Hoe vier jij oud en nieuw?

04-11-2019 23:20 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay!
Dit jaar ga ik voor het eerst samen met m'n partner oud en nieuw vieren. Dus niet naar feestjes met veel mensen of op elkaar geplakt staat in de kroeg. Het is nog ver weg maar ik twijfel om thuis te blijven of een nachtje weg te boeken, vandaar dat ik er nu al over na denk.

Hoe vieren jullie oud en nieuw? Lijkt me leuk om te horen hoe anderen oud en nieuw vieren! Hebben jullie bepaalde tradities of gebruiken?
Ook wonen we gelukkig in een heel rustige wijk/straat. Er wordt zelden tot nooit vuurwerk afgestoken want de meeste kinderen zijn het huis al uit. Ik ga ook de conference niet kijken, of de top 2000. Ik denk dat wij opteren voor een paar spannende films.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
06-11-2019 00:28
Wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die (waarschijnlijk in huispak) wat op de bank hangt voor de tv met wat hapjes. Kortom gewoon een standaard avond met wat extra. Hoor om me heen eigenlijk vooral dat mensen een feestje hebben of iets met vrienden gaan doen. Ik voel me altijd een beetje kut op 31 december, niet omdat ik geen feestje heb, maar dat ik dan terug kijk op het afgelopen jaar en dan toch denk dat ik er meer uit had moeten halen en dat bepaalde dingen weer niet gelukt zijn. Niet dat ik echt goede voornemens maak maar onbewust stel ik wel doelen.
ik vind oud en nieuw juist altijd heel positief en fijn: idee van nieuwe ronde nieuwe kansen, evt. een kut jaar afsluiten en op naar de volgende.

Vanwege een angstige hond blijven wij meestal tot een uur of 10 thuis en gaan dan met hond naar goede vrienden. Die hebben meestal een man of 10 over de vloer en hun huis is veel geluidsarmer dan die van ons. Daar blijven we meestal tot een uur of 1, dan breng ik de hond thuis en gaan we even door naar een klein borreltje in de buurt waar veel vrienden van ons samenkomen. De volgende dag rijd ik traditioneel langs de mcdrive ;-)
winkelfanaat schreef:
06-11-2019 09:05
Aaah dat vind ik sneu. Misschien dit jaar kijken naar wat wel gelukt is?
Dat doe ik ook wel en ik denk ook vaak nieuw jaar, nieuwe kansen. Het ene jaar heb ik er ook meer last van dan het andere jaar, wellicht komt het door m'n winterdepressie ofzo.
Peponi schreef:
06-11-2019 09:48
Ook wonen we gelukkig in een heel rustige wijk/straat. Er wordt zelden tot nooit vuurwerk afgestoken
Dat klinkt echt als heaven :heart:
Zonder vuurwerk zou ik oudjaar al een stuk beter trekken.
juliet64 schreef:
06-11-2019 08:53
Veel mensen hier die een hekel aan oud en nieuw hebben trouwens. Ik vind het ook altijd nogal overrated.
Dat valt mij ook op inderdaad, en dan ook het vuurwerk.

Overrated dekt de lading ook helemaal voor mij.
Ik vind het ook wat overrated. We deden eigenlijk altijd mee tot ik zwanger was van mijn oudste en we eens besloten dat we met z'n tweetjes thuisbleven. Ik was toen net 3 maanden zwanger dus moe en ik kon niet drinken natuurlijk dus zin in stappen had ik toch niet. Het was de allerfijnste O/N ooit! Lekker voor de TV hangen met een hapje, even vuurwerk kijken en hup, bed in.
Een keer doorhouden bij een ander is leuk maar ik geniet er toch het meeste van in mijn eigen huis, op onszelf.
Ik heb toch liever oud&nieuw dan kerst, al mag dat vuurwerk van mij wel afgeschaft worden.

Kerst vind ik altijd zo'n verplichting (vooral ellende met gescheiden ouders die ook nog op grote afstanden wonen).
Met oud&nieuw ben ik uitgenodigd bij vrienden en maken we het altijd gezellig met gourmetten en tv programma's kijken. Veel gezelliger dan dat kerst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven