Is dit een oud graf?

27-02-2021 15:36 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een beetje een gekke titel.
Koopwoning, ex huur met in de achtertuin een grote struik. We vinden de struik lelijk dus bezig met verwijderen. Stuiten we opeens 3 grote stenen met een bal onder de struik.
We moeten de wortels nog uitgraven. Als dit een graf is, hoop ik dat hij heeeel erg diep is. Hoe aannemelijk is de kans dat dit een dieren graf is?
Ik vind het best wat luguber.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
De kans is best aannemelijk. Omdat er een bal bij ligt, misschien een hond?
Maar hopelijk is het niks.
Dat het een humaan graf is dat is niet zo heel waarschijnlijk. Oude graven liggen in principe alleen in gewijde grond. Dus dan zou je moeten weten dat daar vroeger een kerk of ander gebedshuis heeft gestaan. Tenzij je op zoiets stuit als bij Vianen, waar ze een oude veldslag opgroeven, niet heel waarschijnlijk.

Als het een dierengraf is dan graaf je hooguit een kat of een hond op. Is dat heel erg?
Alle reacties Link kopieren
Zou goed kunnen, dat daar een hond begraven ligt. Ik heb ook weleens een kat in mijn tuin begraven, onder de struik waar ze graag lag.
Waarom is het luguber om dat te vinden?
nounou
Alle reacties Link kopieren
0rchidee2021 schreef:
27-02-2021 15:42
Dat het een humaan graf is dat is niet zo heel waarschijnlijk. Oude graven liggen in principe alleen in gewijde grond. Dus dan zou je moeten weten dat daar vroeger een kerk of ander gebedshuis heeft gestaan. Tenzij je op zoiets stuit als bij Vianen, waar ze een oude veldslag opgroeven, niet heel waarschijnlijk.

Als het een dierengraf is dan graaf je hooguit een kat of een hond op. Is dat heel erg?
Hangt er vanaf hoe vers het is :-(
Botten vinden zou ik vervelend vinden, half vergaan zou ik niet kunnen trekken.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Zou goed kunnen dat er een hond of kat begraven ligt, is dat zo erg of luguber dan?
Menselijke resten ga je niet snel vinden.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-02-2021 15:43
Zou goed kunnen, dat daar een hond begraven ligt. Ik heb ook weleens een kat in mijn tuin begraven, onder de struik waar ze graag lag.
Waarom is het luguber om dat te vinden?
Ik moet/ga de wortels uitgraven.. Ik stuit dan liever niet op een huisdier.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Die stenen en bal maakt niet uit. De hele tuin gaat op de schop. Vinden jullie overblijfselen vinden niet luguber dan?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
27-02-2021 15:44
Hangt er vanaf hoe vers het is :-(
Botten vinden zou ik vervelend vinden, half vergaan zou ik niet kunnen trekken.

Meestal zijn het gewoon botten. In een andere staat van ontbinding ga je dat niet snel tegenkomen.
Apollos_Belt schreef:
27-02-2021 15:47
Die stenen en bal maakt niet uit. De hele tuin gaat op de schop. Vinden jullie overblijfselen vinden niet luguber dan?
Daarom heb ik voor cremeren gekozen en niet voor begraven van onze overleden hond.
Apollos_Belt schreef:
27-02-2021 15:47
Die stenen en bal maakt niet uit. De hele tuin gaat op de schop. Vinden jullie overblijfselen vinden niet luguber dan?

Mocht ik menselijke resten vinden dan zou ik wel erg schrikken!
Maar van een huisdier? Nee niet echt, het zijn wat botten he, als ik kippenvleugeltjes eet zie ik ook botten, of een lekkere sparerib of karbonade.
vind je dat luguber?
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
27-02-2021 15:44
Hangt er vanaf hoe vers het is :-(
Botten vinden zou ik vervelend vinden, half vergaan zou ik niet kunnen trekken.

Als het heel vers is zou je dat toch wel zien aan hoe het grafje erbij ligt?

Ik vind af en toe dode dieren in de natuur. Als die kort daarvoor zijn doodgegaan kan dat wel confronterend zijn, ja.
nounou
Candy2020 schreef:
27-02-2021 15:49
Daarom heb ik voor cremeren gekozen en niet voor begraven van onze overleden hond.

Ik met mijn vorige kat ook.
Maar nu ik erover nadenk liggen er wel op meerdere plekken waar ik gewoond heb door de jaren heen enkele hamsters begraven.
En ik heb ooit een cavia gehad die doodging. Ik had geen tuin, maar woonde naast een begraafplaats. De cavia heeft daar zijn eigen plekje gekregen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Als die struik zo groot is, dan zal het graf (als het een graf is) al jaren oud zijn neem ik aan. Na een jaar of twee vind je van een kat of kleine hond al amper meer iets terug.
Als die wortels zo diep zitten dan is het toch ook niet aannemelijk dat dat kadaver er nog maar heel kort ligt?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
27-02-2021 15:52
Mocht ik menselijke resten vinden dan zou ik wel erg schrikken!
Maar van een huisdier? Nee niet echt, het zijn wat botten he, als ik kippenvleugeltjes eet zie ik ook botten, of een lekkere sparerib of karbonade.
vind je dat luguber?
Ik zou ervan schrikken. Een heel karkas doet toch wel wat meer dan een kippenvleugeltje. Het is toch een geliefd dier geweest wiens grafrust ik verstoor.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
27-02-2021 15:57
Ik zou ervan schrikken. Een heel karkas doet toch wel wat meer dan een kippenvleugeltje. Het is toch een geliefd dier geweest wiens grafrust ik verstoor.

Maar als het zo'n grote struik is met zo'n diepe wortels dan denk ik niet dat je een compleet karkas gaat vinden.
Alle reacties Link kopieren
Goed punt. Ik ga mijn bats er in zetten
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
LAgirl82 schreef:
27-02-2021 15:59
Maar als het zo'n grote struik is met zo'n diepe wortels dan denk ik niet dat je een compleet karkas gaat vinden.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Ben nu wel benieuwd of je nog iets vindt 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook erg benieuwd TO.
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen navraag doen bij de vorige bewoners?
Ik zou het ook niet fijn vinden hoor.

ik lees nu dat het ex huur is, dan hebben er misschien heel veel mensen gewoond.
bartjes wijzigde dit bericht op 27-02-2021 16:47
32.28% gewijzigd
Had een tante van mij bij haar nieuwe huis, al gravend in de tuin vond ze een potje. Toen ze het mysterieuze potje hadden geopend zat er een dode kanarie in.
Ik begin stiekem ook wel nieuwsgierig te worden. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu binnen, groot deel is al weg. Ik ben erg oppervlakkig gebleven en vooral erom heen dingen verwijderd. De zon is nu grote deels uit de tuin en ik werk alleen op zonne energie dus morgen ga ik ermee verder. ;) Tot nu toe niks gevonden. Op de plek zelf ben ik niet diep gegaan omdat daar niet een wortelstelsel naar toe liep.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven