Huis in de verkoop, eerst nog opknappen?

16-09-2013 22:15 15 berichten
We willen ons huis verkopen, het is een oud huis wat we inde loop der jaren hebben opgeknapt. Maar omdat we al een jaar of twee overwegen het te verkopen hebben we er geen geld meer in gestoken, terwijl bv het schilderwerk wel gedaan moet worden en zo zijn er nog wat dingen.



Zouden jullie dit soort dingen nog laten doen voor je je huis in de verkoop zou doen?
Alle reacties Link kopieren
Dat schijnt wel beter te verkopen. En een hogere opbrengst te genereren (als in, kosten/baten).
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het over opknappen, maar schilderwerk is dat niet regulier/gewoon onderhoud? Je moet natuurlijk wel zorgen dat je huis in goede staat blijft. Wat anders is natuurlijk veel geld investeren in een nieuwe keuken/badkamer oid die niet eens in de smaak hoeft te vallen bij de kopers.
Alle reacties Link kopieren
Schilderen zeker wel. Ziet er zo afgeleefd uit als dat niet wordt bijgehouden.



Nieuwe keuken/badkamer etc ga ik niet aan beginnen.
Schilderwerk zeker doen. Verbouwingen niet.
Thanks! Doen we het nog even.
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 16 september 2013 @ 22:28:

Je hebt het over opknappen, maar schilderwerk is dat niet regulier/gewoon onderhoud? Je moet natuurlijk wel zorgen dat je huis in goede staat blijft. Wat anders is natuurlijk veel geld investeren in een nieuwe keuken/badkamer oid die niet eens in de smaak hoeft te vallen bij de kopers.



Je kozijnen verven is onderhoud, maar je plafond witten? Dat is toch gewoon opknappen/ verfrissen?



Een beetje verf scheelt heel veel en kost amper wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 16 september 2013 @ 22:47:

[...]





Je kozijnen verven is onderhoud, maar je plafond witten? Dat is toch gewoon opknappen/ verfrissen?



Een beetje verf scheelt heel veel en kost amper wat.Ik vind het plafond witten zo'n klus die om de x jaar terugkomt, omdat het ook vergeelt als je niet rookt, dus ik zie dat als regulier onderhoud, maar misschien is het voor de meeste mensen idd wel opknappen.
Alle reacties Link kopieren
Verven. In de straat hier staan al wat huizen meer dan twee jaar te koop. Onderhoud vooral door laten gaan (en zakken met de prijs denk ik dan).
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in januari ons huis te koop zetten, maar gooien er nu nog wat geld tegenaan hoor.

Simpele dingen, trap opnieuw schilderen, ramje gemaakt. Maar ook deuren in de slaapkamers op zolder. Die hebben er sinds wij er wonen nooit ingezeten. De kinderen van de vorige bewoners hadden de deuren helemaal vol getekend en bestickert. Die zij dus toen meteen weggegaan. Nu kopen we toch maar deuren voor de verkoop.



En zeker als je hem pas over 2 jaar in de verkoop wilt gaan zetten, zou ik nu e het wel de gewone werkzaamheden doen, schilderen, witten ed.
Wij hebben inderdaad ook een kapotte slaapkamerdeur, je brengt me wel op een idee..

Beneden hebben we structuur op de muren, eigenlijk wilden we dat laten stucen maar hebben dat nu niet gedaan omdat we ons huis willen verkopen.



Wij willen het overigens op zeer korte termijn in de verkoop doen..niet over pas twee jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 16 september 2013 @ 23:20:

[...]





Ik vind het plafond witten zo'n klus die om de x jaar terugkomt, omdat het ook vergeelt als je niet rookt, dus ik zie dat als regulier onderhoud, maar misschien is het voor de meeste mensen idd wel opknappen.nou ja, ik bedoelde eigenlijk, gezien de rest van je bericht: als je je plafond 10 jaar niet wit, dan stort je huis niet in, dan heb je gewoon een geel plafond dat er niet zo mooi uitziet. Als je je kozijnen daarentegen niet regelmatig doet, dan is de kans groot dat het hout gaat rotten en dat gaat vervelend worden.
Laat een aankoopmakelaar komen die je verteld wat je het beste kunt doen om je huis zo verkoopbaar mogelijk te maken. Die hebben er echt kijk op.



Bij ons was het: spullen eruit, huis netjes opruimen, schilderij ophangen aan die kale plek op de muur en plinten verven. Verder zag het er netjes uit.
Alle reacties Link kopieren
En als je dan gaat verven: doe het wel echt goed en niet als een dun laagje om het er fris te laten uitzien. In dat geval kan het zelfs negatief werken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de roestige raamuitzetters vervangen, de rammelende deurklinken goed vastgezet en de woonkamer een neutraal wit behangetje gegeven. Binnen een week verkocht, twee biedingen bóven de scherpe vraagprijs.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven