Huis gevonden: Yay or nay?

15-09-2021 18:01 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag na 386182736817681 uitlotingen komen kijken bij een vrije sector huurhuis! Heel onverwacht want ik ben dus al tig keer uitgeloot en had het dus totaal niet verwacht. En nu zit ik in een existentiële crisis, want Ugli wat moet je eigenlijk met al die ruimte alleen en is het niet zonde van die 200 euro extra huur en energiekosten? En oh mijn god dan ga ik dus verhuizen en weg van mijn aller eerste eigen huisje over een maand?

Ik was aan het rondkijken omdat kopen op dit moment niet kan en ik op wel graag een buiten zou willen hebben en ik ben 29 en had eigenlijk gepland een grotenmensenhuis te kopen rond mijn 30e. Dan is dit grotemensenappartement wel een goed alternatief. Een extra kamer voor een bureau en een buiten lijken me heel fijn om te hebben.

Maar ik moet even input (en even mijn ei kwijt), wat vinden jullie?

Huidig huis:
Vrije sector huur appartement
Nieuwbouw, dus gasloos en vloerverwarming
In het centrum, naast tram maar verder wel rustig gelegen in mijn geboorteplaats
45m2
2 kamers en een berging
Geen buitenruimte
- euro huur excl gwl, incl servicekosten

Nieuw huis:
Vrije sector huur appartement
Bouwjaar 2006, niet gasloos
In een dure, sjieke nieuwbouw buurt (alleen maar twee onder één kappers en ligt aan een park) in mijn geboorteplaats
107m2
2 slaapkamers én een berging
Balkon :heart:
- euro huur excl gwl, incl servicekosten

Pro's
- Poepiedure/goeie/rustige wijk in de stad waar ik wil wonen
- Balkon
- Joekel van een huis
- Een 2e slaapkamer, eindelijk een bureau om aan thuis te werken!

Cons
- Duurder in huur
- Duurder in energie
- IK GA VERHUIZEN OH MIJN GOD WAAR BEN IK AAN BEGONNEN.
ugli wijzigde dit bericht op 04-10-2021 10:21
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed zo nu de sleutels inleveren van je vorig huis en je hebt het gered.
Ow ik las dat je op 1 hoog zat boven garage's?
Even een tip van mijn kant ( niet om je bang te maken)
Denk even goed na over inbraakbeveiligingen na op je balkon secustrips en extra lamp op balkon!
Veel plezier in je nieuw huisje!
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
03-11-2021 12:15
Als iemand nog mooi ogende opbergtips heeft voor maandverband en toiletpapier op een los toilet (dus niet in een badkamer), hoor ik die graag. Ik heb alles in mandjes zitten nu maar dat oogt zo...Skeer. En een plankje achter je boven de plee staat leuk maar hoe kom je dan bij je maandverband. :P Misschien een héél klein kastje ofzo? Bestaan die?

Ik had op mijn toilet een keukenkastje van de ikea in een leuk kleurtje. Deze hadden we minder diep gemaakt zodat deze paste.

Kon er ook al mijn toiletpapier in kwijt ;-D
Alle reacties Link kopieren
Die lamp is gaaf zeg…

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven