontbijtjes staan te brouwen in mijn keuken, lekker kletsen en heerlijk tijd doorbrengen met mijn lienelingsmensen. Overal troep, maar niemand die het echf kan schelen. Ik hou ervan een huis vol vrienden!
Thuis met familie, de ene keer bij de een en de andere keer bij de ander.
En ik bak altijd zelf oliebollen!
Samen met mijn man op de bank voor de t.v. Ik vind de t.v.-programma's meestal wel leuk op oudejaarsavond: DWDD, de oudejaarsconference enz.
Hapje, drankje, om twaalf uur even boven door het raam vuurwerk kijken, even wat mensen appen om nieuwjaar te wensen en slapen.
Op Nieuwjaarsdag proberen wij altijd een lange wandeling te maken, dus ik hoop op droog weer.
Ouders leven niet meer, misschien even langs de kinderen. Weet ik nog niet.
In de afgelopen jaren bij vrienden geweest, meestal gingen we gourmetten en dan voor de tv zitten en meezingen met (foute) nummers, herinneringen ophalen etc.
Was altijd wel gezellig.

Maar ze liggen nu in scheiding dus geen idee wat ik ga doen met oud&nieuw. Heb door omstandigheden geen zin om thuis te zijn dus het kan zijn dat ik op het laatste moment nog de hort op ga.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar samen in het ziekenhuis moeten vieren in een periode vol spanning en stress.
Hopelijk dit jaar lekker samen thuis op de bank, lekkere hapjes erbij en onze katten in buurt. Gelukkig is het vuurwerk op grote afstand. Hebben er wel zicht op, maar niet veel last van.
Alleen thuis met de kat, die dit jaar echt huisarrest krijgt. Hij was vorig jaar de hele avond zoek en kwam pas de volgende ochtend weer thuis. Ik heb me zo'n zorgen om hem gemaakt.
Verder haat ik oud en nieuw dus ik doe het liefst gewoon niks. Mijn moeder nodigde me nog uit om bij haar spelletjes te gaan doen met haar vrienden maar daar pas ik voor, maar dat wist ze al toen ze het aanbood. Ik verlaat het huis niet op oudejaarsdag. Ben panisch van vuurwerk.
Dan de hele nacht wakker liggen van al die pokkenherrie en op 1 januari brak weer op voor een nieuw jaar. Voor mij is het de meest ellendige dag en nacht van het hele jaar. Kerst weer voorbij, weer een nieuw jaar. Bleh.
Alle reacties Link kopieren
overdag bakken we appelbeignets, we gourmetten soms en savonds kaarten we wat of spelen een bordspel met de tv op de achtergrond en hapjes en een drankje en rollen veel te laat eens naar boven normaal.

dit jaar beide oudjaarsdag werken voor het eerst in jaren en man ook nieuwjaarsdag, dus denk dat zelfs de normale burgerlijkheid er niet inzit.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Feestje bij ons thuis. Grote groep vrienden, waarvan er standaard een aantal blijven slapen. Top 2000 aan en air-guitar spelen bij de top 3 :rofl:
Rond twaalf uur even de straat op om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen (als het vuurwerk niet al te erg is) en dan laat naar bed.
Op nieuwjaarsdag lekker uitbrakken met een uitgebreid ontbijt (nou ja, vaker een late lunch) en films kijken.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Met vrienden, roulerend in wiens huis
Ik moet werken.
Alle reacties Link kopieren
Samen thuis, om middernacht naar buiten. Altijd gezellig met de buren. Soms weer snel naar binnen en naar bed, soms nodigt iemand de buurt uit en kan het laat worden. Geen idee wat het nu gaat worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
We zouden vrienden over de vloer krijgen, maar die liggen in scheiding dus dat gaat niet door.

Tijd voor een nieuwe traditie. Ik denk dat we matrassen naar beneden slepen en met kinderen in de woonkamer gaan liggen. Kan iedereen het zo laat maken als hij/zij wil.

Oh en we vieren onze trouwdag :love:

Nieuwjaarsdag hebben we de eerste verjaardag van een familielid en daar zien we dan iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Meestal werk ik met oud en nieuw omdar ik de kerst vrij ben (zorg). Dit jaar wissel ik van baan en nu toevallig vrij met oud en nieuw. Dat is voor mij een nieuwe ervaring. Ik werk al 10 jaar de ochtenddienst 1 januari. Start is dan 7.00. Meestal dus op tijd naar bed en rond 0.00 komt mijn gezin mij even een kus geven waarna ik weer slaap.
Bij vrienden! Zij wonen aan de andere kant van het land en daar gaan we deze keer naar toe. Kinderen (pubers) vermaken zich wel en wij kijken de Top2000 en kletsen bij onder het genot van oliebollen en andere hapjes. Ik vind sowieso de Top2000 echt leuk. Sommige nummers hoor ik maar 1 keer per jaar en dat is op dat moment. Daarom vind ik bepaalde nummers ook echt oudejaarsdag nummers :)
Maar om 12 uur gezellig proosten op het nieuwe jaar, de mannen gaan vuurwerk afsteken en de rest kijkt toe. Rond een uur of 2 naar bed (we logeren daar) en de dag erna na het ontbijt weer richting huis.
Met z'n vieren thuis op de bank. Ik heb een hekel aan oud&nieuw, heb de hele dag het gevoel dat ik alleen maar aan het aftellen ben en ik vind vuurwerk mooi maar ook eng.

Voor de kinderen wil ik er wel iets leuks van maken, dus ik ben inspiratie aan het verzamelen.
‘s morgens heb ik mijn eerste feestje, dan ga ik oliebollen bakken. Dat vind ik echt zo’n leuk klusje! Keihard jaren ‘80 muziek aan, tuindeur open, en in mijn pyjama en oude vest achter het fornuis.
De avond is meestal met een of meer kinderen, en als die er niet zijn ga ik naar mijn vriend. Beetje tv kijken, soms een spelletje, en vlak na 00.00 uur vuurwerk kijken en mijn ouders bellen.
Ik woon in Amsterdam en ik probeer zoveel mogelijk de stad te ontvluchten, het liefst Nederland uit. Ik vind het echt de hel: dat vuurwerk, al die rotzooi op straat en die dronken mensen die baldadig lopen te doen. Een opgefokte rotsfeer hangt er dan, vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven