hoe vies is de bek van een hond

30-04-2012 11:50 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een glas cola op mijn tafeltje staan en zag dat mijn pup hier Uit dronk, heb natuurlijk het glas schoon gemaakt en nieuwe cola gepakt. Maar vroeg me eigenlijk af hoe vies is zo'n bek?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
ik heb een hondje maar als hij uit mijn glas drinkt dan drink ik het niet meer op hoor. gedver.



ook in mn gezicht of aan mijn handen likken mag niet, dat vind ik echt vies.



En dan wordt er gezegd...mensen zijn viezer...uhm... ik laat een mens ook niet met zijn tong in mijn drinkglas en over mijn gezicht of handen likken :S En omdat het één viezer is dan het ander is het gelijk okay?



Wat een ander zegt...een hond likt aan zijn gat en geslachtsdeel e.d.



O ja, als iemand honden heeft met lange haren die overal haar achter laten, kwijlen, en zeuren om geaaid te worden hou ik daar ook helemaal niet van. Dat je thuis komt en naar hond ruikt nee dankje.
Als je pup net heeft lopen struinen door de bossen en je weet niet wat hij/zij tegengekomen is zou ik uitkijken,anders zou ik niet moeilijk doen en de cola opdrinken.



Je weet overigens toch nooit wat wel of niet "vies" is.... een vatendoekje is meestal 100 keer viezer dan de bek van een pup,ruik maar eens aan de bek van je pup en ook eens s'avonds aan je vatendoek als die de hele dag opgefrot op het aanrecht heeft gelegen.ik weet wel wat harder stinkt...
http://www.willemwever.nl ... atdoekje-dat-een-fabeltje



Veel mensen gebruiken hun vaatdoekje gemiddeld twee weken lang. Op een vaatdoekje zitten binnen één dag gemiddeld al honderd miljoen bacteriën. Soms zijn er ook ziekteverwekkers te vinden, die zijn slecht voor je gezondheid.

De tong van een hond bevat aan het einde van de dag heel wat minder bacteriën. Binnen een dag heeft hij ‘maar’ 5000 bacteriën op zijn tong. Dit komt doordat een hond bacteriedodende middelen in zijn bek heeft.



De meeste bacteriën in de mond van de hond gaan dood, terwijl ze op een vaatdoekje blijven leven en zich vermenigvuldigen. Daardoor bevat een hondentong minder bacteriën dan een vaatdoek en wordt er gezegd dat de tong schoner i
Het vaatdoekje wordt hier elke dag in de was gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 30 april 2012 @ 15:28:

[...]



Je maakt er wel een complete ophef van zeg, van mijn reactie.

En wat een rare vergelijkingen.

Ik ga niet eens op deze manier een of ander discussie aan.



Ik maak helemaal geen ophef, ik vraag mij iets af wat ik heel vaak constateer.

Jammer dat je het niet uit wilt leggen, misschien iemand anders?

Deze vergelijking is toch ook juist niet raar, veel mensen willen dat gelik niet hebben, ik vind het juist raar dat er dan meteen afgevragen wordt waarom je een hond neemt, alsof likken in het gezicht erbij hoort?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb honden gehad, maar in mijn gezicht laten likken, heb ik nooit ok gevonden.



Geen idee of mijn hond zich hierdoor ooit ongewenst heeft gevoeld ;-P
Alle reacties Link kopieren
[quote]elninjoo schreef op 30 april 2012 @ 12:03:

Honden likken aan hun eigen reet en aan die van andere honden en steken hun neus ook gerust in 'n stronthoop. Zou daar dus wel vies van zijn ja...[/quote]





Dan doe jij ook niet bekken na een goede pijp/befbeurt dus?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 30 april 2012 @ 15:36:

ik heb een hondje maar als hij uit mijn glas drinkt dan drink ik het niet meer op hoor. gedver.



ook in mn gezicht of aan mijn handen likken mag niet, dat vind ik echt vies.



En dan wordt er gezegd...mensen zijn viezer...uhm... ik laat een mens ook niet met zijn tong in mijn drinkglas en over mijn gezicht of handen likken :S En omdat het één viezer is dan het ander is het gelijk okay?



Wat een ander zegt...een hond likt aan zijn gat en geslachtsdeel e.d.



O ja, als iemand honden heeft met lange haren die overal haar achter laten, kwijlen, en zeuren om geaaid te worden hou ik daar ook helemaal niet van. Dat je thuis komt en naar hond ruikt nee dankje.hieruit begrijp ik dat jij niet aan sex doet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen, mensen vinden hun blijkbaar aaibaar en sommigen ook zoenbaar........



Echter vergeet niet dat hondebeten tot de gevaarlijkste beten behoren, en dit komt met name door de streptokokken bacteriën die ze bij zich hebben. Een lik zal waarchijnlijk niet zo gevaarlijk zijn, omdat de bacteriën dan eerst de maag nog moeten passeren voordat ze kwaad kunnen doen.



Ik blijf het echter zeer onsmakelijk vinden om je door een hond te laten lebberen, en zal ze de kans dus ook niet geven.
@ plukjepulk.... mijn idee over je vraag ..



Als je "vies"bent van een hond of welk ander huisdier ook,dan moet je er niet aan beginnen,simpel zat!



Als je een pup in huis hebt/haalt dan zal die aandacht zoeken en genegenheid,bij de een zal dat anders uitvallen dan bij de ander.



Als je niet wilt dat ( willekeurig welk dier ) je in het gezicht of ergens anders likt dan moet je er niet aan beginnen.



Weet je dat iemand een huisdier hebt waar je niks mee hebt dan kan je 2 dingen doen,of accepteren dat een dier aandacht vraagt en accepteren dat je een lik over je handen krijgt, of er niet op bezoek gaan als de eigenaar van het huisdier het niet bij je weg wil houden....



Wij hebben ook een hond en als visite er niet van houd dan houden we haar weg,als de visite wel van dieren houd dan krijgt de hond een extra hondenkoekje.. een tussenweg is er hier niet.



Heb ik het zo begrijpelijk voor je uitgelegd hoe het er hier in Huize Dunschiller aan toe gaat ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben stapel op honden, heb er zelf vijf.

En ik vind niet dat ik vies ben van honden, absoluut niet.



Maar ik weet dat ze wel eens aan hun prutje slobberen en dan vind ik het niet zo fris als ze uit mijn glas zouden drinken dank je wel...

Maar ik ben ook heel erg snel vies van iets. Ik ben ook vies van mensen. Alleen van paarden niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:dunschiller schreef op 30 april 2012 @ 16:08:

@ plukjepulk.... mijn idee over je vraag ..



Als je "vies"bent van een hond of welk ander huisdier ook,dan moet je er niet aan beginnen,simpel zat!



Als je een pup in huis hebt/haalt dan zal die aandacht zoeken en genegenheid,bij de een zal dat anders uitvallen dan bij de ander.



Als je niet wilt dat ( willekeurig welk dier ) je in het gezicht of ergens anders likt dan moet je er niet aan beginnen.



Ik ben dol op honden, heb zelf ook altijd honden gehad, maar ik wil niet dat ze me in het gezicht likken hoor... Kwestie van opvoeden. Handen vind ik wel minder erg, maar vaak was ik die dan ook wel even.



Weet je dat iemand een huisdier hebt waar je niks mee hebt dan kan je 2 dingen doen,of accepteren dat een dier aandacht vraagt en accepteren dat je een lik over je handen krijgt, of er niet op bezoek gaan als de eigenaar van het huisdier het niet bij je weg wil houden....



Wij hebben ook een hond en als visite er niet van houd dan houden we haar weg,als de visite wel van dieren houd dan krijgt de hond een extra hondenkoekje.. een tussenweg is er hier niet.



Heb ik het zo begrijpelijk voor je uitgelegd hoe het er hier in Huize Dunschiller aan toe gaat ?
quote:[message=11835595,noline]ladytruckster schreef op 30 [/quote]

Dan doe jij ook niet bekken na een goede pijp/befbeurt dus?Niks lekkerder dan je eigen lichaamsvocht te proeven toch ?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:dunschiller schreef op 30 april 2012 @ 16:08:

@ plukjepulk.... mijn idee over je vraag ..



Als je "vies"bent van een hond of welk ander huisdier ook,dan moet je er niet aan beginnen,simpel zat!



Als je een pup in huis hebt/haalt dan zal die aandacht zoeken en genegenheid,bij de een zal dat anders uitvallen dan bij de ander.



Als je niet wilt dat ( willekeurig welk dier ) je in het gezicht of ergens anders likt dan moet je er niet aan beginnen.



Weet je dat iemand een huisdier hebt waar je niks mee hebt dan kan je 2 dingen doen,of accepteren dat een dier aandacht vraagt en accepteren dat je een lik over je handen krijgt, of er niet op bezoek gaan als de eigenaar van het huisdier het niet bij je weg wil houden....



Wij hebben ook een hond en als visite er niet van houd dan houden we haar weg,als de visite wel van dieren houd dan krijgt de hond een extra hondenkoekje.. een tussenweg is er hier niet.



Heb ik het zo begrijpelijk voor je uitgelegd hoe het er hier in Huize Dunschiller aan toe gaat ?



Ben ik niet met je eens. Ik ben gek op mijn katten maar een wasbeurt hoef ik niet in mijn gezicht. *mijn 2 jongste willen trouwens alleen elkaar wassen *

Dus dan had ik er maar niet aan moeten beginnen?



Ik heb wel een katten-begroeting met ze, hoe ze ook met elkaar omgaan. Maar daar komt geen gelebber bij kijken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Er is een stukje tekst weggevallen zie ik .. er staat nu:



Als je niet wilt dat ( willekeurig welk dier ) je in het gezicht of ergens anders likt dan moet je er niet aan beginnen.



Er had moeten staan :



Als je niet wilt dat ( willekeurig welk dier ) je in het gezicht of ergens anders likt dan moet je je dier opvoeden of er niet aan beginnen.



Hopelijk is de vergissing zo opgelost.



Er wordt hier ook niet in gezichten gelikt.
Ik hield zielsveel van mijn honden vroeger maar ik had ze wel zodanig opgevoed dat er noch bij mij noch bij anderen gelebberd werd.



Katten vind ik nóg smeriger dus daar wil ik ook niet door gelikt worden.



Maar idd, er zijn ook maar weinig mensen die bij mij mogen lebberen, dus veel onderscheid maak ik niet eens.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:scamp schreef op 30 april 2012 @ 11:56:

Een mensen mond is viezer.



Een hondenbek schoner? Kan ik me niet voorstellen. Een hond steekt zijn neus overal in, ook een poep, en likt zijn eigen geslachtsdelen en anus. Ik niet, eigenlijk.

Ik kende vroeger iemand die een herdershond had, en ik dacht nog wel eens dat hij pindakaas had gegeten... Bleek dus gewoon poep. Dat dier at voortdurend van alles wat hij tegenkwam.

En dat vind ik niet dus niet fris.
Alle reacties Link kopieren
Verbaast over de reactie; als je vies bent van je huisdier moet je er niet aan beginnen vind ik echt apart. Ben zeker niet vies van me pup, maar vind het niet fijn als ie in me bek likt. En dat wil niet zeggen dat ik niet van hem hou, naar ik wil het gewoon niet. Ik ga ook niet panisch me gezicht wassen als me pup me likt.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
"in me bek likt... "



Je kunt een hond toch gewoon leuk vinden, maar hem niet in je gezicht laten likken?
quote:norma_jeane schreef op 30 april 2012 @ 17:03:

Verbaast over de reactie; als je vies bent van je huisdier moet je er niet aan beginnen vind ik echt apart. Ben zeker niet vies van me pup, maar vind het niet fijn als ie in me bek likt. En dat wil niet zeggen dat ik niet van hem hou, naar ik wil het gewoon niet. Ik ga ook niet panisch me gezicht wassen als me pup me likt.



Ten eerste, een mens heeft een mond en geen bek...

dus...

Dan moet je je huisdier dus opvoeden,jij bent de baas/bazin,wat jij niet wil gebeurt niet punt !

Als jij niet in je gezicht gelikt wil worden zal je dat vanaf dag 1 af moeten leren,als het eenmaal "gewoon" is dan kost dat veel meer moeite en zal het niet 1 2 3 lukken..
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 30 april 2012 @ 16:54:

[...]

Een hondenbek schoner? Kan ik me niet voorstellen. Een hond steekt zijn neus overal in, ook een poep, en likt zijn eigen geslachtsdelen en anus. Ik niet, eigenlijk.

Ik kende vroeger iemand die een herdershond had, en ik dacht nog wel eens dat hij pindakaas had gegeten... Bleek dus gewoon poep. Dat dier at voortdurend van alles wat hij tegenkwam.

En dat vind ik niet dus niet fris.Dit is geen normaal gedrag en betekent meestal dat een hond iets te kort komt in zijn voeding.
Ach, fris is anders, maar ik zou er niet zo'n moeite mee hebben als t mijn eigen hond was hoor.

Vroeger deelde ik altijd mijn ijsje met de hond () en ik leef ook nog...
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 30 april 2012 @ 16:54:

[...]





Een hondenbek schoner? Kan ik me niet voorstellen. Een hond steekt zijn neus overal in, ook een poep, en likt zijn eigen geslachtsdelen en anus. Ik niet, eigenlijk.Ik kan me dat ook niet voorstellen. Heeft iemand hier bewijs van of is het gewoon een veel gehoord fabeltje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven