Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
beetjegek schreef:
03-09-2020 12:53
Oude oma meubels, Romeinse inrichting ( echt ik ken iemand he) idd die stomme spreuken en bordjes, heel strak, tja dat soort dingen.
Wat is een Romeinse inrichting?
lindaatje1900 schreef:
03-09-2020 12:54
Waarom dit topic?
om verder te kunnen zeiken.
Alles met fluweel vind ik ook lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
03-09-2020 12:55
Wat is een Romeinse inrichting?
Van de Romeinse meubels met van die sierpoten enzo, meestal geelachtig/ beige.
Alle reacties Link kopieren
Eens met veel dingen die al genoemd zijn. Toevoeging: zo'n canvas met een zwart-wit foto van een taxi in New York, de Eiffeltoren of de metro in Londen.
Alle reacties Link kopieren
Meubels in gebroken wit of beige

Plavuizen

Dienbladen met kaarsen en/of troepjes op de salontafel
anappleaday wijzigde dit bericht op 03-09-2020 12:57
4.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
03-09-2020 12:55
Wat is een Romeinse inrichting?
beetjegek wijzigde dit bericht op 03-09-2020 12:58
Reden: Dubbel
26.49% gewijzigd
In de jaren 70 had je van die lampen met een kap van bruine varkenshuis ofzo. Die was dan gedroogd en gehard. Die trend hoeft van mij nooit merr terug te komen. Zo lelijk.
beetjegek schreef:
03-09-2020 12:57
Van de Romeinse meubels met van die sierpoten enzo, meestal geelachtig/ beige.
Ok, duidelijk.
Poeszie schreef:
03-09-2020 12:54
Oh ja, dat vind ik ook altijd heel lelijk, sorry :-D
Het is bij ons nog van Leen Bakker ook!

Tja, kwestie van nog niet zoveel te besteden hebben, alles nog nodig hebben en niet zoveel talent/zin om een gezellige niet-bij-elkaar-passende inrichting bij elkaar te scharrelen :P

Ik denk dat ik dan toch blijer ben met dit dan met een net-niet inrichting van allemaal dingen die niet bij elkaar passen.
Dus drie kwart van de Nederlanders hebben een foute inrichting.
captain_hindsight schreef:
03-09-2020 12:50
En boeddha's zijn helemaal niet gezellig.

https://youtu.be/27eBUV34lvY
Niet helemaal afgekeken, maar voor zover erg leuk.

Dankje! :)
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
03-09-2020 12:58
Ok, duidelijk.
Ik kan geen plaatjes plakken sorry
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk een ordinaire tvp.

Koper en goudkleurige meuk. Of t nou duur of goedkoop was. Maar die koopt er nou een lamp met n gouden aap als lampvoet :sick:
apatura wijzigde dit bericht op 03-09-2020 13:05
1.92% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ano11niem schreef:
03-09-2020 12:58
Het is bij ons nog van Leen Bakker ook!

Tja, kwestie van nog niet zoveel te besteden hebben, alles nog nodig hebben en niet zoveel talent/zin om een gezellige niet-bij-elkaar-passende inrichting bij elkaar te scharrelen :P

Ik denk dat ik dan toch blijer ben met dit dan met een net-niet inrichting van allemaal dingen die niet bij elkaar passen.

Als je er zelf maar blij mee bent. Ik heb nogal een niet standaard inrichting, dat zal andersom lang niet iedereen mooi vinden
Alle reacties Link kopieren
Als mensen hun hele inrichting uit een serie bestaat, dus bank, kasten, tafels etc. allemaal uit dezelfde lijn. Zo ontzettend saai en vaak ook oerlelijk. Dan nog een paar boeddha's en nietszeggende posters aan de muur en het is alsof die mensen geen persoonlijkheid of eigen smaak hebben.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ano11niem schreef:
03-09-2020 12:52
Als je niet zoveel te besteden hebt, of gewoon geen duizenden euro's aan je inrichting wil uitgeven (én niet het talent bezit om bij de kringloop een geweldige huisraad bijeen te scharrelen) kom je daar toch al snel op uit.
Dat is om te beginnen niet waar, er zijn veel meer winkels die helemaal niet zo duur zijn die ander aanbod hebben.

Maar zelfs al is het zo: ik hou er niet van.
beetjegek schreef:
03-09-2020 12:58
Ik kan geen plaatjes plakken sorry
Ik snap wel wat je bedoeld, zo'n overdadige stijl toch?
Poeszie schreef:
03-09-2020 12:59
Als je er zelf maar blij mee bent. Ik heb nogal een niet standaard inrichting, dat zal andersom lang niet iedereen mooi vinden
Wil je beschrijven over hoe het er ongeveer uitziet. Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Witte verticale lamellen.

Vaak gecombineerd met plavuizen en een nepleren grijze of zwarte bank.
.
impala schreef:
03-09-2020 13:01
Witte verticale lamellen.

Vaak gecombineerd met plavuizen en een nepleren grijze of zwarte bank.
De inrichting van de gemiddelde oervrijgezel.
Alle reacties Link kopieren
- Dat brocante/Libelle/Marie-Claire gebeuren waarbij alles in ‘door geschuurd’ wit is. Vaak in combinatie met de ziekte van twee: twee stompkaarsen in white wash sloophouten windlichten op een plateau met ‘seizoensdecoratie’ er omheen. Zeepkettingen op het toilet.

- alles uit de sloophout/pallet trend. Ook die Ikeakasten die verbuigen onder de lagen Annie Loan verf-met-door geschuurd- effect.

- de kampersstijl: Versace of de imitatievariant.

Sommige Scandinavische interieurs vind ik wel heel kaal maar dat is niet hetzelfde als afschuwelijk. Meer dat ik mogelijkheden zie om de boel wat meer aan te kleden,
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
03-09-2020 12:59
Eigenlijk een ordinaire tvp.

Koper en goedkleutige meuk. Of t nou duur of goedloop was. Maar die koopt er nou een lamp met n gouden aap als lampvoet :sick:
Vind ik nog wel origineel :)
.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat oranje is in huis vind ik lelijk. En gele muren ook.
Verder vloerbedekking en bijna alle tegels in de woonkamer. Oh en witte leren banken.
impala schreef:
03-09-2020 13:01
Witte verticale lamellen.

Vaak gecombineerd met plavuizen en een nepleren grijze of zwarte bank.
Eind jaren '80, begin jaren '90 is dat, dat hadden wij vroeger toen ik kind was :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven