Ikea montageservice

02-07-2020 13:22 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met de Ikea montageservice ?
Zijn jullie tevreden hierover ?

Ik vind namelijk sommig meubels bij Ikea best leuk, maar heb absoluut geen zin meer om zelf te liggen prutsen met inbussleutels en dergelijke.
Voordeel is ook dat Ikea best veel voorraad heeft, dus je hoeft dan niet lang te wachten op de nieuwe meubels - bij de meeste meubelzaken schrik ik van de levertermijnen.

Maar het moet wel goed gedaan worden, als ze studenten met twee linkerhanden sturen, dan schiet je er nog niet veel mee op.

Dus graag jullie ervaringen. Graag ook over de bezorgservice. Is dat trouwens all-in-one bezorgen en meteen monteren ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
verschillende keren gebruik gemaakt van deze service. Het zijn meestal externe bedrijven / mensen die ingehuurd worden door Ikea. Bij mij werden de meubels bezorgd en in elkaar gezet door dezelfde personen.

Tot nu toe altijd erg tevreden over de service. Ze rekenen een vast percentage voor montage. Dus een paar bankelementen aan elkaar zetten door deze service is relatief erg duur.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bezorgen is alleen bezorgen van het pakket en daarna moet het nog in elkaar gezet worden.

De monteurs zijn van Ikea zelf dus dan mag je er vanuit gaan dat ze het snel en goed in elkaar zetten.
Alle reacties Link kopieren
Het leukste van Ikea-meubelen is nou juist het zelf in elkaar knutselen. :woa:

Sorry, offtopic dus, want geen ervaring met de montageservice.

Wel met bezorgen trouwens. Dat is vooral gedoe als er iets verkeerd bezorgd is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-07-2020 13:34
Het leukste van Ikea-meubelen is nou juist het zelf in elkaar knutselen. :woa:

Sorry, offtopic dus, want geen ervaring met de montageservice.

Wel met bezorgen trouwens. Dat is vooral gedoe als er iets verkeerd bezorgd is.
Bij 1 kastje wel ja, maar ik wil met verhuizen nu opeens best veel vervangen, dus daar heb ik niet zo'n zin meer in.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
De levertijden zijn misschien langer, maar bij andere meubelzaken zijn de meubels vaak toch ook van een ander niveau dan Ikea? Ik zou liever wachten op iets dat ik echt wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een bank in elkaar laten zetten via de Ikea. (Monteur bleek een voormalig stoffeerder)
Erg tevreden, was mij nooit gelukt de stof over de elementen te trekken (ooit bij stofovertrek van een fauteuil tot bloedens toe getrokken).
Duur maar ja; ik ben daar gewoon niet handig in.
Billy lukt me wel maar (de handleiding en) het in elkaar zetten van een Hemnes ladenkast niet.
mdh wijzigde dit bericht op 02-07-2020 13:45
5.85% gewijzigd
De toekomst is niet meer wat het was
Als je bijvoorbeeld een bed en een kast hebt, loont het echt omdat je een basisbedrag betaalt en daarna alleen een percentage! Ik vond het ideaal. Voor 1 dingetje niet doen. Wel 1 slechte ervaring gehad in onze verzamelbestelling. Ze hadden echt geen kaas gegeten van een bepaald badkamerkastje en die viel dus na een maand van de muur.. Wel netjes opgelost later maar wat een gedoe. Bij ons was het een klusbedrijf dat wel behoorlijk onderschat had hoe snel je bepaalde dingen in elkaar had. Zorg dus voor kleine broodjes, wat lekkers en wat te drinken etc. zodat iedereen de moed erin houdt. Al is dat altijd een goede tip bij klusmannen of -vrouwen in huis, of je nu zelf de klus uitvoert of een ander.
anoniem_63e24575cbc6a wijzigde dit bericht op 02-07-2020 13:49
6.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
02-07-2020 13:37
Bij 1 kastje wel ja, maar ik wil met verhuizen nu opeens best veel vervangen, dus daar heb ik niet zo'n zin meer in.
.
Bezorgkosten worden per gewicht berekend, dus als het erg veel is gaat je dat een fortuin kosten.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
02-07-2020 13:25
verschillende keren gebruik gemaakt van deze service. Het zijn meestal externe bedrijven / mensen die ingehuurd worden door Ikea. Bij mij werden de meubels bezorgd en in elkaar gezet door dezelfde personen.

Tot nu toe altijd erg tevreden over de service. Ze rekenen een vast percentage voor montage. Dus een paar bankelementen aan elkaar zetten door deze service is relatief erg duur.
Dit. Extern klusbedrijf, nemen de spullen mee van Ikea, werken snel en netjes. Maar dat hangt dan waarschijnlijk ook af welk bedrijf er komt. Bij mij tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Vooral toen onze uitgebreide Pax-kast in elkaar gezet werd was het me dat geld dubbel en dwars waard.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
02-07-2020 13:25
Tot nu toe altijd erg tevreden over de service. Ze rekenen een vast percentage voor montage. Dus een paar bankelementen aan elkaar zetten door deze service is relatief erg duur.
Dat zou me nog net alleen lukken ja ;)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
flipje2 schreef:
02-07-2020 13:44
.
Bezorgkosten worden per gewicht berekend, dus als het erg veel is gaat je dat een fortuin kosten.
Dit is wel echt flink verbeterd afgelopen jaar, viel me echt mee! Ikea moet ook met z'n tijd mee qua bezorgservice en er is eindelijk verandering in aan t komen..
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van mij had er gebruik van gemaakt.
Het pakket bleek niet goed te zijn. Enkele gaten die voorgeboord hadden moeten zijn waren dat niet.

De klussers hebben toen zelf gaten geboord. Aan de verkeerde kant :facepalm:

Buitenkant van de kast dus beschadigd .

Is wel goed opgelost want week later nieuwe kast bezorgd met 2 andere monteurs en toen Wel goed in elkaar gezet.

Service is wel duur.

Zelf wel eens via een thuiszorg organisatie goedkope klussers gehuurd om pax kast in elkaar te laten zetten . Maar die deden er zo lang over dat ik uiteindelijk net zo goed gebruik had kunnen maken van de klusservice van ikea.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
02-07-2020 13:44
.
Bezorgkosten worden per gewicht berekend, dus als het erg veel is gaat je dat een fortuin kosten.
Tot 500 kilo is het 39 euro uit mijn hoofd, daar kwam ik niet aan met mijn bed+matras+bureau+ladekast+2 kleine vakkenkasten.
Solomio schreef:
02-07-2020 13:34
Het leukste van Ikea-meubelen is nou juist het zelf in elkaar knutselen. :woa:

Mee eens!

Dat is alsof je een doos Lego koopt en die door iemand anders in elkaar laat zetten. :wtf:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
02-07-2020 13:57
Mee eens!

Dat is alsof je een doos Lego koopt en die door iemand anders in elkaar laat zetten. :wtf:

Haha, mooie vergelijking idd.

Misschien kan ik mezelf wel gaan verhuren als IKEA monteur.... van je hobby je beroep maken, zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Goede ervaring mee! Er moesten grote pax kasten met schuifdeur worden gemonteerd, ging heel vlot en goed. Ik ben blij dat er zulk soort diensten bestaan.
Ozo.
Poeszie schreef:
02-07-2020 14:02
Haha, mooie vergelijking idd.

Misschien kan ik mezelf wel gaan verhuren als IKEA monteur.... van je hobby je beroep maken, zeg maar

Ja, verdorie... Ik weet nog dat ik carrière-advies kreeg op school maar daar zat IKEA-monteur mooi niet bij.
Alle reacties Link kopieren
hallekie schreef:
02-07-2020 14:21
Goede ervaring mee! Er moesten grote pax kasten met schuifdeur worden gemonteerd, ging heel vlot en goed. Ik ben blij dat er zulk soort diensten bestaan.
Had je het toen eerst zelf af moeten halen of brachten ze de hele bestelling mee ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
02-07-2020 14:23
Ja, verdorie... Ik weet nog dat ik carrière-advies kreeg op school maar daar zat IKEA-monteur mooi niet bij.
gemiste kans :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens zo'n grote zware kledingkast in elkaar laten zetten. Kwamen met z'n 2en, en binnen anderhalf uur stond hij.
Dat was mij echt niet gelukt, en ik vond het voor de tijd en frustratie die het mij scheelde echt geen geld.
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb destijds oa een Pax kast gekocht, inderdaad met zware deuren en spiegeldeur
Heb vervolgens de klus op werkspot.nl gezet
Daarop hebben verschillende mensen gereageerd. Ik had toen 2 mannen die normaal gesproken ook Ikea meubels in elkaar zetten, maar ook voor zichzelf werken
Binnen no time stond de kast
Heel tevreden en het scheelde bijna de helft van wat de Ikea monteur vroeg
Alle reacties Link kopieren
Wij verhuisden 2 jaar geleden van het westen naar het oosten. Hebben bij een Ikea in het oosten de bestellingen geplaatst voor 2 Pax-kasten, een groot buro met opzet en 2 middelhoge Billy-kasten. Hele order laten verzamelen, afleveren en monteren. Geleverd door 2 jonge mannen van een extern bedrijf en keurig binnen 2 uur in elkaar gezet. Dat hele servicepakket ging inderdaad per gewicht en heeft iets van 275,= euro gekost, maar was het meer dan waard.
Poeszie schreef:
02-07-2020 14:02
Haha, mooie vergelijking idd.

Misschien kan ik mezelf wel gaan verhuren als IKEA monteur.... van je hobby je beroep maken, zeg maar
Daar heb ik idd wel eens aan gedacht :D
Alle reacties Link kopieren
Goede ervaring mee. Netjes in elkaar gezet op een moment dat het mij goed uitkwam en alle verpakkingstroep netjes meegenomen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven