Inrichten huis, kostenplaatje

20-09-2010 17:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat jullie ongeveer betaald hebben voor de inrichting van jullie huis..
60m2 Laminaat + leggen ¤2000,-

Bank ¤1000,-

Bed met matras: ¤600,-

Kledingkast: ¤280,-

Boekenkasten: ¤400,-

Lampen: ¤150,-

Vloerkleed: ¤100,-

4 Eetkamerstoelen: ¤600,-

Tv kastje: ¤40

Gordijnen en rails: ¤100,-

Vitrage: ¤70,-

Eetkamer tafel gekregen van een vriend die m wegdeed

Koelkast van mijn zus die ging samenwonen

Salontafel bij de Kringloop: ¤8,-

Wat nummer zoveel zegt, hoe rekening met al die kleine onvoorziene dingen, dat loopt behoorlijk op. Verf, klusmaterialen, wasmand, badkamerkleed, douchegordijn, handdoeken, lakens, dekbedden.

Ik heb een aantal meubels van Ikea, zoals de boekenkasten en één van de lampen. Vooral kleine spullen heb ik van de kringloop, jaren 50 en 60 lampen en stoeltjes, heel goedkoop en ze geven het huis wat meer sfeer dan de Ikea spullen.
Vergeet ik nog de keukenspullen en de stofzuiger! :D

Stofzuiger had ik nieuw gekocht voor 270 gulden, maar die doet het na 10 jaar nog steeds. Keukenspullen heb ik langzaamaan bij elkaar gespaard.
quote:justbeingmar schreef op 20 september 2010 @ 18:10:

Kijk helemaal handig die tips!

Ik speur nu op gratis af te halen, ik ben benieuwd Er zijn nog meer van die sites, zoals haal gratis af en gratis af te halen. En het kringloopnet.
Ik zit nu toevallig de folder van lidl door te bladeren, daar zijn veel huishoudelijke apparaten, pannenset, ovenscaahl etc voor niet veel te krijgen. Is misschien wel wat..?
Ik heb heel veel dingen gekregen.

Dingen van marktplaats gehaald en waar het kon dingen uit de koopjeshoek van de Ikea gehaald ipv uit de winkel zelf.

Verder heb ik nu laminaat van 3,50 per vierkante meter van de Ikea in de huiskamer. Ik vind het niet supermooi maar dat was het enige wat ik kon betalen. De andere kamers hadden nog laminaat van de vorige bewoner.

Droger heb ik nieuw gekregen, wasmachine had ik tweedehands gekregen. Die heb ik onlangs vervangen voor een nieuwe van een goedkoop merk, bestek en glazen heb ik van de Ikea. Borden heb ik gekregen. Ik heb zo'n 365+ set van de Ikea met pannen. Koelkastcombi van Marktplaats gehaald en het gasfornuis ook.

Bank heb ik gekregen van iemand van het forum, tv en salontafel heb ik gekregen van iemand van het forum.

Ik heb nu net de kamer van mijn dochter opgeknapt, ze heeft een nieuw bed van de Ikea met een matras uit de koopjeshoek, nieuw winterdekbed en drie setjes overtrekken en ik was 220 euro kwijt. Ik heb haar kamer ook geschilderd en 1 muur behangen en daar was ik inclusief verfroller en behangplaksel zo'n 63 euro voor kwijt. Volgende maand ga ik nieuw laminaat voor haar kamer kopen.

Je kunt het dus zo duur maken als je zelf wil en kan betalen.

Mixer, stofzuiger, boormachine en laminaatsnijding allemaal bij de hema gekocht. Klusdoosje met hamer, schroevendraaier etc. bij de Ikea...

Alles gaat gewoon langzaam vervangen worden als ik er het geld voor heb. Spaargeld heb ik niet
Het Viva forum is papaja.
Zoals al gezegd werd: langzaam bij elkaar gespaard. Maar als je ineens een heel huis gaat betrekken, is het natuurlijk anders dan een studentenkamertje.

1e kamer: lag een vloer in, emmer latex en gordijnen wel aangeschaft. Bed + matras tweedehands gratis (van familielid), kledingkast tweedehands 50E, billy boekenkast 50E, bureau 70E, eettafel 70E, 4 klapstoelen 20E, bureaustoel verjaardagscadeau van ouders, lekkere hangstoel tweedehands gratis, nieuwe bekleding daarvoor zelfgemaakt 5E op de markt ofzo, en dat was wel mijn volledige inrichting. Toen was ik al zeker anderhalf jaar bezig om borden, kopjes, pannen end. bij elkaar te sparen, veel met verjaardagen en sinterklaas gekregen, oude sannie van moeders, die ook wel eens aan iets nieuws toewas, etc.

Langzaam werden de studentenkamers groter en kocht ik meer spullen bij, bv bank, tweede boekenkast, keukenspulletjes die niet strikt noodzakelijk zijn maar wel fijn.

Nu ben ik afgestudeerd en naar appartementje verhuisd, paar weken geleden bijna 1000E naar de ikea gebracht, nieuwe bank, nieuwe kast, nieuw vloerkleed, etc. Als 'werkende vrouw' wil ik ook wel eens wat nieuws

Als jij niet gaat studeren, maar werken en nu voor het eerst op jezelf gaat, zit je toch wel een beetje in een andere situatie. Je zal niet op een klein kamertje beginnen, dus meer spullen nodig hebben, en misschien ook minder tweedehands willen? Maar als je dat geen probleem vind, laat dat dan ook lekker aan mensen in je omgeving weten. Er zijn zat mensen die zelf nieuwe spulle komen waarvan je de oude voor (bijna) niets kan overnemen (vaak nog goedkoper dan MP). Koelkast, wasmachine end. allemaal tweedehands, gaat prima!
Hier een vrij klein budget, ik heb gekeken naar wat ik belangrijk vind (goed matras), en waar ik op kan bezuinigen (bedombouw).

Mijn lijstje:

matras, 500 euro

wasmachine, 50 euro.

droger, kado gekregen, was nieuw 300 euro

bank, weliswaar ikea, maar 1200 euro (voor gespaard)

enorm grote kledingkast, 150 euro van marktplaats

opbergpoefjes als wasmand, 15 euro per stuk

lattenbodems, 2 voor 25 euro van marktplaats

poten onder het bed: 8 euro, ikea

servies: startersset v&d, 15 euro

zeil wc: marktplaats, 7 euro

latex voor de wc: marktplaats, 6 euro

koelkast: kringloopwinkel, 50 euro

hanglampen: xenos, 10 euro per stuk

werkverlichtong keuken: hornbach, 10 euro p/stuk

bestek: 10 euro, lidl

stofzuiger: 100 euro.

lack-planken ikea: marktplaats, 13 voor 35 euro.

Je ziet, het verschilt erg van elkaar. Wat vind je belangrijk om in te investeren? Bij mij was dat het matras.

Bank heb ik echt voor gespaard, tot die tijd met een tweedehandsje gedaan dat ik gratis af kon halen.

Zoveel mogelijk van marktplaats afgehaald, scheelt echt bakkenmet geld. En als die wasmachine van 5 tientjes over 2 jaar kapot is, heb je ondertussen kunnen sparen voor een nieuwe en toch voor weinig geld 2 jaar gewassen.

Ik vind zelf essentieel:

stofzuiger

matras

koelkast

wasmachine

De rest kwam eigenlijk vanzelf. Succes!
quote:babado schreef op 20 september 2010 @ 18:18:

Vergeet ik nog de keukenspullen en de stofzuiger! :D

Stofzuiger had ik nieuw gekocht voor 270 gulden, maar die doet het na 10 jaar nog steeds. Keukenspullen heb ik langzaamaan bij elkaar gespaard.

Mijn stofzuiger heb ik voor 30 euro nieuw gekocht, doet het na 4 jaar ook nog steeds
Goed koopjes afspeuren. Als je graag een nieuwe wasmachine, droger, koelkast en dergelijke wilt, kun je kijken of je het winkelmodel kunt meenemen of eentje die wat beschadigd is (aan de buitenkant), scheelt soms een enorme bak geld.

Verder: Marktplaats, Lidl en Aldi in de gaten houden (die hebben soms geweldige aanbiedingen: wij hebben daar onze auto-radio, surround-system en dvd-speler vandaan en ook wat huishoudelijke spullen). De AH heeft op t moment leuk servies in de aanbieding: 30 euro voor 4 bekers, 4 borden en 4 kommen (of 20 euro en 1000 airmiles)

En inderdaad: kijk wat belangrijk is voor je (een goed matras en een goed kussen is best belangrijk, daar zou ik persoonlijk niet te hard op bezuinigen. Op tweedehands bankjes en dergelijke zitten, heb ik veel minder problemen mee. )

Wat wij deden: veel meegenomen van onze studentenkamers, veel gekregen van familie en veel tweedehands gekocht (en mijn man heeft onze boekenkasten zelf gebouwd). Nu voor het eerst in mijn leven nieuwe banken (van de Ikea, dus nog steeds goeiekoop) en toen wij dit huis betrokken een nieuw bed (ook Ikea, en ik heb er niet eens aandelen....)

Lampen heb ik bij de Gamma gekocht (kan ook de Praxis zijn geweest, die zitten hier naast elkaar). Ik schrok me echt de pletter van de prijzen voor nieuwe lampen in een echte lampenwinkel!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Laminaat 80m2 = 400¤ van de IKEA, antiek eiken

Ondervloeren = 200

Muurverf = 100

Bank = gratis overgenomen van ouders (tot ik weer gespaard heb maar is hartstikke mooi)

Eetkamertafel + stoelen = 100 via marktplaats en iedereen geeft er complimenten

Salontafel = 20

Kledingkast = 150 euro, ook marktplaats

Lampen = 50 euro IKEA

TV kast = 150

Wasmachine = 400

Boekenkast = 250, je ziet mijn prioriteiten

(Rol)gordijnen woonkamer, zijkamer, keuken en slaapkamer 200 euro

Stofzuiger = 70

Pannen = 100 IKEA

Bestek en keukengerei = 50 IKEA

Borden/glazen = 70 IKEA

Bed, TV, home cinema dinges etc had ik al.

Andere kosten waren voor mij:

Isolatiemateriaal voor onder de vloer die is geegaliseerd (jaren 30 appartement) = 150

Plinten, vader heeft deze gemaakt, hoge houten plinten met een mooi randje erin = cadeautje ouders haha, hout is duur

Groepenkast vervangen = 300
Wasmachine, koelkast en dat soort dingen zou ik nooit tweedehands kopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben ook net op mezelf gaan wonen, en ik heb me ook flink verkeken hoeveel al die kleine dingetjes kosten.

Verf was ik heel veel aan kwijt, ALLES moest gedaan worden want het was echt verschrikkelijk.

Kwasten, rollers, tape, schuurpapier geen idee hoeveel het gekost heeft.

Bij elkaar paar honderd euro en dan had ik al 3 emmers latex gekregen.

Laminaat a 50 m2 200 euro van de ikea

Ondervloer 44 euro

Plinten 90 euro

Vinyl keuken en wc 48 euro + laten leggen 53 euro

Wasmachine 150 euro

Koelkast 80 euro

Oven/gasfornuis 50 euro

(marktplaats/via via)

Stofzuiger 50 euro.

2persbed en 2 banken en tv krijg ik van familie.

Logeerbed, bureau, bureaustoel, kledingkast, linnengoed had ik al.

Keukengerei, bestek, glazen, pannen heb ik ook gekregen.

De rest moet ik nog kopen, ga vandaag bij de ikea kijken.

Gordijnen en lampjes kosten ook best wat!
Ik heb in mijn eerste huis ook alles nieuw gekocht, maar raakte er snel op uitgekeken.

Bij de laatste verhuizing heb ik al m'n oude zooi meegenomen, en stukje bij beetje gaan vervangen. Ik vond dat ik me eerst "thuis" moest gaan voelen in mijn nieuwe huis.

Het meeste in de huiskamer komt van MP omdat ik "oude" meubeltjes wilde.

Mijn boxspring heb ik gekocht bij bed4less voor 500 euro.

Keukenspullen vervang ik als er een leuke aanbieding is, ben begonnen met een standaardset, koekenpan en hapjespan en tijdens het koken kom je er wel achter dat bepaalde dingen toch wel handig zijn om te hebben.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oh ja, raambekleding heb ik simpel gehouden en via Internet op maat besteld. Vond de prijs reuze meevallen.

Ik zag het niet gebeuren om zelf alles op maat te maken en en dan achter te komen dat het allemaal net even te smal of te kort zou zijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven