Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
03-09-2020 13:01
Wil je beschrijven over hoe het er ongeveer uitziet. Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.

...
poeszie wijzigde dit bericht op 03-09-2020 14:23
34.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
03-09-2020 13:03
- Dat brocante/Libelle/Marie-Claire gebeuren waarbij alles in ‘door geschuurd’ wit is. Vaak in combinatie met de ziekte van twee: twee stompkaarsen in white wash sloophouten windlichten op een plateau met ‘seizoensdecoratie’ er omheen. Zeepkettingen op het toilet.

- alles uit de sloophout/pallet trend. Ook die Ikeakasten die verbuigen onder de lagen Annie Loan verf-met-door geschuurd- effect.

- de kampersstijl: Versace of de imitatievariant.

Sommige Scandinavische interieurs vind ik wel heel kaal maar dat is niet hetzelfde als afschuwelijk. Meer dat ik mogelijkheden zie om de boel wat meer aan te kleden,
Helemaal mee eens
lemoos2 schreef:
03-09-2020 13:03
- Dat brocante/Libelle/Marie-Claire gebeuren waarbij alles in ‘door geschuurd’ wit is. Vaak in combinatie met de ziekte van twee: twee stompkaarsen in white wash sloophouten windlichten op een plateau met ‘seizoensdecoratie’ er omheen. Zeepkettingen op het toilet.

- alles uit de sloophout/pallet trend. Ook die Ikeakasten die verbuigen onder de lagen Annie Loan verf-met-door geschuurd- effect.

- de kampersstijl: Versace of de imitatievariant.

Sommige Scandinavische interieurs vind ik wel heel kaal maar dat is niet hetzelfde als afschuwelijk. Meer dat ik mogelijkheden zie om de boel wat meer aan te kleden,
Ja, nieuwe meubels die er oud moeten uitzien. Hou ik ook niet van.
Alle reacties Link kopieren
O ja en complete set vind ik ook saai

Wat ook een paar jaar geleden een trend was, was een wand vol met allemaal dezelfde fotolijstjes. Ook niet mijn smaak.
\
Of zó strak en kaal dat je je af vraagt of je nu in iemand zn huis bent of in een wachtruimte van de tandarts. (inclusief echo)
Alle reacties Link kopieren
Glazen tafel of salontafel.
.
Alle reacties Link kopieren
Ff tvp'tje, moet weg . Maar leuk topic
Lodewijk de 88ste, ook heel erg.
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
03-09-2020 13:03
Alles wat oranje is in huis vind ik lelijk. En gele muren ook.
Verder vloerbedekking en bijna alle tegels in de woonkamer. Oh en witte leren banken.
Ik :heart: oranje. En geel. Maar dat laatste niet op de muur.
.
Bizonkoppen aan de muur. Ik kijk regelmatig rond op Funda, en er zijn niet veel huizen waar geen bizonkop hangt.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
03-09-2020 13:03
- Dat brocante/Libelle/Marie-Claire gebeuren waarbij alles in ‘door geschuurd’ wit is. Vaak in combinatie met de ziekte van twee: twee stompkaarsen in white wash sloophouten windlichten op een plateau met ‘seizoensdecoratie’ er omheen. Zeepkettingen op het toilet.

- alles uit de sloophout/pallet trend. Ook die Ikeakasten die verbuigen onder de lagen Annie Loan verf-met-door geschuurd- effect.

- de kampersstijl: Versace of de imitatievariant.

Sommige Scandinavische interieurs vind ik wel heel kaal maar dat is niet hetzelfde als afschuwelijk. Meer dat ik mogelijkheden zie om de boel wat meer aan te kleden,

inderdaad! allemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van netjes en leeg. Voor mezelf.
Ik hou van kleur. En van meuk. En van bruin. En van bijelkaargeraapt. En van overdetopkanéchtniet. En van megagroot Vermeerbehang.
Ik hou van rommel. En van planten. En van blikken. En van spiegels.

Helaas hou ik ook van privacy, anders hadden jullie een heleboel mijn kant op kunnen sturen..
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
03-09-2020 12:55
Wat is een Romeinse inrichting?
Afbeelding
nouschi wijzigde dit bericht op 03-09-2020 13:09
4.25% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Maar het meest afschuwelijke vind ik wel de interieurs die totaal niet matchen met het huis zelf: een modern kubistisch geval met veel ramen volplempen met ‘romantische’ luikjes, Rivièra Maison meuk en een cottagetuin rondom. Of een huis in de stijl van de Amsterdamse school en dan de bakstenen gevel laten plamuren en witten, de ramen met roedeverdeling vervangen voor ‘industriële’ meuk en de originele vloeren laten volstorten met gietbeton.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
03-09-2020 13:03
- Dat brocante/Libelle/Marie-Claire gebeuren waarbij alles in ‘door geschuurd’ wit is. Vaak in combinatie met de ziekte van twee: twee stompkaarsen in white wash sloophouten windlichten op een plateau met ‘seizoensdecoratie’ er omheen. Zeepkettingen op het toilet.

- alles uit de sloophout/pallet trend. Ook die Ikeakasten die verbuigen onder de lagen Annie Loan verf-met-door geschuurd- effect.

- de kampersstijl: Versace of de imitatievariant.

Dit alles ook ja. Waarbij ik de kamperstijl nog het minst erg vind.
.
Phineas schreef:
03-09-2020 13:07
Bizonkoppen aan de muur. Ik kijk regelmatig rond op Funda, en er zijn niet veel huizen waar geen bizonkop hangt.
Ik hou Funda ook bij, maar zie dit nooit o_o
Alle reacties Link kopieren
Te wit en strak. Zo saai. Geen leven in huis. Echt een onprettig gevoel krijg ik als ik in zo’n huis ben. Er hangt dan echt een kille ziekenhuis sfeer.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
03-09-2020 13:05
Glazen tafel of salontafel.
Oh die heb ik. Glazen salontafel.
Ik vind hout op een houten vloer niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Van die banken van gemeleerde stof, meestal rozig/paars.
Dit werk, al zijn ze meestal warmer van kleur:

Afbeelding

Volgens mij alleen nog tweedehands te vinden :)
impala wijzigde dit bericht op 03-09-2020 13:13
63.99% gewijzigd
.
Nouschi schreef:
03-09-2020 13:08
Afbeelding
Bloody hell. :rofl:
Met andere woorden bijna iedereen heeft wel iets in huis wat volgens de ander hartstikke fout is.
Het is geloof ik wel heel Nederlands (nou ja, Noord-Europees, Scandinavië zal het wellicht ook hebben) om zo bezig te zijn met wat wel en niet 'kan' in huis. Ik heb een vriendin die al twintig jaar in een Zuid-Europees land woont en die hield er echt totaal andere ideeën op na als wij hier. Uberhaupt niet zo streng op een interieur hebben dat 'kan'.
Ano11niem schreef:
03-09-2020 13:08
Ik hou Funda ook bij, maar zie dit nooit o_o
Ik zit duidelijk in een foute regio dan.
Alle reacties Link kopieren
Ano11niem schreef:
03-09-2020 13:08
Ik hou Funda ook bij, maar zie dit nooit o_o

O jawel, ik heb ze wel gezien. Geen echte, maar van plastic.
Spullen waar op staat wat het is. Doet pijn aan mijn hersenen.

En spullen van sloophout. Hoe lelijk is dat?

En ok, nog eentje dan:
Een witte keuken met een antraciet keukenblad. Geestdodend fantasieloos.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 03-09-2020 13:13
30.99% gewijzigd
Ik vind bijna alles lelijk. Behalve als ik bijvoorbeeld “Bouwbroers” kijk, dat vind ik bijna altijd prachtig ook al is het mijn smaak niet.

Ik weet dat veel mensen mijn huis ook niet sfeervol vinden. Veel witte muren, redelijk strak en totaal geen zooi. Maar goed, kan me niet boeien, ik moet er wonen en zij niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven