Hoe vier jij oud en nieuw?

04-11-2019 23:20 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay!
Dit jaar ga ik voor het eerst samen met m'n partner oud en nieuw vieren. Dus niet naar feestjes met veel mensen of op elkaar geplakt staat in de kroeg. Het is nog ver weg maar ik twijfel om thuis te blijven of een nachtje weg te boeken, vandaar dat ik er nu al over na denk.

Hoe vieren jullie oud en nieuw? Lijkt me leuk om te horen hoe anderen oud en nieuw vieren! Hebben jullie bepaalde tradities of gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Meestal met familie bij mijn ouders. Dit jaar bij mij. Vanwege mijn fluffbolletje. 😻 Wil hem niet alleen laten. Hij is nogal bang voor vuurwerk. Wordt nu al regelmatig bij ons afgestoken. Dan kruipt hij onder de bank en komt er niet onder vandaan...
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb honden, die zijn hartstikke bang voor het vuurwerk (ze zijn hier nu al bezig met vuurwerk, dus 1 van de honden wil nu al niet meer uit). Ik blijf dus thuis met mijn moeder. Lekkere hapjes en de tv aan.

Vroeger vond ik vuurwerk leuk om naar te kijken. Nu ben ik er bang voor. Heb al een paar keer meegemaakt dat er van die knallers naar me toe werden gegooid. Ik zou blij zijn als het zou worden afgeschaft, mensen kunnen er niet mee omgaan/ het wordt niet gehandhaafd.

Een vriendin gaat soms met oud en nieuw naar een Sylvester nacht. Dat is een diner in een hotel, waarbij je de hele avond entertainment hebt. Lijkt mij ook leuk maar ik zit met mijn dieren.
Alle reacties Link kopieren
Met oordoppen in op tijd naar bed want de andere ochtend om half 6 op vanwege werk. Ik heb er dus niks (meer) mee om die reden. Neemt niet weg dat het vroeger altijd kot vol was, bij mij of bij familie/vrienden, met volop lekkere hapjes en drankjes, tv, spelletjes etc. Nu trek ik dat niet meer, een paar uur slaap en dan vroeg aan de bak. Poeh, 'k word oud als ik mezelf teruglees! :nut:
Rubble schreef:
05-11-2019 08:14
Tijd voor een nieuwe traditie. Ik denk dat we matrassen naar beneden slepen en met kinderen in de woonkamer gaan liggen. Kan iedereen het zo laat maken als hij/zij wil.
Dit is echt superleuk. Deden mijn ouders ook altijd, sliepen mijn broer en ik op nieuwjaarsnacht beneden bij de verlichte kerstboom. Heb er nog altijd supergezellige herinneringen aan. En alvast een fijne trouwdag gewenst :)

Ik ga vooral niet naar buiten dan, vind knallen echt eng. Toen ik nog van de wilde feestjes was gaf ik die dus gewoon bij mij thuis. Ik vind eigenlijk alle feesten en feestdagen wel leuk en gezellig maar oud&nieuw echt niet, het is vooral aftellen tot het eindelijk 1 januari is. Op die dag ben ik dolgelukkig :) een nieuw vers begin en een nieuw jaar vol nieuwe kansen. En dan is het vuurwerk voorlopig tenminste even voorbij dus ook altijd wel een dag van opluchting. Dat vind ik ook het enige nadeel aan kerst, dat de vuurwerkperiode dan echt in volle gang is. Hier steken ze sowieso al regelmatig af.

Sowieso zijn januari en februari wel mijn favoriete maanden van het jaar, en oktober.

Ik ga gewoon leuke series kijken en ik wil altijd oliebollen en appelbeignets :) ik vier echt vooral 1 januari en echt het nieuwe jaar, oud&nieuw is vooral uitzitten met oordoppen.
Alle reacties Link kopieren
Wij een paar daagjes uit, naar een rustige plaats. Onze woef wordt knettergek van dat geknal en wij zijn er ook geen fan van.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, al die honden en katten.. Echt een crime voor die beestjes al dat vuurwerk! Bij mij valt het best mee, wij zitten midden in een vuurwerkvrije zone. Mijn kat vond het eerste jaar vuurwerk "leuk" zat in het raamkozijn te kijken (toen we nog ergens anders woonden). Maar tegenwoordig gaat ze overdag al diep achterin de kast liggen.
Ik heb nog geen idee eigenlijk, afgelopen jaar was ik ziek. Dit jaar wel ergens uitgenodigd, maar ik spreek de persoon in kwestie eigenlijk amper.
Al 4 jaar gewerkt met oud en nieuw. Dit jaar wel vrij als het goed is. Ik ben dan lekker thuis samen met mijn hond. Dus voor mij een avond zoals elke andere avond.
Wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die (waarschijnlijk in huispak) wat op de bank hangt voor de tv met wat hapjes. Kortom gewoon een standaard avond met wat extra. Hoor om me heen eigenlijk vooral dat mensen een feestje hebben of iets met vrienden gaan doen. Ik voel me altijd een beetje kut op 31 december, niet omdat ik geen feestje heb, maar dat ik dan terug kijk op het afgelopen jaar en dan toch denk dat ik er meer uit had moeten halen en dat bepaalde dingen weer niet gelukt zijn. Niet dat ik echt goede voornemens maak maar onbewust stel ik wel doelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vier het meestal bij mijn ouders, samen met m’n broertje en zijn vriendin. Oma halen we meestal ook op. Ik kook een uitgebreide maaltijd en we eten redelijk vroeg. Dan een lange wandeling met de hond (die vuurwerk reuze interessant vind, raar beest). Terug thuis hapjes op tafel en de tv aan. Mijn moeder en ik proberen altijd tussen kerst en oud en nieuw een 1500 stukjes puzzle af te krijgen dus mam, oma en ik puzzelen stevig door.

Op een gegeven moment haalt mijn vader z’n oude LP speler en LP’s van zolder, en zetten we oude nummers op. Om 12 uur gaan we dansend het nieuwe jaar in. Het is altijd ontzettend gezellig.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Wij hebben standaard een verjaardag op die dag. Vorig jaar zijn we daar gebleven en hebben we doorgehouden. Maar aangezien ik nu met een dikke burn-out thuis zit denk ik dat ik daarna naar huis trek en we het gezellig maken daar. Kinderen om 12 uur even uit bed trekken en daarna lekker uitslapen.
-Bladora- schreef:
06-11-2019 01:11
Ik vier het meestal bij mijn ouders, samen met m’n broertje en zijn vriendin. Oma halen we meestal ook op. Ik kook een uitgebreide maaltijd en we eten redelijk vroeg. Dan een lange wandeling met de hond (die vuurwerk reuze interessant vind, raar beest). Terug thuis hapjes op tafel en de tv aan. Mijn moeder en ik proberen altijd tussen kerst en oud en nieuw een 1500 stukjes puzzle af te krijgen dus mam, oma en ik puzzelen stevig door.

Op een gegeven moment haalt mijn vader z’n oude LP speler en LP’s van zolder, en zetten we oude nummers op. Om 12 uur gaan we dansend het nieuwe jaar in. Het is altijd ontzettend gezellig.

Wat een gezellige, hechte familie! :)
Alle reacties Link kopieren
Nog niet echt over gehad eigenlijk. De afgelopen jaren gingen we in de middag naar vrienden, en rond een uur of 8 waren we weer thuis. Om vervolgens naar vrienden/buren 2 huizen verderop te gaan. We hebben 2 bange katten, dus eigenlijk ben ik graag in hun buurt. Afgelopen jaar hebben we blikseminslag gehad, en sinds die tijd zijn ze panisch voor knallen. Ik word altijd onrustig van oud en nieuw. Dat komt puur door dat ellendige vuurwerk, ik ben altijd blij als het achter de rug is.
Alle reacties Link kopieren
De laatste paar jaar bij vrienden een huis feestje gehad. Erg leuk, iedereen is welkom, en iedereen neemt/mag iemand meenemen die anders alleen is, zo heb je een zeer wisselende groep.
Vorig jaar hadden we gegourmet met een leuk spel aan tafel, tegen twaalven werd het drukker en dansend het nieuwe jaar in.
En weggaan wanneer ik wil, gewoon op de fiets naar huis.

Nieuwjaarsdag is er een. Borrel bij een tante. Altijd erg gezellig, iedereen neemt eten mee en er is gluhwijn. Hoe brak ook, ik ga altijd even buurten en iedereen een goed nieuwjaar wensen.

Mijn kat heeft ook een hekel aan vuurwerk en verstopt zich onder het bed tot het voorbij is. De dag erna is het weer voorbij dus gelukkig geen vele dagen stress. Voor mij mag vuurwerk worden afgeschaft.
Ik haat oud en nieuw. Ik zit op een berg in een huisje of ga om tien uur naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
05-11-2019 07:01
In mijn eentje.
Vooral ruim voor middernacht naar bed, oordoppen in en hopen dat ik door het vuurwerk heen slaap.


Dit. Ik heb alle uitnodigingen weten te ontduiken dit jaar dus lekker op tijd naar bed.
Creativity is intelligence having fun
Odense2 schreef:
04-11-2019 23:30
Thuis.

En ik hoop dat de overoverburen geen Oud&Nieuw voor 40 man organiseren en dan weer vuurpijlen gaan afsteken vanaf de boom pal voor mijn huis.

Verder bof ik enorm met mijn buren (weinig geluidsoverlast), dus zelfs als er feessies zijn, kom ik er wel overheen.
* Zoekt op hutje op de hei van 31dec tot 1jan*
Mag ik mee ;-D, oww en mijn katjes ook? Ik woon in de stad en ze vinden vuurwerk vreselijk. En van mij hoeft het ook niet.
Geen idee nog wat ik ga doen, niks als het aan mij ligt...(ik ben geen avondmens dus als ik het welletjes vind dan oordoppen in en :zzz: als het aan mij ligt ;-D)
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 07:55
7.06% gewijzigd
Thuis met partner, ik vind oudjaarsdag niet leuk maar samen films kijken tot het moment is een goede compromis. Plus we hebben een puppy in huis, dus in eigen omgeving zijn is wel fijn. Met z’n drieën relaxen.
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst in jaren weet ik het nog niet. Mijn vriend is vanaf 2e kerstdag een paar weken in het buitenland voor zijn werk, dus het is ook voor het eerst in jaren dat we het niet samen kunnen vieren.
We vierden het altijd met een aantal bevriende stellen, maar daarvan zijn er in de afgelopen jaren een paar uit elkaar gegaan, dus dat is een beetje verwaterd.
Denk wel dat ik moet zorgen ergens onder de pannen te zijn, want zoon van 18 wil hier graag zijn eigen feestje geven :)
Veel mensen hier die een hekel aan oud en nieuw hebben trouwens. Ik vind het ook altijd nogal overrated.
Nothing happens for a reason
Voorheen altijd bij vrienden. Maar de laatste paar jaren had ik dat eigenlijk wel gehad. Dit jaar dus lekker met zijn tweetjes thuis. Ik vind die 'feestjes' altijd zo overrated en doodsaai. Ook kan ik niet 'verplicht gezellig' doen. Dus ook thuis met de katten op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het waarschijnlijk bij vrienden vieren maar ik bedenk me net dat die een hond hebben die de hele tijd irritant blaft, en het is een pitbull dus hij heeft nogal een zware stem. Ik vind hem sowieso niet zo prettig. Maar goed, muziek, drank en gezelligheid, zo is het elk jaar, soms hier thuis, dan weer bij familie, nu bij vrienden. Elk jaar weer een verrassing.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
06-11-2019 00:28
Wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die (waarschijnlijk in huispak) wat op de bank hangt voor de tv met wat hapjes. Kortom gewoon een standaard avond met wat extra. Hoor om me heen eigenlijk vooral dat mensen een feestje hebben of iets met vrienden gaan doen. Ik voel me altijd een beetje kut op 31 december, niet omdat ik geen feestje heb, maar dat ik dan terug kijk op het afgelopen jaar en dan toch denk dat ik er meer uit had moeten halen en dat bepaalde dingen weer niet gelukt zijn. Niet dat ik echt goede voornemens maak maar onbewust stel ik wel doelen.

Aaah dat vind ik sneu. Misschien dit jaar kijken naar wat wel gelukt is?
Wij hebben vrienden die het het liefst al eind juli willen vastleggen voor iedereen. Dus meteen gezegd dat we dit jaar niet van de partij zijn ivm de katten (jong beestje erbij nog). Blijkbaar was dat niet heel duidelijk want toen kwam de 'oh maar dat is toch prima! Dan vieren we het dit jaar bij jullie'.. Eh nee. Ik bedoelde gewoon echt met zijn tweetjes. Daar werd heel raar op gereageerd. Alsof we geen leven hebben zonder die samenkomt met oudjaar
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
06-11-2019 09:02
Voorheen altijd bij vrienden. Maar de laatste paar jaren had ik dat eigenlijk wel gehad. Dit jaar dus lekker met zijn tweetjes thuis. Ik vind die 'feestjes' altijd zo overrated en doodsaai. Ook kan ik niet 'verplicht gezellig' doen. Dus ook thuis met de katten op de bank.
Precies ons idee! Dat verplicht gezellig doen en dan vooral met zijn vrienden die om 22.00 uur al katjelam zijn, ik heb er dit jaar geen zin in!
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
05-11-2019 07:01
Mijn vriendinnen komen met hun gezinnen. 6 gezinnen blijven er slapen. Ieder een eigen kamer/hoel van het huis. Gelukkig hebben we die ruimte. De avond zelf is altijd een beetje chaotisch met al die kinderen die grotendeels tegenwoordig niet meer gaan slapen voor 12h. Maar als alles dan slaapt en we nog een keer proosten op het nieuwe jaar ben ik altijd zo gelukkig om al die lieve mensen om me heen te hebben! En ik verheug me altijd nog het meest op de volgende dag: iedereen die naar beneden komt stommelen, beetje brakjes iedereen, iedereen voelt zich hier thuis, verschillende mensen die lekkere ontbijtjes staan te brouwen in mijn keuken, lekker kletsen en heerlijk tijd doorbrengen met mijn lienelingsmensen. Overal troep, maar niemand die het echf kan schelen. Ik hou ervan een huis vol vrienden!
dit klinkt als mijn ideale oud en nieuw!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven