Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
AnAppleADay schreef:
03-09-2020 13:09
Ik vind hout op een houten vloer niet mooi.

Hout op een houten vloer? Wat bedoel je?
impala schreef:
03-09-2020 13:10
Van die banken van gemeleerde stof, meestal rozig/paars.
Dit werk, al zijn ze meestal warmer van kleur:

Afbeelding

Volgens mij alleen nog tweedehands te vinden :)
Beter dan die massaal verkochte grijze banken met een sjees of een hoek.
Ano11niem schreef:
03-09-2020 13:11
Het is geloof ik wel heel Nederlands (nou ja, Noord-Europees, Scandinavië zal het wellicht ook hebben) om zo bezig te zijn met wat wel en niet 'kan' in huis. Ik heb een vriendin die al twintig jaar in een Zuid-Europees land woont en die hield er echt totaal andere ideeën op na als wij hier. Uberhaupt niet zo streng op een interieur hebben dat 'kan'.
Is dat zo? Ik herken dat niet uit mijn omgeving, dat mensen bezig zijn met wat "niet kan" of juist met "wat hoort".
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
03-09-2020 13:11
Met andere woorden bijna iedereen heeft wel iets in huis wat volgens de ander hartstikke fout is.

Ja, dat is toch logisch, aangezien smaken nu eenmaal verschillen
Maud*de*Braose schreef:
03-09-2020 13:13
Is dat zo? Ik herken dat niet uit mijn omgeving, dat mensen bezig zijn met wat "niet kan" of juist met "wat hoort".

Misschien is het dan een Viva-ding :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
*2020* schreef:
03-09-2020 12:58
Dus drie kwart van de Nederlanders hebben een foute inrichting.
O, veel meer natuurlijk. ;)
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
03-09-2020 13:12
Hout op een houten vloer? Wat bedoel je?
Ik denk dat ze bedoelt een houten vloer met daarop ook nog eens houten meubels.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
03-09-2020 13:12
Spullen waar op staat wat het is. Doet pijn aan mijn hersenen.

En spullen van sloophout. Hoe lelijk is dat?

En ok, nog eentje dan:
Een witte keuken met een antraciet keukenblad. Geestdodend fantasieloos.
Yo! Vaak met een uitstekend stuk als 'barretje'. Dat dan als aflegplek wordt gebruikt voor reclamefolders en post.
.
Poeszie schreef:
03-09-2020 13:14
Ja, dat is toch logisch, aangezien smaken nu eenmaal verschillen
Dan is dit een nutteloos afzeik topic.
Ano11niem schreef:
03-09-2020 13:14
Misschien is het dan een Viva-ding :P
Ja op viva is er over alles wel een "moet zo" en "mag niet zo". Tot aan de geur van scheten aan toe. Gelukkig vindt iedereen weer iets anders van wat moet of niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Plavuizen

Rolgordijnen met een geschulpt randje (waarom.. :nooo: )

Vakken kasten

Bordjes en meubels met teksten er op

Knoeperdgrote kinderfoto’s aan de muur in de woonkamer

Kunstplanten en andere plastic zooi
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
03-09-2020 13:15
Ik denk dat ze bedoelt een houten vloer met daarop ook nog eens houten meubels.
Dit ja.
Wij hebben een houten vloer. Ik heb wel een houten eettafel maar die heeft stalen poten.
Voor salontafel kan dat natuurlijk ook maar dan is het tafelblad nog dicht bij de vloer.
Alle reacties Link kopieren
Met stip op 1: van dat zware eiken, verschríkkelijk. Die huizen ruiken naar oude mensen en verschaalde rook.
Lamellen, boeddha's, nietszeggende teksten aan de muur of op houten hartjes (er hangt er bij mij eentje. Op de wc. Maar gekregen van een dierbare vriendin), fantasieloze rommel van de Action of Riviera Maison, hoogpolig tapijt, oude huizen die versjteerd worden door die achterlijke zwarte aluminium deuren met veel glas, macramé plantenhangers, droogbloemen, huizen zonder boeken (dan is een huis voor mij instant saai) en woonwageninrichting.

Ikea ben ik fan van, maar ik hou het wel beschaafd. En vooral niet voor decoratieve spullen, dat is bij mij altijd vintage of antiek.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Nou word ik wel heel nieuwsgierig naar de inrichting die jullie posters dan allemaal hebben.
*2020* schreef:
03-09-2020 13:16
Dan is dit een nutteloos afzeik topic.
De enige die zeikt ben jij.
LAgirl82 schreef:
03-09-2020 13:14


Afbeelding

Deze vind ik helemaal niet zo slecht. Maar dan liever op een A4tje in mijn eigen handschrift als reminder voor mijn huisgenoten.
Alles van Leen Bakker, Karwei, Action, Blokker, Xenos etc... echt WALGELIJK en zo mega armoedig veel mensen hebben echt geen smaak... Eigenlijk vind ik 90% van alle inrichtingen ongelovelijk lelijk!

Mn huis is echt heel gezellig, krijg er altijd complimenten over zelf van mannen lol en meerdere keren gevraagd voor verschillende magazines om me te intervieuwen over mn interieur.
Mn interieus kun je vergelijken met een mix van romy boomsma en huismuts. Je moet er van houden maar het is wel heel gezellig, chique, warm en huiselijk :)
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
03-09-2020 13:16
Dan is dit een nutteloos afzeik topic.

Nou ja, afzeiken vind ik wat overdreven, het is toch niet persoonlijk. Mensen delen wat ze lelijk vinden, mag toch? Of mag je alleen delen wat je mooi vindt?

Trouwens, je hoeft niet mee te lezen he?
poeszie wijzigde dit bericht op 03-09-2020 13:18
7.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
03-09-2020 13:12
Hout op een houten vloer? Wat bedoel je?
Ik denk dat ze nepbeuken meubels op nepbeuken laminaat bedoelt.
Donker en licht hout gaat prima samen.
.
Alle reacties Link kopieren
Mag tuininrichting ook? Ik haaaat namelijk die steigerhouten tuinmeubelen. Het zit verschrikkelijk en is spuuglelijk @(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
03-09-2020 13:11
Met andere woorden bijna iedereen heeft wel iets in huis wat volgens de ander hartstikke fout is.
Ja dat zal zeker zo zijn.

Maar het is vaak de sfeer die bepaalt of iets ‘leuk’ is of niet. Ik vind boeken geweldig. Maar ik heb dan niks met die enorme boekenkasten die puur ter decoratie de ruimte staan te vullen. Of het nu is omdat alles op kleur gesorteerd wat staat stof te vangen of omdat het een bepaald imago moet verlenen (de chicklit verstopt achter Homerus & co).

Als ik aan de boekenkast kan zien wie er zoal wonen: de Jamie Oliver gemoedelijk tussen ‘Alle sprookjes’ en ‘Il Principe’ in de boekenkast, een half afgekloven nylabone onder de bank, resten stift/wasco op kleuterhoogte op de muur. Dan zie ik niet eens of die eettafel van een of ander retedure Italiaanse designer is of een tweedehands Kwantumtafel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
feow schreef:
03-09-2020 13:07
Ik hou niet van netjes en leeg. Voor mezelf.
Ik hou van kleur. En van meuk. En van bruin. En van bijelkaargeraapt. En van overdetopkanéchtniet. En van megagroot Vermeerbehang.
Ik hou van rommel. En van planten. En van blikken. En van spiegels.

Helaas hou ik ook van privacy, anders hadden jullie een heleboel mijn kant op kunnen sturen..
Jaaa, helemaal mijn ding! :couple:
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk graag woonprogramma's maar snap niets van de Amerikaanse smaak. Altijd van dat vreselijke witte marmer met bruine keukens die mijn oma nog ouderwets vindt. En dan het liefst 2 of 3 slaapkamers maar wel met bij voorkeur 24 badkamers (liefst zoveel mogelijk), allemaal met wit marmer natuurlijk. Zelfs onze camper die we een paar jaar geleden huurden had hetzelfde ouderwetse interieur.
Alle reacties Link kopieren
Houten bordjes met spreuken.
Een boekenkast met de tekst "boeken" in gekalligrafeerde letters. Evenzo een sleutelkastje met "sleutels". Houten dier in de vensterbank.

Een bruin interieur. Bruine houten kast, bruine houten eettafel, eettafelstoeltjes met bruin leer, bruin stoffen bankstel etc.

Woonwagenstijl: bling bling, roze fluweel, zigeunermeisje aan de muur.

Ik houd zelf van glad en strak, maar wel kleurig.
amarna wijzigde dit bericht op 03-09-2020 13:24
6.46% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven