Huishoudelijke uitstellers united

13-05-2017 09:26 303 berichten
Ik ben een enorme uitsteller. Daardoor blijven klusjes in huis vaak té lang liggen. Mijn man is precies eender, dus we halen dit gedrag ook bij elkaar omhoog.

Maar ik ben er klaar mee. Ik heb het boek 'spark joy' uit de bieb geleend en ik ga nu toch echt weer verder met het huis opruimen, dingen weggooien etc. En dus niet wekenlang een tasje voor de kringloop in de gang laten staan, bijvoorbeeld. :hamer:

Zijn er hier nog meer mensen die zulke dingen voor zich uitschuiven en die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken? :cheer2: Misschien kunnen we elkaar motiveren om het beter te gaan doen!
Alleen dat versturen van de MP pakketjes blijft toch weer te lang liggen. :whip:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in de tuin bezig geweest.... maar nu zit mijn bak weer vol en moet ik 2 weken wachten.... eigenlijk moet ik elke week een extra to-do klusje maar gaan doen.... alhoewel ik had nieuwe voorraadbussen gekocht en vandaag een keukenkast uitgemest....
Ja, als je elke week 1 ding oppakt en de rest wat je al had gedaan bij blijft houden, dan moet het ooit goedkomen....

Hier vandaag falend inkoopbeleid: ik heb geen brood meer in huis :facepalm: Dan ben ik zo druk met alle andere dingen dat ik zulke dingen weer vergeet. Gelyukkig nog wel genoeg brood voor manlief en zoonlief, maar ik moet het ff doen met een wortel-sinaasappelsapje.
Ik had vorige week 4 dingen op Marktplaats gezet en daarvan zijn er nu 2 verkocht. Ik hik nog wel aan tegen de andere 50 dingen die erop kunnen.... ;-)
Maar nu heb ik een rieten mand over. Of ik gooi hem weg, of ik kijk boven even of er iets kan dat op die manier beter georganiseerd is. Dat betwijfel ik eigenlijk, want daarvoor is hij te groot (en past dus eigenlijk niet handig in een kast).
Nou,alles wat op MP stond is inmiddels in elk geval afgehandeld. :cheer:

Vandaag even mijn jurkjes ophalen bij de stomerij.

En dan wordt het tijd voor een nieuw lijstje. Alleen ik ga komende maandag een midweekje op vakantie, dus ik moet even een paar makkelijk behapbare dingen bedenken....

1. De kringloop bellen om een enorme lading kleding op te komen halen
2. Slaapkamer opruimen
Alle reacties Link kopieren
Mamasboef schreef:
19-05-2017 10:37
Spullen weggooien vind ik geen probleem trouwens, vaasjes, een oud kussen, kinder knutsels.
Maar kleding... dat kan ik bijna niet over mijn hart verkrijgen!
Zo raar, ik heb 2 enorme kleding kasten en nog een rek met jurkjes (stampen vol uiteraard )
Maar durf bijna nooit wat weg te gooien, kent iemand dat?
Kleding helemaal herkenbaar! Al draag ik het niet meer vind ik het gewoon nog te leuk om het weg te doen. Het enige wat helpt is als een zus of nichtje het leuk vind dan kan ze het krijgen dat voelt dan wel weer goed. (ik heb een koffer met kleding uit een bepaalde periode uit mijn leven ik pas het niet eens meer.) Alleen kleding die kapot is gaat wel direct de vuilnisbak in daar heb ik dan geen moeite mee. Maar kleding gekocht voor speciale gelegenheden die vaak ook wat duurder is vind ik moeilijk.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net kast van zoontje doorgelopen... hoop eruit gehaald... waar ik dan nog wel weer naar moet kijken wat ik ermee ga doen.... deel gaat gewoon maar weg zijn de knieen door enzo... ik ben niet iemand die daar stukken op gaat zetten.... Nu onze kast nog.... ik herken het wel hoor kleding bewaren terwij ik eigenlijk denk waarvoor.... langzaam doe ik dan wel iedere keer iets weg....maar ik weet zeker als ik heel kritsch kijk dat ik dan tot de conclusie kom dat ik echt moet shoppen (moet ook echt) en nu lijkt het nog wat :facepalm:
Heb alleen op gelezen. Hahaha wat een leuk topic. Ik heb er ook af en toe een handje van. Niet met t reguliere huishoudelijke werk, maar meer met de "extra" huishoudelijke klussen.
Denk aan: kledingkast opruimen, papieren opruimen, ramen wassen, keukenkastjes uitdoen, ed.

Gisteren sinds een jaar eindelijk mijn kledingkast opgeruimd. 5 vuilniszakken vol zooi weggegooid. Wat een voldaan gevoel gaf dat. :biggrin:

Volgende project zijn de keukenkastjes... Maar dat zal wel weer weken/ maanden duren :facepalm:

Heb trouwens totaal geen moeite om spullen weg te gooien.
Wow,goed zeg Xervy!

Ik merk wel dat ik als ik eenmaal bezig ben best wel in beweging blijf. Maar soms is het lastig om ook daadwerkelijk in beweging te komen.
Klopt helemaal het eraan beginnen is t moeilijkst. Wanneer je dan klaar bent denk je, och t viel wel mee.
Ik denk niet dat het gaat lukken qua doelen die ik emzelf heb gesteld. Ik ben enorm lui van de hitte... Heb wel vanmorgen de kast van mijn zoontje anders ingedeeld.
Nou met deze hitte is dat al heel wat! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht bij het lezen van de topictitel; nou, daar heb ik geen last van, georganiseerd als ik ben. Ha. Toen las ik de OP en bedacht ik me dat ik dus wel een uitsteller ben maar er dus kennelijk geen probleem mee heb. Ook een interessante conclusie :hihi:

Er staan hier vaak genoeg tasjes/dozen/kratten in de gang of op de logeerkamer. Als het moment daar is ruimen we het op of brengen we het weg. Eerder irriteert het kennelijk niet genoeg.
Huishouden hebben we een systeem voor waardoor de basis altijd netjes en schoon is en de extra klussen daaromheen gebeuren bij een moment dat ik opeens zin in heb om m'n tanden erin te zetten of dat man de kriebels krijgt.
Ik ben weer terug van vakantie, dus ik ga weer starten.... Hoe gaat het bij de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds gisteren een nieuwe stofzuiger. Ik zou bijna voor de lol iedere dag gaan stofzuigen, enorm prettig in het gebruik en maakt veel minder herrie dan de vorige.
silviaapje schreef:
13-05-2017 12:04
Mij helpt het om mensen hier regelmatig uit te nodigen.
Een paar uur van te voren kan ik ineens als een speer opruimen en schoonmaken.
Die druk heb ik gewoon echt nodig.
Herken ik heel erg..ik heb die druk ook nodig.
Wat ik het vervelendst vind is dat het steeds zo hetzelfde verhaaltje is...vaatwasser, stofzuigen (wat ik bijna dagelijks doe ivm katten en kinderen) opruimen. Andere dingen vind ik gewoon veel leuker, zoals lekker creatief bezig zijn. Mijn man is op zich wel sneller dan ik maar dan moet je niet kijken hoe de kleding in de kast ligt hihi.. :-) maar ik mag absoluut niet klagen want hij doet best veel!
Ik ben een ontzettende uitsteller en gooi moeilijk weg, maar mijn man is nog een graadje erger wat weggooien of naar de kringloop brengen betreft, dus dat schiet niet op. Ik kom pas in actie als het me te gortig wordt. Nu zit ik heerlijk in de tuin, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nu op te gaan ruimen. Ik heb boodschappen gedaan, cavia's verzorgd en moet straks een was ophangen en dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag.
Als het mooi weer is, ga ik liever een eind fietsen dan dat ik dingen voor de kringloop uitzoek.

Het lastigt vind ik de grote klussen. Het huis moet van binnen geverfd, maar dan ben ik eigenlijk het liefst zelf niet thuis. In de vakantie zou praktisch zijn, maar dan moet ik nog een schilder vinden die ik in huis vertrouw als ik weg ben.
Hallo allemaal :hello:

Ik was aan het zoeken naar een opruimtopic en kwam hier op terecht.
Ik ben dit jaar al aardig aan het opruimen geweest,lees kelder,zolder en kasten spullen uitzoeken op wat weg kan.Zolder en kelder zijn opgeruimd maar nu de kasten nog.Wat een hoop kleding die ik nog nooit gedragen heb of niet meer draag,ik hoef de eerste 5 jaar niets meer te kopen dat scheelt weer.En nu alles wat weg kan op de foto zetten voor Marktplaats voor verkoop of Facebook voor ruilen. En dan nog een rommelkamer vol met van alles en nog wat waar ik moeilijk afstand van kan doen maar goed alles op de foto voor verkoop of ruilen. Hoop dat ik dit jaar aardig ver kom.
Ik heb trouwens getimed dat in een serie zoals CSI 7 minuten tussen reclames zit.In die tijd was ik snel zover ik in 7 minuten kom af,ruim de keuken op of doe de was in de wasmachine/droger.Schone was uit de wasdroger in de wasmand en die vouw ik voor de tv op.Ik kijk overdag nog wel eens opgenomen films/series die de rest niets aan vind dus die kijk ik dan lekker als ik vrij ben smorgensvroeg en doe het huishouden in die reclamepauzes,handig he:-)) Dat werkt sneller dan ik gewoon opruim,snel snel want de film begint zoweer:-))
Spul wat naar boven moet leg ik op de traptrede en neemt iemand mee die naar boven gaat andersom idem dito.
Afval doe ik dit jaar goed scheiden. Heb gemerkt dat ik het meest plastic afval heb,elke 2 weken heb ik 4 grote plastic afvalzakken vol die gratis aan de weg opgehaald worden,een container daarvoor hebben we niet,wel speciale PMD afvalzakken dus. Ik heb 2 groene containers die elke 2 weken gratis geleegd worden.We hebben een papierbak die 1x per maand gratis geleegd word. En dan het restafval,die heb ik dit hele jaar slechts 3x aan de weg hoeven te zetten,mijn man zorgt altijd dat deze flink aangestampt is dus daar kan heel wat restafval in.
@AliM wat fijn dat je zo blij bent met je nieuwe stofzuiger. Wat voor een is het?

@matz: als je zo houdt van creatief bezig zijn is een bullet journal misschien wat voor je? Dat is planning (bv huishouden) gecombineerd met creatief bezig zijn.

@aviv: dat heb ik ook hoor, dat ik andere dingen belangrijker vind...

@habbekratz: leuk dat je ook van de partij bent!
Wij hebben afgelopen 2 weken ook veel klusjes opgepakt. Ik merk alleen dat veel dingen niet zomaar even snel 'chop chop' gedaan kunnen worden.

Papier wegbrengen duurde uiteindelijk een halve middag. Dan werd er hier in het topic gezegd dat je dat gewoon meteen moet doen, maar wie heeft er nou zomaar een halve middag vrij?
Ik moest verven, maar daarvoor moest ik naar de praxis. Even op en neer is zo 1,5 uur. Dus dat doe je ook niet even snel.

Hoe doen jullie dat? Want daardoor stapelt zich het al snel op. Ik werk veel in het weekend, dus dan gaan zulke klussen al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Wauw die containers ik heb een grijze bak en een groene waarbij de groene dus een maatje kleiner is... die zit nu al weken nokkie vol en nog bergen tuinafval liggen... papier breng ik nog wel weg maar plastic scheidt ik niet dat moet ik dan ook nog verzamelen en apart wegbrengen daar heb ik echt geen zin in ook omdat ik dat in de tussentijd moet bewaren. Ik heb een start gemaakt met kledingkast uitzoeken.... maar moet weer verder nog...
Oh en ik wil al weken lang een systeem bedenken om het afval te scheiden. Want ik vind dat erg belangrijk en ben daar ook mee opgegroeid, maar alle afvalbakken zitten best een eind weg. Mijn vriend heeft de neiging om alles bij elkaar te gooien, omdat hij niet tegen die losse tassen met glas en plastic kan. Het staat ook zo in de weg.

Hoe vaak brengen jullie dat soort dingen weg? Of wordt dat opgehaald?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alleen papier apart en dat ligt op een route plastic staat vreselijk in de weg en die container staat weer ergens anders.... heel eerlijk ik vind het teveel werk om te scheiden heb geen bijkeuken en een kleine schuur vind het glas en papier wel genoeg om te hebben liggen....
Wij hebben een kliko voor papier, groente en tuinafval en 1 met restafval.
Alle reacties Link kopieren
@ bumba, een lichtblauwe ouderwets met zak. Ik had een zakloze en van de week was ik dat kreng zo beu dat ik een nieuwe besteld heb.
ik zamel plastic ook niet meer apart in. Die container staat op anderhalve km en zit altijd vol. En ik moest er altijd voor om rijden. Glascontainer zit ook daar maar dat kan ik gewoon op de fiets wegbrengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven