Huis kopen. Wat is wel en niet belangrijk?

29-09-2010 22:17 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen binnen nu en een jaar een huis kopen. Dat zal ons eerste huis worden. We hebben dus niet super veel haast, maar ik vind het toch al best snel gaan. En ik heb echt helemaal geen verstand van huizen kopen! Vandaar dit topic, ik hoop op wat ervaringsverhalen .

We zitten een beetje in een luxe positie voor starters, we kunnen namelijk beginnen met een huis tussen de 400.000 en 450.000 schatten we. (Als ik een baan heb zal dat nog iets meer worden, maar die heb ik nog niet, want ik moet nog afstuderen, dus we gaan hier even vanuit). We zijn wel gebonden aan een bepaalde omgeving ivm het werk van mijn vriend.

Nu zitten we zo af en toe al eens rond te kijken op funda. We zijn ook al eens naar een paar huizen gaan kijken met de open huizen route. Ook zijn we wel eens langs een paar huizen gereden om de omgeving te verkennen e.d. Verder zijn we eigenlijk nog niet.

Nu hebben we bijvoorbeeld iets gezien wat een enorm stuk grond heeft, een super mooi perceel, maar er staat een heel oud houten huis op. Dat huis mag wel gesloopt worden, maar we hebben het geld niet om er meteen een nieuw huis neer te zetten. Is het dan slim om eerst een aantal jaren in zo'n huis te wonen? Ook als er bijvoorbeeld kinderen komen?

Of we hebben een prachtig huis gezien, maar dat ligt dan weer aan een hele drukke weg. Hoeveel nadelen heb je daarvan? Zou dat voor jullie een 'no deal' zijn?

Het perfecte huis kunnen we gewoon niet vinden. We zullen moeten inleveren op of de tuin, of de omgeving, of het huis zelf. Wat is nou eigenlijk het belangrijkst?

En hoe weet je of iets een leuke buurt is om in te wonen?

(erdoorheen lopen zegt me niet genoeg).

En waar moeten we nog meer aan denken?

Pff, zoveel vragen
quote:indigoblue schreef op 30 september 2010 @ 08:59:

[...]