Interieur Topic

27-02-2024 17:08 210 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou graag een topic openen waarin gepraat wordt over interieur. Spaar je voor je eerste echte Eames chair? Is je hele interieur mid-century? Ga je voor de 70's look of val je als een blok voor Danish Design? Laat het weten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd leuk, een interieurtopic! Wat heb je zelf voor interieur, of hoe zou je je huis graag ingericht willen hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh, lastig te beantwoorden. Ik ben helemaal weg van Japandi. En dan niet uitsluitend omdat het toevallig "in" is, maar omdat het perfect bij ons als gezin past (allemaal snel overprikkeld). We hebben wat DD meubelstukken, een enkel industrieel stuk en wat vintage. Je zou het eclectisch kunnen noemen maar dan wel heel erg uitgebalanceerd. Niet als in "bij elkaar geraapt spul".

Mijn droom was lange tijd die Eames Chair, maar die heb ik vorige week toevallig voor het eerst in het echt gezien en ik vond hem verbazingwekkend klein/ laag.

Ons huis komt aardig dicht in de buurt van hoe ik het zou willen hebben. Maar als we straks de leefzolder gaan inrichten ga ik pas echt helemaal los! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic. :)

De Eames Chair moest ik googlen haha.

Ik ben tevreden hoe mijn huis nu is. Ik denk dat je het romantisch/landelijk kan noemen. Witte meubels, kleuren bruin/beige/wit/donkerroze/lichtroze/olijfgroen in de woonkamer, mintgroen/lichtroze//beetje geel/wit in de studeerkamer, donkerroze/lichtroze en wit in de slaapkamer. Wel begint mijn bank senior te worden met 8 jaar oud. Voor een Ikea bank van 500 euro mag dat ook wel. Dus ik kijk zoetjes aan rond naar een eventuele vervanger. Ik wil graag een donkerroze of donkergroene bank, de huidige is donker bruin. Maar of er dit jaar een nieuwe komt weet ik zo net niet, kan ook zomaar nog een jaar of 2 duren. Ik ben heel erg picky met hoe banken zitten dus gewoon online bestellen ga ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ooit na een relatiebreuk een IKEA bank gekocht voor 100 euro. Echt een goor ding maar de kussens waren afneembaar dus een rondje wasmachine loste dat goed op.

Het bleek er één uit de duurste serie te zijn en dat heeft zich uitbetaald. Hij heeft meerdere verhuizingen overleefd. Uiteindelijk is hij de deur uitgegaan omdat ik er echt klaar mee was. Maar toen zat hij eigenlijk nog steeds prima....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg geen stijl meer behalve dat wat ik mooi vind.
Nu zoekende naar een nieuwe bank.
Wat een geld
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn twee stijlen die ik gaaf vind maar niet in mijn huis heb. Dat is retro, mits echt mooi doorgevoerd. Maar mijn partner vind dat niets.

Een andere stijl die we beiden mooi vinden is dark academia. Maar in ons huis is dat niet zo praktisch want het huis is vrij donker. We zitten erover te denken de zolder te verbouwen en het dan daar toe te passen in een kantoor.

Ik plaats straks foto’s van wat ik mooi vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn blijkbaar van het Zweedse design. Bijna alles komt hier van Ikea :mrgreen: Behalve onze bank, die konden we geen fijne vinden bij ze. Ons interieur is rood/oranje/beige/geel/koper/bruin. Zit allemaal in dezelfde hoek dus qua kleuren en het past mooi bij elkaar vinden we zelf. Geeft een warm gevoel in huis.
Onze slaapkamer is vooral groen/zachtgeel met goud in art deco stijl. 2 Verschillende soorten behang, een donkergroen velvet bed en gordijnen en 2 muren en het plafond in een gele kleur die in 1 van de behangsoorten weer terug komt. Accessoires, nachtkastjes en lampen zijn goudkleurig. Hele luxe uitstraling heeft het. Daar dan weer weinig Ikea, behalve de ladekast. Uren naar gezocht, maar niks kunnen vinden in de juiste stijl. Dus toen maar een vrij standaard Ikea kast die ik heb gepimpt met andere knopjes en onder de glasplaat bovenop komt het behang weer terug.
Verder geen echte stijl in ons huis. Veel hebben we gewoon zo gelaten toen we er in kwamen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Interieur vind ik heel leuk om inspiratie voor op te doen, maar eigenlijk is mijn hele huis Ikea, aangevuld met vloerkleden, kunstposters en een enkel kringloopkastje. Ik vind het zelf gezellig maar ja, erg design is het natuurlijk niet.

Ik houd van scandinavisch maar kan sommige dingen van mid centruy modern, transitional, English country ook wel waarderen. Ik houd van licht hout en andere natuurlijke materialen, en gruwel van hoogglans, grijze ruimtes, en acryl.
En als ik geen rekening met vriend zou houden, zou veel meer gekleurde muren hebben; nu is bijna alles wit.

Regenboog, bedoel je de Eames lounge chair, of de molded plastic chair?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
De moderne versies van de Eames lounge chair zijn ook een maatje groter verkrijgbaar omdat de gemiddelde moderne mens wat is gegroeid :)
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die Eames-stoel stond ook op mijn lijstje. Ook wel een beetje als statussymbool, als ik eerlijk ben. Maar ik heb er een keer op gezeten in de winkel, maar vond het comfort heel erg tegenvallen. Hij zat veel minder lekker dan ik had verwacht.

Mijn smaak is oudbollig, combi van English cottage, American lake cabin, met een vleugje Italiaans design en wat mid-century. Een heel kleurrijk.

Eclectisch gebeuren dus, maar het werkt grotendeels. Niet overal, maar op de meeste plekken wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
27-02-2024 18:09
Interieur vind ik heel leuk om inspiratie voor op te doen, maar eigenlijk is mijn hele huis Ikea, aangevuld met vloerkleden, kunstposters en een enkel kringloopkastje. Ik vind het zelf gezellig maar ja, erg design is het natuurlijk niet.

Ik houd van scandinavisch maar kan sommige dingen van mid centruy modern, transitional, English country ook wel waarderen. Ik houd van licht hout en andere natuurlijke materialen, en gruwel van hoogglans, grijze ruimtes, en acryl.
En als ik geen rekening met vriend zou houden, zou veel meer gekleurde muren hebben; nu is bijna alles wit.

Regenboog, bedoel je de Eames lounge chair, of de molded plastic chair?

Ik bedoelde de lounge chair. In walnoothout met zwart leer.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Katkaatje: same here: het is wel een beetje een statussymbool. Hoewel ik 'm ook daadwerkelijk héél mooi vind.
Maar als origineel ook héél onbetaalbaar. Voor dat bedrag kun je een leuke tweedehands auto kopen.
En als'tie niet lekker zit koop ik 'm sowieso niet.

Wat ik ook begeerlijk vind (en wat betaalbaarder) is design verlichting. Een mooie Poulsen PH5 hanglamp of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh leuk idee dit topic! Ik :heart: interieur. Als ik rijk was zou ik een mooi huis hebben, haha.

Hier nu een ratjetoe van stijlen, veel tweedehands dingen. Huis is een mix van mid century modern, art deco, art nouveau en boho chic. En gewoon spullen die niet in een stijl passen maar ik mooi vind :D Hou van ietwat kitsche spullen.

Vind bijna alle stijlen wel iets hebben, als het maar mooi doorgevoerd is en bij het huis past! Alleen landelijk en héél strak modern vind ik nooit mooi.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu in de aanbieding voor 7.395 euro bij Van Til interieurs.
(Vitra Eames Lounge Chair & Ottoman)
https://www.vantil.nl/vitra-lounge-eames-ottoman
Sla je slag :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn interieur lijkt nog het meest op een tattoo-shop/skateboardwinkel. Donkere muren, veel street art, stickers, manga's, boeken en urban vinyl toys. En heel veel planten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yakuzakiko schreef:
27-02-2024 19:06
Mijn interieur lijkt nog het meest op een tattoo-shop/skateboardwinkel. Donkere muren, veel street art, stickers, manga's, boeken en urban vinyl toys. En heel veel planten.

Oh, hier kan ik me denk ik een voorstelling van maken. Niet mijn stijl maar wel imponerend! Veel planten geeft er volgens mij een hele persoonlijke draai aan
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de vinyl toys nog even gegoogeld: die zijn leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Regenboog schreef:
27-02-2024 19:23
Ik heb de vinyl toys nog even gegoogeld: die zijn leuk!
Ja he, alleen jammer dat ze zo duur zijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze LC3 banken zijn van Le Corbusier met de LC6 tafel en Cassina stoelen. De koffietafel is Eichholtz. Eames stoelen (met metalen poot) in de keuken en veel Alessi en Stelton. Aan de muur Kees van Dongen en Chagall. Richard Sapper lampen en Eichholtz’s kasten. Ik heb de banken en tafel tweedehands gekocht trouwens, maar zagen er als nieuw uit.

Mijn dochter heeft veel Laura Ashley/Bella Maison in haar kamer. Ik neem bij een eventuele verhuizing de boel wel mee.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook gek op interieurs naast tuinieren :). En ik zie dat er meer dat hebben :mrgreen: . Ik zit ook op apartment therapy. Meer mensen?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
27-02-2024 19:31
Onze LC3 banken zijn van Le Corbusier met de LC6 tafel en Cassina stoelen. De koffietafel is Eichholtz. Eames stoelen (met metalen poot) in de keuken en veel Alessi en Stelton. Aan de muur Kees van Dongen en Chagall. Richard Sapper lampen en Eichholtz’s kasten. Ik heb de banken en tafel tweedehands gekocht trouwens, maar zagen er als nieuw uit.

Mijn dochter heeft veel Laura Ashley/Bella Maison in haar kamer. Ik neem bij een eventuele verhuizing de boel wel mee.

Dan heb je een behoorlijk huis nodig om alles goed te laten uitkomen! Met mooie lichtinval ook
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vintage eetkamer en bureau eames stoelen, kartell nachtkastje. En retro jaren 80 Paola Piva salontafel van glas en metaal. Een slinger van metaal van Tord Boontje. Een keukenmachine van Smeg. Veel Chinese decoraties en lampionnen als lampen. Ik hou van “out of the box”. Als iets ‘in’ is, vind ik er niks meer aan :P
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
27-02-2024 19:45
Ik ben ook gek op interieurs naast tuinieren :). En ik zie dat er meer dat hebben :mrgreen: . Ik zit ook op apartment therapy. Meer mensen?
Vroeger wel, maar ik vond het steeds meer een verkoopsite worden ipv de originele binnenkijkers die ze vroeger hadden.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
27-02-2024 19:51
Vroeger wel, maar ik vond het steeds meer een verkoopsite worden ipv de originele binnenkijkers die ze vroeger hadden.
Klopt wel. Ik vind ‘Before and After’ wel een leuke rubriek.
Voor iedereen een groene tuin

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven