Hopeloos worden van de woningmarkt Amsterdam.

18-06-2021 12:57 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een zelfstandige woning in omg. Amsterdam, maar het lijkt echt onbegonnen werk. Ik deel nu al best wel wat jaartjes een woning met een vriendin, het is een hele lieve meid en we gaan goed met elkaar, maar ze heeft heel veel psychische problemen, dat is voornamelijk heel zwaar voor haar, maar dat begint mij ook een beetje op te breken. Ik denk dat het beter is als we los van elkaar gaan wonen.

Maar het is echt onbegonnen werk. Ik ben freelancer en mijn inkomen fluctueert. Ik zou qua inkomen nog recht hebben op een sociale huurwoning, maar ik sta nog maar 7 jaar ingeschreven dus dat is onbegonnen werk. Vrije sector is voor mij in mijn eentje niet te doen, want alles is minstens 1500 per maand, en als het rond de 1000 is, is de inkomenseis 4x de huur en dat verdien ik simpelweg in mijn eentje niet per maand.
Ik ben nu ook naar andere gemeentes aan het kijken, maar dat is ook niet heel veel goedkoper als het nog goed te bereizen is naar Amsterdam. (moet voor mijn werk)

Ik ben hier niet de enige in natuurlijk, maar ik word er echt moedeloos van. Hoe zijn mensen hier aan woningen gekomen die als je alleenstaand bent en niet in je eentje bovenmodaal verdient? Of moet ik op mijn 34e weer in een studentenkamer? Dat zie ik ook niet zo zitten meer. Kortom: even moedeloosheid uiten, en elke tip is welkom.
winkje87 wijzigde dit bericht op 18-06-2021 13:12
0.04% gewijzigd
Bah! Naar is het hè, dat je wel wil verhuizen maar het (nog) niet kan. Helaas herkenbaar voor vele andere mensen waaronder mezelf. Zijn andere gemeentes (huur) goedkoper? En is het binnen je huidige situatie met vriendin mogelijk iets meer apart van elkaar te leven zodat je minder “meekrijgt” van haar persoonlijke uitdagingen?
Alle reacties Link kopieren