Iemand verstand van ratten?

03-12-2018 22:55 102 berichten
Hallo dames,

Heeft hier iemand verstand van ratten? 2 een week geleden heb ik een ratje in huis genomen die anders als slangenvoer had gediend, nu viel mij vanavond op dat ze ineens flink aan het uitdijen is en behoorlijk pieperig is naar haar vriendinnetje toe (we hebben haar vriendin een dag of twee later erbij genomen zodat ze niet alleen zou zijn.) t zijn beide 100% vrouwtjes, nu las ik dat ratten vrouwtjes vanaf 5 weken al geslachtsrijp worden en ik ben bang dat we prijs hebben.

Nu de vraag wat moet ik doen? Moet ik mijn twee dames even scheiden of gaat dat niet ivm opnieuw introduceren? Ik heb een kleinere kooi dus ze kan appart als dat beter is. Waar moet ik verder op. Letten? Wat kan ik als nestmateriaal gebruiken?

Alvast bedankt!
Jaaa! Het is gelukt! Ik heb nog 1 foto van de mamarat de dag dat ze bij ons kwam

Afbeelding

En dit is mijn andere dame

Afbeelding

Sorry voor de fotospam :hihi:
Alle reacties Link kopieren
spieker27 schreef:
12-12-2018 10:50
Jaaa! Het is gelukt! Ik heb nog 1 foto van de mamarat de dag dat ze bij ons kwam

Afbeelding

En dit is mijn andere dame

Afbeelding

Sorry voor de fotospam :hihi:
O, wat een schatje :-)
:love:
Omg wat schattig :love: wat grappig dat je nu al de aftekeningen kan zien van de Japannertjes! Ik ben benieuwd wat papa-rat voor kleur had en welke kleur de niet-getekende ratjes gaan worden :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat een moppie!
Alle reacties Link kopieren
Die foto dat ze zo heerlijk in je nek ligt :love:

Zou bijna weer een ratje of 2 willen nemen.
Ooooooo ach gossie.
Nu wil ik ook ratten.
:-)-)
Alle reacties Link kopieren
drakenvlieg schreef:
12-12-2018 14:38
Ooooooo ach gossie.
Nu wil ik ook ratten.
:-)-)
Nah to heeft er wel een paar over :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ach, nu wil ook weer knaagdiertjes. :flirting:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
spieker27 schreef:
12-12-2018 10:50


Afbeelding
Ok... de niet knaagdier-liefhebbert die ik ben zegt nu: agossss wat een leukkie!

:proud:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
12-12-2018 18:27
Ach, nu wil ook weer knaagdiertjes. :flirting:
Dat is mij te dan weer wat te enthousiast. :D
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
12-12-2018 23:30
Dat is mij te dan weer wat te enthousiast. :D
Hahaha :proud: Heb vroeger gerbils en een hamster gehad, ze zijn gewoon zo lief.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
:flirting: wat een schatjes, eerder ook ratjes gehad, superleuke beestjes. Nu helaas niet handig met paar katten in huis, anders had ik zo weer gewild :-D
mimami schreef:
13-12-2018 00:31
:flirting: wat een schatjes, eerder ook ratjes gehad, superleuke beestjes. Nu helaas niet handig met paar katten in huis, anders had ik zo weer gewild :-D
De meeste ratten kunnen zich prima verdedigen tegen katten :-D zoals deze :rofl: https://youtu.be/Cc-gx1bS8yM
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
13-12-2018 06:22
De meeste ratten kunnen zich prima verdedigen tegen katten :-D zoals deze :rofl: https://youtu.be/Cc-gx1bS8yM
:proud: zou 1 van onze katten kunnen zijn, die rent al weg voor een boomblaadje, durf er met de andere niet op te vertrouwen, die vangt alles wat los en vast zit :whistle:
Wat een leuke reacties allemaal! Ik zal hier nog wel wat foto's blijven posten voor de vooruitgang, vandaag heb ik gekeken en het zijn 4 dames en 7 heren❤️

Afbeelding

En deze was ook zo cute.... Rattekontjes 😍

Afbeelding
Omgggggg :flirting:
:love:
Alle reacties Link kopieren
😍 wat super lief!
Wat leuk trouwens dat mamarat je al dusdanig vertrouwd dat ze het niet erg vind dat je aan haar baby’s zit :heart:
Ja het gaat echt super goed! Ze trekt mij vaak ook de kooi in (aan mijn vinger of mijn jas/trui) om dan naar haar kroost te gaan😍
Alle reacties Link kopieren
O mijn God! Die kontjes! Wat een schatjes. Ik wil ze ook!
Ohhhh, zó schattig!

Weet je al wat je met de babies gaat doen?
(Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, ik heb er al 2 ;-) )
Alle reacties Link kopieren
spieker27 schreef:
15-12-2018 11:28
Ja het gaat echt super goed! Ze trekt mij vaak ook de kooi in (aan mijn vinger of mijn jas/trui) om dan naar haar kroost te gaan😍
Aaaah wat lief :flirting:
Moccachino schreef:
15-12-2018 16:30
Ohhhh, zó schattig!

Weet je al wat je met de babies gaat doen?
(Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, ik heb er al 2 ;-) )
Ik heb mijzelf op fb bij verschillende rattensites aangemeld. Daar zorg ik ook voor updates en via daar ga ik er voor zorgen dat alle rattekindjes een mooi plaatsje krijgen. Je merkt dat de mensen daar ook echt heel toegewijd zijn aan hun ratjes dus ik denk dat alle kindjes wel een mooi huisje gaan krijgen :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven