Huisdier houdt niet van bepaalde stemmen

06-02-2026 16:16 63 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een prachtige asielkat met onduidelijke afkomst. Ze is verschrikkelijk lief en heel voorspelbaar in haar gedrag. Ze vindt het altijd allemaal wel best.
Maar er zijn uitzonderingen: als iemand boos klinkt, kan ze daar niet tegen. Ze springt dan op schoot en miauwt luid, tot je stopt. Een soort emotional supportpoes dus.
Maar mijn jongste kind moest hardop Engels lezen en mijn oudste oefent haar mondeling Duits. En dat vindt de kat verschrikkelijk. Ze achtervolgt de spreker en miauwt heel boos. Ik ben toevallig vloeiend in een van die talen en bij mij doet ze het niet.
Ik heb geen verstand van katten, maar zou er iets in haperig taalgebruik of stemgebruik haar ergeren?
Dit topic is meer uit populair-wetenschappelijke interesse, ik begrijp best dat het een vreemde vraag is.
Si abra la puerta hay lobos.
misschien je haar dat zelf vragen, in het Duits?
sorry, ik vind hem zelf ook flauw
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
:rofl: beste OP ooit.
Is je dochter zo'n grapjurk die automatisch begint te blaffen als ze Duits moet praten? Mijn zoon had daar een handje van, en onze poes sloeg dan altijd onmiddelljik op de vlucht. Terwijl zij toch ook wel wat gewend is hiet in huis.
Graftak!
BrutaImmaculata schreef:
06-02-2026 16:19
:rofl: beste OP ooit.
Ik doe mijn best!
Misschien praten ze harder dan anders als ze de taal oefenen?

Best leuk uit te testen door op verschillende manieren in verschillende talen te praten
Het is zoals het is
Eén van mijn katten doet dat ook als ik moet hoesten of niezen, of als ik iemand roep in huis.
Lady*Voldemort schreef:
06-02-2026 16:21
Is je dochter zo'n grapjurk die automatisch begint te blaffen als ze Duits moet praten? Mijn zoon had daar een handje van, en onze poes sloeg dan altijd onmiddelljik op de vlucht. Terwijl zij toch ook wel wat gewend is hiet in huis.