Inrichting/design van "normale" huiskamers

27-10-2020 21:28 135 berichten
Pinterest staat vol met plaatjes van prachtige woonkamers.

Het valt me alleen wel op dat ze daar nooit een tv lijken te hebben. En blijkbaar ook niet veel spullen, want ik zie weinig bergruimte.

Dus: hoe doe je dat, met stijl maar wel met een tv in de woonkamer en plek voor het speelgoed van de kinderen, de cd's, platen, spelletjes, tijdschriften en alle frutsels.

Spam je mooie praktische plaatjes svp want dan kan ik weer verder denken over de inrichting van onze woonkamer :)
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:53
Boeken stal ik graag uit, maar ik lees ze veelal digitaal inderdaad.

DVDs hebben we ook niet meer maar wel een cdspeler en cd's dus en een platenspeler en platen, en die gebruiken we ook echt nog wel veel.
Deed ik ook altijd maar man wat een verademing dat ik die stinkende stofnesten heb weggedaan. Heb alleen mijn lievelingsboeken gehouden en die in de werkkamer in een boekenkast gezet. De woonkamer ziet er ook veel opgeruimder uit nu er geen boeken meer in staan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Haha die kasten noemde ik letterlijk in de allereerste post.. Zijn Biedermeiers.
-
Alle reacties Link kopieren
https://www.kastenvanzukini.nl/product- ... woonkamer/



Hier staan pareltjes tussen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-10-2020 22:51
Ik heb ook nog maar twee lage kastjes in de woonkamer. In beide zit speelgoed, maar het zijn gewoon volwassen kastjes. De ene is een soort lage locker en de ander een laag (ongeveer 50 cm) tv meubel. Daarop staat dus uiteraard de tv.

Ik heb niet zoveel spullen meer om in de woonkamer te moeten opbergen, eigenlijk. Boeken koop ik alleen nog digitaal, DVD's heb ik niet meer want ik heb ook geen DVD speler maar Netflix, ik heb geen stereo meer dus ook geen cd's meer, dus ik zou eigenlijk niet weten wat je dan nog op te bergen hebt.
Heb je even?

Ik heb mn boeken sowieso niet allemaal weggedaan. Er is nog 12 strekkende meter over. Verder speelgoed (2 kastjes) plank met kinderboeken, een dichte dressoirkast met filmklassiekers op dvd, en mandjes met herinneringen aan vroeger (kaarten, dagboeken, fotoboeken) een secretaire met administratieve spullen (post, papier, rekeningen).

Verder zijn er nog foto’s planten, kaarsen, een trolley met glazen en flessen, tijdschriften, kranten, 9 lampen, een doorgeschoten bos bloemen, een halfgemaakte puzzel, kleden, ingelijste posters, foto’s schetsen en een schilderij, bijzettafels, plantentafeltjes en een bank, poef en kleine divan.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 22:56
https://www.kastenvanzukini.nl/product- ... woonkamer/



Hier staan pareltjes tussen.
inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
https://www.kastenvanzukini.nl/meubels-laten-opknappen/


Biedt dit perspectieven? Ik heb hem in ieder geval opgeslagen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 23:00
https://www.kastenvanzukini.nl/meubels-laten-opknappen/


Biedt dit perspectieven? Ik heb hem in ieder geval opgeslagen.
Ik meet een nis in de keuken op voor de franse vitrinekast die ik zie staan.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
27-10-2020 23:02
Ik meet een nis in de keuken op voor de franse vitrinekast die ik zie staan.
Ja, mooi !!! Kijk ook even bij hun lookbook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 22:15
Afbeelding

Ik weet niet hoe 'diep' je woonkamer is, maar bij ons staat de bank een ruime meter van de muur af. Tegen de muur een op maat gemaakte kast met bovenstaand principe. Allemaal dezelfde manden met speelgoed onderin, plankje erboven de wat meer losse objecten. Erbovenop mooie planten en volwassen uitstalling.
Vanuit de kamer kijk je tegen de bank aan, maar de kinderen kunnen dus achter de bank gewoon bij hun speelgoed.
Je zichtlijn richting tv is dan vrij 's avonds.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:34
Waar heb je je boeken, cd's, platen dan? Die liggen nu op zolder (muv platen) maar ik zou ze graag in de woonkamer hebben. Nou heeft niet iedereen dat natuurlijk, dat snap ik wel. De cd's en platen gebruik ik veel.
We hebben spotify en Sonos speaker met app, dus geen cd’s meer nodig. Boeken vind ik (op 2 of 3 bijzondere exemplaren na) rommelige stofnesten en staan op zolder. Ik lees veel, dus doe ook regelmatig boeken weg of ruil ze. Platenspeler staat ook op zolder, maar we overwegen een mooie nieuwe te kopen en dan mag hij shinen op een kastje. Ik heb niet 300 platen, dus dat stapeltje past nog wel ergens in een kast. Dvd’s heb ik ook niet meer. Netflix is prima.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En die grote oude kasten zijn idd via mp te vinden. Je zou ook kunnen kijken bij Neef Louis of Van Dijk & Ko. Combitex maakt volgens mij ook wel dit soort kasten nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://i.pinimg.com/originals/b7/47/94 ... 4aceed.jpg
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
27-10-2020 22:58
Heb je even?

Ik heb mn boeken sowieso niet allemaal weggedaan. Er is nog 12 strekkende meter over. Verder speelgoed (2 kastjes) plank met kinderboeken, een dichte dressoirkast met filmklassiekers op dvd, en mandjes met herinneringen aan vroeger (kaarten, dagboeken, fotoboeken) een secretaire met administratieve spullen (post, papier, rekeningen).

Dit soort dingen bewaar ik allemaal niet in de woonkamer maar in een van de andere kamers of op zolder. Dus dan is het makkelijk om je woonkamer leeg en opgeruimd te houden.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (onder meer) een chinese bruidskast:

Afbeelding
fashionvictim schreef:
27-10-2020 23:44
Dit soort dingen bewaar ik allemaal niet in de woonkamer maar in een van de andere kamers of op zolder. Dus dan is het makkelijk om je woonkamer leeg en opgeruimd te houden.
Exact dit! Ik woon niet zo groot, en dat dwingt je om strak op te ruimen. Niet groot wonen plus rotzooi is namelijk echt niet fijn.
Dus mijn boeken staan op zolder. En daar staan ook alle spullen die ik echt niet iedere week, maar maar af en toe nodig heb.
In de huiskamer heb ik 1 kast met 2 dichte deurtjes, voor de boeken die ik nu lees, een verlengsnoer, wat werkspullen (laptop, blocnote, pennen), kaarsen, post waar ik nog wat mee moet.
Geen kinderen dus geen speelgoed.
Verder heb ik in de woonkamer geen opbergruimte nodig.

Ik heb 2 jaar geleden een keer mijn hele huis gekonmari’ d en daar ben ik nog steeds blij mee!

Een tv heb ik ook niet staan, bezit ik al jaren niet meer en mis ik niet. Ik kijk weinig, en dan volstaat vind ik kijken op een laptop.
Ik vind een tv echt te lelijk om neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
In de huiskamer heb ik overigens nauwelijks kasten; er staat een tv-meubel maar daar liggen alleen snoeren en stekkerdozen in. Eten ligt allemaal in de keuken en gesloten pakken in de voorraadkamer.

Kleding gedeeltelijk in de slaapkamer en in de logeerkamer. De logeerkamer heet zo omdat je er kán slapen, maar dan moet er wel het een en ander versjouwd worden.

De wanden zijn kasten en daarin staat alles wat niet direct nodig is. Zoals tablets, schoenen, wanten, wintermuts, een ongebruikte router, een schroeven- en ijzertjesbak, krukken, een overbodig tafeltje.

Toch gaat er wel drie of meer keer per dag wel zo'n deur open om iets te pakken. Het is zo'n zweefdeurenwand; kwestie van rails en deuren bestellen bij de bouwmarkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat Ikea ook systemen verkocht. De Pax, kan dat? Kan je ook strak van deuren voorzien. Je moet dan gewoon 50 of 60 cm van de wand afkappen van het geheel en die plek hoef je dan nooit te behangen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn tv vind ik prachtig. Wat is er mis aan een zwart glazen ingelijst vlak waar je zoveel plezier van hebt? Je maakt er wat leuke plankjes en lampjes omheen waar je wat vrolijke dingen op kan zetten; dan valt hij niet meer op.

En een kinderbox of -kleed zou ik tussen de zitplek en de eetplek doen wat dan meteen als visuele afscheiding dient. Met een mooi kastje wat de plek markeert. Als je het kind belangrijk vindt wordt dat vanzelf mooi. Betekenis is mooi.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wij hebben deze aan 1 wand. Kan heel veel in. Onderin staan spullen van dochter en in 1 la zitten dvd’s in zo’n grote map. Bovenin staan de gezelschapsspellen. De muur heeft een vrij druk behang erachter in een wat donkere rode/oranje kleur. Daardoor valt de tv wat weg. Tegen een witte muur valt zo’n donker vlak veel meer op. Ik wilde vooral veel opbergruimte achter deurtjes.

Afbeelding

Inmiddels is dochter oud genoeg dat haar tafeltje uit de woonkamer kan. Daar wil ik deze kast neerzetten dan, maar dan zonder die bovenste kastjes. Wat lagere kast dus. Ik vind die roze kleur echt prachtig en past bij de hoogglans beige kast.

Afbeelding
Oeh wat een mooie ideeën allemaal! Dank jullie wel!

De woonkamer is groot en langwerpig (bijna vierkant). We hebben één lange wand waar de piano tegenaan staat. Prachtig ding is dat trouwens. Links en rechts daarvan staat nu niks. Ja, een open boekenkast en een paar ladenkastjes opgestapeld omdat we onze spullen toch ergens kwijt moeten.

In de woonkamer in het midden staat een flinke hoekbank, die staat dus niet tegen de muur. De andere wand is korter (zit ook nog stuk schuine wand met deur) en daar staat tv-meubel tegenaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven