Inspiratie voor slaapkamer rondom schilderij

13-10-2019 15:55 59 berichten
Ik heb dit schilderij momenteel in de opslag staan:
Afbeelding

Het hing vroeger in de woonkamer maar sinds een restyling daarvan, past het qua kleuren niet meer. Nu wil ik het dus graag in de slaapkamer maar wat voor kleuren zal ik de muren dan maken?

Er hangen nu donkerblauwe gordijnen, die kunnen wel blijven denk ik?
En wat voor dekbedovertrek?
Wie wil er meedenken :)

P.S. het schilderij is van Leonid Afremov.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/search?q=oranje+d ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zoek de kleur bruin van die in het geel zit schuin onder de lamp van de lantarenpaal (snappie)? :D
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/search?q=geel+dek ... 24&bih=666
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij donkerblauwe gordijnen en vloerbedekking zou ik gaan voor 1 lila wand (de kleur paars die erin zit). Dit omdat deze lichter is dan het blauw wat je al hebt dus dan wordt het niet een donker hol en omdat hij mooi contrasteert met het oranje en geel van het schilderij.
Alle reacties Link kopieren
Nu staat er wel voor mijn slaapkamer ook een schilderij van hem op mn wishlist :flirting:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de muur waarop dit schilderij komt donkerblauw schilderen, het liefst precies dezelfde kleur als de gordijnen en de vloerbedekking, ervan uitgaand dat die dezelfde kleur zijn. Als die niet dezelfde kleur zijn, dan zou ik de donkerblauwe muur misschien een tintje donkerder dan de vloerbedekking doen, echt diep blauw.


Afbeelding

Afbeelding
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
De andere wanden zou ik denk ik tot halverwege donkerblauw schilderen als een lambrizering en erboven geel maken. En als ik toch bezig was zou ik denk ik de bedombouw ook donkerblauw schilderen.

Op het bed zou ik vervolgens altijd effen beddengoed doen, in warm oranje met gele extra kussens en een gele of blauwe plaid over het voeteneinde. Als nachtkastjes zou ik gele plankjes aan de muur bevestigen, precies op de scheidslijn van de lambrisering. Koperkleurige accessoires (lampje, kandelaars, vaas) en wat groene takken op de plankjes en klaar is je sjieke slaapkamer.

Afbeelding

Afbeelding
Am Yisrael Chai!
blijfgewoonbianca schreef:
13-10-2019 21:59
Afbeelding
Mooi!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-10-2019 23:26
Ik zou de muur waarop dit schilderij komt donkerblauw schilderen, het liefst precies dezelfde kleur als de gordijnen en de vloerbedekking, ervan uitgaand dat die dezelfde kleur zijn. Als die niet dezelfde kleur zijn, dan zou ik de donkerblauwe muur misschien een tintje donkerder dan de vloerbedekking doen, echt diep blauw.


Afbeelding

Afbeelding
Dit zou ik ook doen maar dan voor alle muren. Het is al een kleine slaapkamer en dat effect zou ik versterken. Ik zou zelfs het plafond meeverven. Dan springt je schilderij er echt uit. Spotje erop, nog wat ledverlichting onder je bedrand en je hebt een sfeervolle, knusse slaapkamer. Gebruik maken/versterken van de situatie die je hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven