Hoe vier jij oud en nieuw?

04-11-2019 23:20 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay!
Dit jaar ga ik voor het eerst samen met m'n partner oud en nieuw vieren. Dus niet naar feestjes met veel mensen of op elkaar geplakt staat in de kroeg. Het is nog ver weg maar ik twijfel om thuis te blijven of een nachtje weg te boeken, vandaar dat ik er nu al over na denk.

Hoe vieren jullie oud en nieuw? Lijkt me leuk om te horen hoe anderen oud en nieuw vieren! Hebben jullie bepaalde tradities of gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt niet gevierd; het is de definitieve afsluiting van de feestmaand.
Zoals ABBA al zong:

It's the end of the party
And the morning seems so gray
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Apatura schreef:
04-11-2019 23:26
Ik denk thuis met mn dochtertje (4). Geen idee nog eigenlijk.

Al zag ik een aankondiging voor een eenoudervakantie. Even afwachten wat dat kost en welke dagen. Misschien dat ik dat liever doe. (alles beter dan alleen)
Wat leuk! Dat kan zowel een feest voor jou als je dochtertje worden.
retrostar schreef:
05-11-2019 08:39
Dat wordt niet gevierd; het is de definitieve afsluiting van de feestmaand.
Zoals ABBA al zong:

It's the end of the party
And the morning seems so gray

Voor mij niet hoor! Heerlijk juist al dat feestgedruis weer voorbij. Een nieuw jaar, nieuwe kansen. :jump:
Vrienden, een koelkast vol bruisende drankjes, hapjes, vuurwerk, muziek, dansen, elk jaar hetzelfde en elk jaar is het weer veel te leuk.
Alle reacties Link kopieren
Met familie in Oostenrijk tijdens de wintersport vakantie, spelletjes, muziek, kletsen, hapjes en champagne. Om 00.00 uur vuurwerk afsteken en 00.30 uur is dat altijd weer voorbij. Gaat iedereen lekker slapen, want 1 januari willen we wel weer skiën.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
05-11-2019 08:45
Voor mij niet hoor! Heerlijk juist al dat feestgedruis weer voorbij. Een nieuw jaar, nieuwe kansen. :jump:
Ach ik ben voorlopig bezig om mijn huis gezelliger te maken zonder kerstversiering (dus ik accepteer het wel; het is niet zo dat ik de boom laat staan) en in februari kijk ik veelvuldig rond in de tuin naar het eerste teken van plantenleven, maar het is toch totaal iets anders. Minder dan het was.

Maar het is nodig om de volgende kerst weer leuk te vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij geven elk jaar een feest! We ruimen de woonkamer leeg, zetten genoeg stoelen en tafels neer voor 20 man & starten de avond dan met een lekker ordinaire gourmet. Daarna beginnen de spelen: een quizje, bier proeverij, jongens tegen de meisjes oid. Team dat wint krijgt een aardig prijsje. Daarna lekker champagne drinken en vuurwerk afsteken en dan kunnen we rond half 2 naar het feestje in de kroeg.

Reuze gezellig & echt een leuke afsluiting van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie allemaal leuke verschillende dingen! Sterkte voor alle mensen die in scheiding liggen of wat anders doen dan anders door een vervelende gebeurtenis! Laat volgend jaar beter zijn voor iedereen💖
Ik wilde dit jaar eigenlijk in een hotel langs de snelweg gaan in de hoop dat je daar weinig hoort van het vuurwerk. Dan wat hapjes mee in een koeltasje en op bed tv kijken met man. Zo kom ik deze avond/ nacht wel door om weer fris aan het nieuwe jaar te beginnen. Maar ik heb nog niet geboekt dus ik weet nog niet of dit doorgaat.
Ik maak appelflappen (en als ik zin heb, ook glühwein) en ik wil de oudejaarsconference kijken. Als de kinderen groter zijn hoop ik op een avond gezelschapsspellen doen. Ik vind Oud&Nieuw een heerlijk "thuisfeest" en snap nooit goed waarom mensen uitgerekend die avond op stap gaan.
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
05-11-2019 07:01
Mijn vriendinnen komen met hun gezinnen. 6 gezinnen blijven er slapen. Ieder een eigen kamer/hoel van het huis. Gelukkig hebben we die ruimte. De avond zelf is altijd een beetje chaotisch met al die kinderen die grotendeels tegenwoordig niet meer gaan slapen voor 12h. Maar als alles dan slaapt en we nog een keer proosten op het nieuwe jaar ben ik altijd zo gelukkig om al die lieve mensen om me heen te hebben! En ik verheug me altijd nog het meest op de volgende dag: iedereen die naar beneden komt stommelen, beetje brakjes iedereen, iedereen voelt zich hier thuis, verschillende mensen die lekkere ontbijtjes staan te brouwen in mijn keuken, lekker kletsen en heerlijk tijd doorbrengen met mijn lienelingsmensen. Overal troep, maar niemand die het echf kan schelen. Ik hou ervan een huis vol vrienden!
Mijn God, wat voor huis heb je dat je 6 gezinnen kan laten slapen?
Magick88 schreef:
04-11-2019 23:32
Alleen op de bank en als het rustig wordt lekker naar bed.
Hier ook, ik blijf altijd thuis voor mijn hond die er bang voor is.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen ik nog alleen woonde bleef ik thuis voor de poezen

Nu geen huisdieren meer, maar gewoon met man thuis op de bank. Ik ga ook niet naar buiten om 24 uur, echt geen zin in
Ik vind het ook niet een heel bijzonder feest

Ik las van iemand die een eenouder vakantie wilde. Ieder zijn ding, maar zou voor mij enorm eenzaam voelen, feest vieren met mensen die je niet kent
Ik zou ook nooit naar een feest of de kroeg gaan
Zoals elk jaar bij mijn moeder, lekker en en drinken, het jaar uitzitten, dan naar huis en lekker slapen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger vierde ik oud en nieuw altijd bij een vriendin, waar de meest uiteenlopende mensen samen kwamen. Altijd super gezellig. Daarna een aantal jaren moeten werken (tot na middernacht meestal) en afhankelijk van of ik 1 januari nog moest werken ging ik dan slapen of op stap erna.
Sinds een paar jaar een vast clubje waarmee we thuis bij een van ons spelletjes doen, zelfgemaakte hapjes eten, vuurwerk kijken en borrelen. Rond 2 uur naar huis.
Aan de ene kant zou ik zelf het liefste nog gaan stappen, maar de omstandigheden zijn er niet meer naar bij veel mensen om me heen (kinderen, huisdieren, werk). En eigenlijk is het altijd heel erg gezellig, ons oudjaarsavondje.
Alle reacties Link kopieren
thuis, joggingbroek, stomme tv, lekkers op tafel en hond op schoot. Gelukkig is onze huidige hond niet bang, maar de vorige 2 wel dus sinds 3 jaar heerlijk relaxte oud en nieuw
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
30 december nachtje weg met vriendengroep. 31 december carbid schieten, borrel erbij en oliebollen bakken. En de avond gezellig met man op de bank bijkomen!😊
Alle reacties Link kopieren
Meestal bij of met vrienden, geloof dat man en ik in bijna 30 jaar 1 x samen thuis gezeten hebben. Ook wel naar feesten en op stap geweest. Dit jaar heeft man storingsdienst dus kunnen we niet echt weg. Denk dat we maar eens thuis blijven. Film aan en toastjes etc erbij. Vind het wel eens goed lekker rustig thuis.

1 januari doen we nooit iets, doen niet aan nieuwjaarsbezoek. Schoonvader is de 31e jarig dan gaan we even langs en met kerst ook al.
Bij voorkeur niet. Pyjama aan, op tijd naar bed want hoogzwanger en hopen dat dochterlief haar eerste oud en nieuw doorslaapt.

Vind kerstmis heel leuk en fijn maar Oud en Nieuw een crime. Zeker voor een ochtendmens...
Thuis! Ik hou van Oud en Nieuw! Wij hebben honden en eentje is panischh van vuurwerk, dus we blijven dichtbij. Allemaal lekkere dingen op tafel, tv kijken en om middernacht naar het vuurwerk kijken, vanaf ons huis een goed zicht op wat er wordt afgestoken. Heb er wel zin in.
Kerst heb ik niks mee, ik ga dan altijd werken. Een groot feest ergens is niet aan ons besteed.
Alle reacties Link kopieren
Met vrienden, vaste groep en elk jaar wisselt het waar het is en dit jaar is het bij ons. Iedereen woont op loopafstand dus alle kinderen zijn er ook bij.
Vanaf einde middag, gezellig eten met elkaar, dit jaar een buffet oosterse stijl. Dan heerlijk bordspelletjes, er wil nog wel eens een fanatiek potje gamen door de mannen gedaan worden. Oudste heeft een karaoke set dus ik vrees dat die ook ingezet gaat worden, tv aan op de achtergrond voor wie wil kijken naar oudejaars dingen en zo is het al jaren heel gezellig.

Tradities, we wonen heel vrij dus om middernacht gaan er wensballonnen de lucht in , traditie die ik zelf ooit begonnen ben eerst voor mijn vader, toen voor mijn vader en zus en sinds vorig jaar ook voor mijn moeder. Kids maken daar 1 mooie versierde wensballon voor en vrienden die komen hebben die traditie overgenomen. Iedereen mist zo ondertussen wel iemand in het leven en zo brengen we een mooie groet naar boven.
Nieuwjaarsdag altijd even langs bij schoonouders en daar nog verplicht oliebollen eten en daarna lekker naar huis bankhangen met netflix of gezellig met zijn 4en een film kijken of spel doen.
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren
Op de een of andere manier verheug ik me altijd op oud en nieuw, en het valt altijd tegen.
Het liefst bruis ik de avond door, met gelach en gezelligheid maar in de praktijk komt het erop neer dat we voor de tv hangen en met kind buiten vuurwerk afsteken.
We hebben geen directe buren, dus na 12 uur staan we in ons eentje siervuurwerk af te steken en rond te kijken. We hebben nl wel een prachtig uitzicht op de omliggende dorpen!

Voor dit jaar hebben we nog geen plannen. Dus ik heb weer hoop dat het dit jaar toch echt gezelliger wordt dan vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken vieren we Oud & Nieuw altijd met vrienden :D
Alleen moeten we dit jaar even de plannen omgooien.

Ik ben dan net bevallen en mijn vriendin die staat dan op springen dus het lijkt ons geen goed idee om dan samen te zijn :clown:

Dus wij vieren het dit jaar bij mijn schoonouders. Zij wonen in een appartementen complex waar je wel vuurwerk kunt zien, maar amper iets van de knallen hoort. Is denk ik ook net wat fijner voor de baby. :shame:

Onze hond gaat zoals ieder jaar gewoon naar de hondenopvang toe. Ze heeft ontzettend veel last van vuurwerkangst en zij liggen redelijk afgelegen van de bewoonde wereld en hebben een speciaal programma.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet werken op oudjaarsavond. Ik werk in de spoedzorg en zie daardoor ook de minder leuke kanten van oud en nieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven