Ik voel me niet thuis na het verhuizen

12-02-2018 22:27 37 berichten
Hi viva's!

Omdat ik een beetje in de knoop zit heb ik besloten om hier een beetje van me af te schrijven. Stiekem in de hoop dat jullie misschien wat tips of hulp kunnen bieden. Als eerst zal ik me even voorstellen, ik ben een studente van 19 jaar in de propedeuse van mijn nieuwe HBO opleiding SBRM.

Ongeveer 7 maanden geleden is mijn moeder samen gaan wonen met haar vriend en dit betekent dat ons gezinsleven ineens heel druk is geworden. Om dit even te verduidelijken, wij waren met zijn viertjes en het gezin van mijn stiefvader ook. Dit houdt dus in dat we nu met acht mensen in een (nu dan wel groter) huis wonen in plaats van vier..

Ik heb super lieve vriendinnen en een onwijs leuke vriend die door de verhuizing ineens 45 minuten verderop wonen. Dit is al heel erg wennen voor mij. Uiteraard heb ik al een aantal leuke nieuwe vriendinnen leren kennen en ben ik vaak in de nieuwe stad te vinden om alles hier een beetje te ontdekken. Echter zit ik gewoon niet helemaal lekker in mijn vel.

Nu is het zo dat mijn stiefvader een ontzettend aardige man is maar mijn levensstijl en die van hem gewoon niet samen lijken te gaan. Het is namelijk zo dat hij niet tegen rommel kan en waar mijn moeder fulltime werkt zit hij vaker hele dagen thuis. Gezien ik HBO doe heb ik veel thuisstudie en is mijn schoolrooster relatief leeg. Nu loopt hij letterlijk de hele dag achter me aan of ik even dit of dat wil opruimen.. En dan nog doe ik zó erg mijn best ik wordt zelfs voor een vergeten wattenstaafje teruggeroepen, dit wekt dus de nodige ittaties bij mij op en ik kom in de knel met mijn studie. Constant voel ik me thuis niet "thuis" en totaal niet op mijn gemak en daardoor raak ik mijn focus kwijt.