Inrichting/design van "normale" huiskamers

27-10-2020 21:28 135 berichten
Pinterest staat vol met plaatjes van prachtige woonkamers.

Het valt me alleen wel op dat ze daar nooit een tv lijken te hebben. En blijkbaar ook niet veel spullen, want ik zie weinig bergruimte.

Dus: hoe doe je dat, met stijl maar wel met een tv in de woonkamer en plek voor het speelgoed van de kinderen, de cd's, platen, spelletjes, tijdschriften en alle frutsels.

Spam je mooie praktische plaatjes svp want dan kan ik weer verder denken over de inrichting van onze woonkamer :)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:34
Waar heb je je boeken, cd's, platen dan? Die liggen nu op zolder (muv platen) maar ik zou ze graag in de woonkamer hebben. Nou heeft niet iedereen dat natuurlijk, dat snap ik wel. De cd's en platen gebruik ik veel.
Cd’s en platen zoek ik ook een oplossing voor. Er zijn wel praktische kasten, maar ik heb nog niet iets gevonden wat ik mooi vind..
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:44
Ja filteren op opbergkast kan niet overal. Linnenkast is net iets specifieker denk ik.
Het zijn meidenkasten, denk ik
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En een kast met een tv lift? Dan ben je die in ieder geval kwijt als je niet kijkt.
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:44
Ja filteren op opbergkast kan niet overal. Linnenkast is net iets specifieker denk ik.
Ah oke, ik tik vaak de zoekterm in op google en kijk dan via afbeeldingen. Dan krijg je tig opties en heb je een beetje idee wat je aanspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Toogkast
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Deze vind ik bvb mooi, het heet hier een provisiekast zie ik nu: https://www.made.com/nl/bromley-provisi ... -mintgroen
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 22:44
Afbeelding
Ja zoiets, mooi! Alleen zwart wordt te donker. Als ik nou zoiets op MP zou kunnen vinden... over laten spuiten en klaar!
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 22:47
Afbeelding
Ook mooi ja.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


https://www.interiordirect.nl/product/b ... visiekast/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ooit een carrière als stylist overwogen BGB? :)
Schitterend! Fijn prijsje ook ;-D
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:49
Ja zoiets, mooi! Alleen zwart wordt te donker. Als ik nou zoiets op MP zou kunnen vinden... over laten spuiten en klaar!
Rondje kringloop en krijtverf.
Hele Annie Sloan sektes zijn er. Al kan zoiets ook prima met Histor oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog maar twee lage kastjes in de woonkamer. In beide zit speelgoed, maar het zijn gewoon volwassen kastjes. De ene is een soort lage locker en de ander een laag (ongeveer 50 cm) tv meubel. Daarop staat dus uiteraard de tv.

Ik heb niet zoveel spullen meer om in de woonkamer te moeten opbergen, eigenlijk. Boeken koop ik alleen nog digitaal, DVD's heb ik niet meer want ik heb ook geen DVD speler maar Netflix, ik heb geen stereo meer dus ook geen cd's meer, dus ik zou eigenlijk niet weten wat je dan nog op te bergen hebt.
Am Yisrael Chai!
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:49
Ja zoiets, mooi! Alleen zwart wordt te donker. Als ik nou zoiets op MP zou kunnen vinden... over laten spuiten en klaar!
Moet je het in de grenen hoek zoeken, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Op pamono.eu heb je veel vintage kasten in alle prijsklassen en modellen. De afmetingen staan er altijd bij, heel handig.

Ik heb een jaren 60 wandmeubel tegen de wand áchter de bank (die staat los in woonkamer. De kast heeft deurtjes onderin en planken er boven. Daarin bewaren we vrijwel alle speelgoed (er is ook nog een oude hutkoffer), boeken, frutsels en er staan lampen in.

Voor de kast (dus achter de bank) ligt een
kleed. Daarmee dus een heel fijne speelplek die ik niet die als ik zit te lezen.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:50
Schitterend! Fijn prijsje ook ;-D
Alle waar naar zijn geld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 22:50
Rondje kringloop en krijtverf.
Hele Annie Sloan sektes zijn er. Al kan zoiets ook prima met Histor oid.
Annie Sloan sekte :mrgreen:

Zal de plaatselijke kringlopen weer es met een bezoekje vereren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens wel een buffetkast in de eetkamer, maar ook daar zit niet zo gek veel in.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-10-2020 22:51
, dus ik zou eigenlijk niet weten wat je dan nog op te bergen hebt.
Wijn. En glazen.

:cheers:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
fashionvictim schreef:
27-10-2020 22:51
Ik heb ook nog maar twee lage kastjes in de woonkamer. In beide zit speelgoed, maar het zijn gewoon volwassen kastjes. De ene is een soort lage locker en de ander een laag (ongeveer 50 cm) tv meubel. Daarop staat dus uiteraard de tv.

Ik heb niet zoveel spullen meer om in de woonkamer te moeten opbergen, eigenlijk. Boeken koop ik alleen nog digitaal, DVD's heb ik niet meer want ik heb ook geen DVD speler maar Netflix, ik heb geen stereo meer dus ook geen cd's meer, dus ik zou eigenlijk niet weten wat je dan nog op te bergen hebt.
Boeken stal ik graag uit, maar ik lees ze veelal digitaal inderdaad.

DVDs hebben we ook niet meer maar wel een cdspeler en cd's dus en een platenspeler en platen, en die gebruiken we ook echt nog wel veel.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:49
Ooit een carrière als stylist overwogen BGB? :)

:-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 22:52
Wijn. En glazen.

:cheers:
Ja, dat is dus ook wat in mijn buffetkast staat, wijnglazen. Wijn in het rek of in de voorraadkast.
Am Yisrael Chai!
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 22:52
Wijn. En glazen.

:cheers:
Ja daar heb ik dus wel al een kast voor. Een schitterende wijnkast met van die glazen ondersteboven hangend en wijn onderin. Rib uit mn lijf maar al jaren bijzonder gelukkig mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven