Huis huren - hoe en wat

22-04-2018 23:05 15 berichten
Hoe gaat het huren van een huis in Nederland precies in zijn werk? Ik moet echt geschoold worden na jaren buitenland. Welke sites zijn betrouwbaar? Meld ik me gewoon aan bij een site en kan ik dan contact opnemen als een huis mij bevalt? De regio is Zuid Limburg. Kan een familielid voor mij huren zodat we er gelijk in kunnen? Kortom, welke tips en trucs hebben jullie voor deze newbie?
Alle reacties Link kopieren
Als je terug naar Nederland komt, heb je dan al direct werk?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Niet alle sites zijn betrouwbaar. Je zult particulier moeten huren neem ik aan?
Probeer het via een makelaar.
En nee, iemand anders kan het niet voor je gaan huren, zelfs in particuliere huur wil de verhuurder zekerheid en dus rechtstreeks het contract afsluiten met de huurder.
Zuid-Limburg is leuk! Waar ga je zoeken? Maastricht is duur, westelijke mijnstreek kun je kiezen wat je wil.
Het hangt van je inkomen af. Als je in aanmerking komt en wil komen voor sociale huur, dan moet je je inschrijven bij de lokale woningbouwvereniging. Zo niet dan kun je ook huren via bijvoorbeeld Funda. Dat is dan de vrije sector. Die is relatief duur, maar heeft natuurlijk ook meer per direct beschikbaar. Via de wbv kan het jaren duren voor je op 1 staat bij een huis van jouw keuze.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je man niet meteen werk hier? Want dan zou het via de werkgever kunnen.

Sociale huur zal er niet in zitten dus word het particulier. Met meerdere kinderen zal je ook geen 2 kamer huisje zoeken dus zit je in een prijzig segment. Kopen zal goedkoper zijn lijkt me. Als het maar voor tijdelijk is zou je vakantie huizen kunnen proberen.

De normale gang van zaken is je aanmelden bij woningbouwverenigingen, die hebben echt niet alleen sociale huur, makelaars afbellen en je omgeving mee laten zoeken.

Maar nogmaals, kopen zou zomaar eens goedkoper kunnen zijn.
Over werk krijgen we zsm hopelijk uitsluitsel zodat we kunnen gaan kijken online. Ik zoek in Heerlen-Zuid (zie andere topic). Ik heb twee schoolplichtige kinderen en eentje in groep 1 dus iets vastigs zou handig zijn. Dus niet op een vakantiepark ver van school. Welke sites kunnen jullie dan aanraden?

En bedankt voor iedere input trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Pararius is een betrouwbare website om (particuliere) huurwoningen te vinden.

Inschrijven via woningbouw kan voor sociale huur, maar daar kan je alleen tot een bepaald inkomen huren en er zijn wachttijden.
Alle reacties Link kopieren
ch86 schreef:
22-04-2018 23:34
Pararius is een betrouwbare website om (particuliere) huurwoningen te vinden.

Inschrijven via woningbouw kan voor sociale huur, maar daar kan je alleen tot een bepaald inkomen huren en er zijn wachttijden.
Nee hoor ook voor vrije sector.
Alle reacties Link kopieren
Pararius inderdaad en VB&T (huren wij nu van).
En kijk eens bij makelaars.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je huren? Jullie konden toch hypotheekvrij kopen of was dat alleen in DE?
"Nee" is ook een antwoord.
Meyana schreef:
23-04-2018 00:22
Waarom wil je huren? Jullie konden toch hypotheekvrij kopen of was dat alleen in DE?
Dat is wel het plan uiteindelijk. Maar het is nogal moeilijk om wat te kopen vanaf 3000 km afstand. Vanuit het huren kun je verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
23-04-2018 10:16
Dat is wel het plan uiteindelijk. Maar het is nogal moeilijk om wat te kopen vanaf 3000 km afstand. Vanuit het huren kun je verder kijken.
Zouden jullie op korte termijn al terug komen naar Europa of heb je wat langer de tijd? Is het bijvoorbeeld een optie om een huizenjacht te houden en dit te combineren met een vakantie in Nederland? En hoe zit het met jullie spullen? Alles 2 keer moeten verhuizen lijkt me ook geen pretje, ook voor de kinderen niet.

In jullie geval scheelt het dat je geen hypotheek hoeft af te sluiten dus het kan heel snel gaan als het droomhuis er tussen zit.
"Nee" is ook een antwoord.
Nee, we reizen niet meer naar Nederland tot onze final exit hier. Ik denk dat dat half augustus is. De spullen worden verscheept, daar wordt voor gezorgd. Het is inderdaad goed om strategisch te kijken wat er nu mogelijk is. Wij dachten: huren en dan kopen (kopen in dezelfde wijk als school). Er is wel wat haast bij want school begint 20 augustus heb ik gezien.
Is het geen optie om een tijd een vakantiehuis te huren, zodat je dan een huis kunt kopen en door kunt? Je zit bij huur vaak voor 1 jaar vast, en als je in augustus deze kant op komt zit je aan het eind van het seizoen. Misschien is vanaf augustus tot december oid in een vakantiehuis zitten wel een fijnere optie, zodat je aug/sept kunt zoeken naar een koophuis (en dan nog even onderhandelen over de overdrachtsdatum).

Vakantieparken liggen vaak wat verder van de stad/dorpen af, maar vakantiehuizen van particulieren zijn er volgens mij ook voldoende in die regio, en die liggen vaak meer verspreid door de regio - ook in de bebouwde kom etc.
Alle reacties Link kopieren
Heb je gezien dat je op Funda ook naar huurwoningen kunt zoeken?
Of op huizenzoeker.nl
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven