Hoekbank of losse banken?

17-11-2019 20:47 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een half jaartje en dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
Een huis waarbij we een eetkeuken hebben en de woonkamer echt alleen woonkamer is. Zo’n 30 m2 waar dus alleen een living gesitueerd moet worden.

Eigenlijk heb ik vanaf het begin af aan gezegd dat we een 2,5 en 3,5 zitsbank moeten nemen. Een hoekbank sluit de ruimte af en ik ben bang dat het de ruimtelijkheid teniet doet.

Maar nu we aan het rondkijken zijn voor nieuwe meubels begint de twijfel toe te slaan.. doe ik er wel goed aan?
Het is niet iets dat je, als het niet bevalt, even zo vervangt. Daarvoor is het net iets te duur..

Iemand tips? Ervaringen?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
17-11-2019 21:00
Dat gaat m niet worden. De woonkamer die we nu hebben is de helft zo klein als we straks krijgen. De bank is dus sowieso niet vergelijkbaar met wat we straks gaan hebben. Het is dus ook niet ervaren wat we willen.

Waarom niet? Te kleine banken in te grote ruimte past altijd.

Gewoon even schuiven met die banken tot je weet hoe en waar je wilt gaan zitten. Pas dan een bank (of twee) bestellen.
Hoekbank. Wij hebben een bank uit losse elementen die je in elkaar klikt. Er kan dus altijd een element bij gekocht worden en de opstelling kan veranderd worden.
Ik vind het veel gezelliger staan dan 2 losse banken. En qua schoonmaken is een hoekbank bestaand uit losse elementen niet veel ingewikkelder te verplaatsen dan 2 losse banken.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
17-11-2019 21:13
Nee we gaan de bank niet meenemen.. om meerdere redenen trouwens. Maar dat gaat m niet worden
Stel dat je de afplakoptie wel wat vind: bij de ikea kan je vast een tijdelijke goedkope bank vinden tot je de andere geleverd krijgt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
17-11-2019 21:18
Stel dat je de afplakoptie wel wat vind: bij de ikea kan je vast een tijdelijke goedkope bank vinden tot je de andere geleverd krijgt ;-)
Maar ik ga toch geen bank kopen ter overbrugging van een andere bank. Ik heb de geldpest niet!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Bij de kringloop hebben ze anders best mooie banken. En als je er klaar mee bent, breng je ze weer terug. Een soort lenen :)
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
17-11-2019 21:11
Lastig om te omschrijven.. het is een grote ruimte die nagenoeg vierkant is. Er zijn wat deuren en idd ook ramen (gelukkig maar anders zou t een donker hol zijn)

We zijn verder redelijk minimalistisch en strak qua inrichting. Er komt een groot wandmeubel die op een vaste plek komt.

Dus de bank zal daar op gericht worden.
De hoek is juist mijn grote probleem. Het is idd een plek waar met een verjaardag of grote groep aanwezigen niemand gaat zitten want je kan je benen niet kwijt. De hoek is ook vanaf de andere kant gezien niet de meest mooie hoek om naar te kijken.

Lastig lastig....

Ik denk dat ik toch bij mijn gut feeling blijf.. toch 2 banken

Er zijn ook hoekbanken met een krokodillebek. Dan heb je twee delen die je voor een verjaardag los van elkaar kunt plaatsen. Iemand had het al over een module bank. Elk element heeft dan zijn eigen pootjes en de zijkanten zijn dan doorgestoffeerd. Een hoekbank die gekoppeld wordt met een kikkerbek wordt niet doorgestoffeerd en er wordt gebruik gemaakt van steunpoten.
Ga naar een fatsoenlijke meubelzaak en neem de tekening mee. Een beetje verkoper/stylist kan je prima adviseren. Neem meteen een stukje van de vloer mee.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
17-11-2019 21:19
Maar ik ga toch geen bank kopen ter overbrugging van een andere bank. Ik heb de geldpest niet!
Succes dan maar :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk een hoekbank, ik wil niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind onze hoekbank 355 dagen van het jaar heerlijk. De andere 10 dagen van het jaar is ie wat onhandig, dat zijn met name de momenten als hier veel mensen in huis zijn. De hoek splitst onze woonkamer in 2en, een zithoek en de rest waar gespeeld wordt en de eettafel sraat. Al het speelgoed staat achter de leuning die richting de eettafel staat en zie ik savonds dus niet als ik rustig op de bank zit. Ik vind het heerlijk zo.
Het voordeel van deze manier van de kamer in 2en splitsen is dat er van beide kanten gewoon licht de kamer in komt en dat er geen kolossale hoogte staat.
Qua ruimtelijkheid doet het voor mij niet af, onze woonkamer is zo'n 24m2 en ik vind het wel lekker dat het niet een grote open ruimte is. Dat gevoel heb ik met een hoekbank toch meer dan met 2 losse banken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de hoek juist heerlijk om in te zitten. En die paar keer per jaar dat we de huiskamer vol hebben heb ik geen moeite met de lege hoek. Een hoek die je met twee lossen banken geeneens hebt om te gebruiken. Kinderen doen wel moeilijk om de hoek. Ze willen er allemaal zitten en roepen allemaal dat de ander er altijd mag zitten en zij nooit. 🙄
Alle reacties Link kopieren
Daanstje schreef:
17-11-2019 21:34
Ik vind onze hoekbank 355 dagen van het jaar heerlijk. De andere 10 dagen van het jaar is ie wat onhandig, dat zijn met name de momenten als hier veel mensen in huis zijn. De hoek splitst onze woonkamer in 2en, een zithoek en de rest waar gespeeld wordt en de eettafel sraat. Al het speelgoed staat achter de leuning die richting de eettafel staat en zie ik savonds dus niet als ik rustig op de bank zit. Ik vind het heerlijk zo.
Het voordeel van deze manier van de kamer in 2en splitsen is dat er van beide kanten gewoon licht de kamer in komt en dat er geen kolossale hoogte staat.
Qua ruimtelijkheid doet het voor mij niet af, onze woonkamer is zo'n 24m2 en ik vind het wel lekker dat het niet een grote open ruimte is. Dat gevoel heb ik met een hoekbank toch meer dan met 2 losse banken.
Eens hoor! Maar wij hoeven er geen eettafel in te zetten en er hoeft ook geen speelruimte gecreëerd te worden. Mijn kinderen zijn sowieso al wat te groot voor echt speelgoed in de woonkamer en daarnaast hebben ze straks een eigen game/tv/speel kamer.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik had eerst een hoekbank en nu 2 losse banken, echt spijt van. Het is zo lekker tv kijken als je in de hoek kunt liggen. Ik vind 2 losse banken overigens ook niet makkelijker weg te schuiven om schoon te maken, dus voor mij zou dat bezwaar al weg vallen. Maar misschien komt dat omdat mijn 2 losse banken ontzettend zwaar zijn in vergelijking met m'n oude hoekbank.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
17-11-2019 21:38
Ik vind de hoek juist heerlijk om in te zitten. En die paar keer per jaar dat we de huiskamer vol hebben heb ik geen moeite met de lege hoek. Een hoek die je met twee lossen banken geeneens hebt om te gebruiken. Kinderen doen wel moeilijk om de hoek. Ze willen er allemaal zitten en roepen allemaal dat de ander er altijd mag zitten en zij nooit. 🙄
De hoek is hier dan ook mijn plek en ik jaag ze er gewoon vanaf.😁
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een hoek van 45 graden nemen ipv de 90. Eventueel 2 aan elkaar gespiegeld.
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk onze grote hoekbank, ik zou echt nooit meer anders willen! Maar goed ik heb er ook een fijne woonkamer voor met een hoek waar hij precies goed past, dat scheelt ook.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
17-11-2019 22:09
Je kunt ook een hoek van 45 graden nemen ipv de 90. Eventueel 2 aan elkaar gespiegeld.
Afbeelding
Wat is het voordeel van zo’n bank?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden eerst een hoekbank en nu die versleten wat hebben we een gewone. Ik mis 'm nog steeds. Konden daar zo lekker op liggen,lekker tegen elkaar aan. Kids aan de zijkanten. Ik moet nog heel wat jaren met deze bank, maar dan komt er zeker weer een hoek.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
17-11-2019 22:09
Je kunt ook een hoek van 45 graden nemen ipv de 90. Eventueel 2 aan elkaar gespiegeld.
Afbeelding
Ik zou niet weten hoe ik dit neer zou moeten zetten...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
17-11-2019 22:14
Wat is het voordeel van zo’n bank?
Tov een hoekbank zijn de zitplaatsen wel allemaal bruikbaar in geval van een verjaardag oid.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hier een hoekbank, ik vind hem ideaal! We kunnen er languit op liggen, ik hou van het zitten in die hoek, kleermakerszit, tv aan, lekker relaxed. Ook onze katten vinden dat een fijn plekje. Wij hebben weinig mogelijkheden om een bank neer te zetten, zoals de hoekbank nu staat is de enige optie eigenlijk. De hoek met 2 banken was altijd een rotplek toen het nog 2 losse banken waren. Er stond een lamp, soms een tafeltje, maar altijd rommelig en daar stofzuigen was een hel.
Ik vind hoekbanken niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een heerlijke hoekbank en ik zou nooit meer anders willen.
Voorheen 2 losse banken en ook een bank met een lounge gedeelte.
Hoekbank oogt veel rustiger.
De hoek is het meest favoriete plekje. Het boeit me niet dat deze niet functioneel is als we rechtop-zitten visite hebben want ik koop een bank voor ons gezin en niet voor de visite.
Bovendien stond daar in de 2 banken periode een tafeltje en was het ook geen zitplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
17-11-2019 22:45
Wij hebben een heerlijke hoekbank en ik zou nooit meer anders willen.
Voorheen 2 losse banken en ook een bank met een lounge gedeelte.
Hoekbank oogt veel rustiger.
De hoek is het meest favoriete plekje. Het boeit me niet dat deze niet functioneel is als we rechtop-zitten visite hebben want ik koop een bank voor ons gezin en niet voor de visite.
Bovendien stond daar in de 2 banken periode een tafeltje en was het ook geen zitplaats.
Precies dit!
Ik hang op dit moment in dat hoekje, heerlijk. Maar ik kom er nu uit, want ik ga naar bed.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Met twee banken heb je vier fijne plekken om te hangen/liggen en met een hoekbank maar één waar dan altijd om gevochten wordt. Als je tenminste banken met armleuningen hebt. Als de zon in je ogen schijnt heb je nog drie uitwijkplekken en kun je nog steeds liggen. En met banken kun je meer variëren met opstellingen. Of je neemt twee verschillende kleuren :idee: . Ik stem voor de losse banken.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
17-11-2019 22:49
Met twee banken heb je vier fijne plekken om te hangen/liggen en met een hoekbank maar één waar dan altijd om gevochten wordt. Als je tenminste banken met armleuningen hebt. Als de zon in je ogen schijnt heb je nog drie uitwijkplekken en kun je nog steeds liggen. En met banken kun je meer variëren met opstellingen. Of je neemt twee verschillende kleuren :idee: . Ik stem voor de losse banken.
Huh? Hoezo maar 1 plek op een hoekbank?
Een hoekbank kan toch net zo goed armleuningen hebben waar je lekker tegenaan kunt hangen/liggen?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven