Huis inrichten, waar te beginnen?

06-06-2019 01:21 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort verhuizen wij naar een nieuw huis en gaan gelijk een hoop opnieuw verbouwen en inrichten. Wij willen een nieuwe keuken, vloer, plafondverlagingen met spotjes en nieuwe meubels.

We hebben echter enorm moeite met kiezen! We weten in ieder geval dat we de muren wit willen en grijze tegelvloer. Verder dan dat lopen wij vast. Online wat ideeën bekeken en ook winkels. Het is enorm lastig om een compleet plaatje te maken in ons hoofd, waardoor ik niet weet hoe het eruit gaat zien en of alles we bij elkaar past. Liefst bestellen we alles zsm voor de verhuizing, zodat we na de verhuizing alles al hebben klaar liggen en het alleen nog aangelegd of gemonteerd hoeft te worden.

Heeft iemand tips hoe dit aan te pakken? Of ideeën voor leuke inrichtingen?

Wij houden beiden van strakke inrichtingen met neutrale kleuren (grijs, zwart, wit), maar ook wel weer enigszins cosy. Willen ook het liefst iets dat niet te trendgevoelig is en een langer tijd meegaat.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd.
bellocci wijzigde dit bericht op 16-06-2019 13:15
92.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd.
bellocci wijzigde dit bericht op 16-06-2019 13:18
91.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd.
bellocci wijzigde dit bericht op 16-06-2019 13:19
89.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
15-06-2019 17:05
Leuke ideeën heb je al hoor! Voor je angst of het niet te donker gaat worden: dit hangt denk ik ook zeker af van je huis. Heb je grote ramen vanaf de vloer aan alle of aan 3 kanten? Of heb je misschien een hoog raam aan de voorkant en een klein raam achter en aan de zijkanten niks (als een rijtjeshuis). Dit maakt erg veel uit voor hoe donker het wordt. Sorry als je dit al hebt getypt, ik heb niet alle 7 pagina's teruggelezen.

Verder als je het 'warmer' wilt maken, dat kun je ook doen met warme materialen. Een schapenkleedje op de bank, (licht) hoogpolig tapijt over je grijze tegels waar de woonkamer is, kussens van hele zachte materialen en ga zo maar door. Lijkt je dat wat?

Let ook goed op de peertjes die je neemt in je lampen, zoals ik al eerder schreef. Als je gaat veel heel warm licht, dan zit je goed!
Wij hebben 2 deuren naar buiten en nog een raam in de woonkamer. Denk gemiddeld lichtinval. Onze huidige woning heeft mega ramen (zo ongeveer 3 bij 4 meter). Ga ik wel missen haha.

Ik zag bij het googlen inderdaad leuke combinaties met hout en schapenkleed. Dat soort detail laat ik even nog rusten als fine tuning, maar denk ik zeker wel aan.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Lievejetje post_id=30053322 time=1560665173 user_id=385170]
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
15-06-2019 07:11
Gewoon niet op ingaan TO. Met naturelkleuren kun je prima een warme inrichting maken en de grijze tegels maken het een beetje stoer. Niet iedereen woont graag in Villa Kakelbont.
Haha bedankt! Een van de weinigen die er zo over denkt hier op viva forum. Ik vermoed ook wel dat het warm zal worden. Enige waar ik nog goed over na moet denken is dat het niet te donker moet worden allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
15-06-2019 20:08
Ik heb niet alles gelezen, maar vind je een gietvloer niet mooier dan grijze tegels?
Met vloerverwarming eronder voelt het echt heel fijn aan. Ik vind het prachtig.
De foto hierboven heeft ook een gietvloer.
Ik vind gietvloer inderdaad wel mooier, maar lees wat negatieve verhalen online. Schijnen toch een stuk duurder te zijn en snel te krassen 😓

Iemand hier ook ervaring met gietvloeren? Lees wel veel dubbele verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft door zijn hele huis een gietvloer.
Ik zou het zelf ook wel willen. Echt prachtig. Hij heeft een grijs/taupe kleur (net hoe het licht valt) van Piet Boon.
Heb nog geen kras gezien, maar het ligt er nog maar pas sinds december.
En overal zitten viltjes onder.
Alle reacties Link kopieren
Bellocci schreef:
16-06-2019 13:25
Ik vind gietvloer inderdaad wel mooier, maar lees wat negatieve verhalen online. Schijnen toch een stuk duurder te zijn en snel te krassen 😓

Iemand hier ook ervaring met gietvloeren? Lees wel veel dubbele verhalen.
Die verhalen ken ik idd ook. Onze buren hebben de gietvloer eruit vanwege de vele krassen en dat je alles erop zag. Ze hebben wel een hond en een peuter, dat scheelt wellicht.
Het nadeel van een gietvloer is dat je er veel op ziet. Een vloer met oneffenheden in het ontwerp "klopt" nog altijd met een vlekje erbij. Hoe groot de kans op vlekjes is kun je baseren op jezelf, je huisgenoten en je huisdieren.

Ik zou je van harte aanbevelen om je nu niet te richten op verdere meubelstukken en verf, maar eerst op vloer en keuken. Die wil je graag goed hebben voor je er woont en laten zich moeilijk aanpassen achteraf. Muren kun je eerst wit laten spuiten en later zelf oververven met wat je wil. Meubels kun je eerst verhuizen en langzaamaan vervangen.
TVP
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
16-06-2019 13:55
Het nadeel van een gietvloer is dat je er veel op ziet. Een vloer met oneffenheden in het ontwerp "klopt" nog altijd met een vlekje erbij. Hoe groot de kans op vlekjes is kun je baseren op jezelf, je huisgenoten en je huisdieren.

Ik zou je van harte aanbevelen om je nu niet te richten op verdere meubelstukken en verf, maar eerst op vloer en keuken. Die wil je graag goed hebben voor je er woont en laten zich moeilijk aanpassen achteraf. Muren kun je eerst wit laten spuiten en later zelf oververven met wat je wil. Meubels kun je eerst verhuizen en langzaamaan vervangen.
Keuken zijn we inmiddels overuit. Die willen wij vrij neutraal houden. Witte kasten met grijs/wit marmerlook keukenblad. Met een leuke bar gedeelte. Vloer zijn wij qua kleur ook overuit en ook al georiënteerd. Twijfel was tussen giet en tegel, omdat het een stoerder en strakker look geeft. Alleen las dus zoveel negatieve verhalen over giet, waardoor wij meer neigen naar tegel. Terwijl ik giet wel mooier vind. We hebben overigens ook een kat. Dus die krassen zouden wel vrij snel kunnen komen denk ik. 🤷‍♀️
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
16-06-2019 13:55
Het nadeel van een gietvloer is dat je er veel op ziet. Een vloer met oneffenheden in het ontwerp "klopt" nog altijd met een vlekje erbij. Hoe groot de kans op vlekjes is kun je baseren op jezelf, je huisgenoten en je huisdieren.

Ik zou je van harte aanbevelen om je nu niet te richten op verdere meubelstukken en verf, maar eerst op vloer en keuken. Die wil je graag goed hebben voor je er woont en laten zich moeilijk aanpassen achteraf. Muren kun je eerst wit laten spuiten en later zelf oververven met wat je wil. Meubels kun je eerst verhuizen en langzaamaan vervangen.
Keuken zijn we inmiddels overuit. Die willen wij vrij neutraal houden. Witte kasten met grijs/wit marmerlook keukenblad. Met een leuke bar gedeelte. Vloer zijn wij qua kleur ook overuit en ook al georiënteerd. Twijfel was tussen giet en tegel, omdat het een stoerder en strakker look geeft. Alleen las dus zoveel negatieve verhalen over giet, waardoor wij meer neigen naar tegel. Terwijl ik giet wel mooier vind. We hebben overigens ook een kat. Dus die krassen zouden wel vrij snel kunnen komen denk ik. 🤷‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
16-06-2019 13:30
Mijn zoon heeft door zijn hele huis een gietvloer.
Ik zou het zelf ook wel willen. Echt prachtig. Hij heeft een grijs/taupe kleur (net hoe het licht valt) van Piet Boon.
Heb nog geen kras gezien, maar het ligt er nog maar pas sinds december.
En overal zitten viltjes onder.
Heeft jouw zoon een effen kleur gietvloer of gemeleerd? Volgens mij maakt dat ook nog wel wat uit. En heeft hij huisdieren?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geen huisdieren, wel een wilde dreumes.
De vloer is vrijwel effen, met een heel klein beetje vlekjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst m'n hele huis opnieuw gedaan. Ben begonnen met verzamelen op pinterest naar wat ik mooi vond en dan winkel in winkel uit zoeken naar gelijke lampen en meubels etc. In die stijl. Is echt gaaf geworden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven