Is dit een oud graf?

27-02-2021 15:36 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een beetje een gekke titel.
Koopwoning, ex huur met in de achtertuin een grote struik. We vinden de struik lelijk dus bezig met verwijderen. Stuiten we opeens 3 grote stenen met een bal onder de struik.
We moeten de wortels nog uitgraven. Als dit een graf is, hoop ik dat hij heeeel erg diep is. Hoe aannemelijk is de kans dat dit een dieren graf is?
Ik vind het best wat luguber.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze hond ook tussen de hortensia's, waar hij zo graag lag, begraven. Ik snap wel dat je het als nieuwe bewoner niet fijn vind, het idee. Mijn tip is dat ik het aan mijn man over zou laten om te gaan graven. :)
Alle reacties Link kopieren
Hm als wij ooit nog zouden verhuizen dan kom ik er (denk ik) niet onderuit zelf mijn kat uit te graven, mee te nemen en te herbegraven. Mijn zoon zou hem never nooit achterlaten.

Gek idee eigenlijk dat je je huisdier daar voor de nieuwe bewoners achterlaat, zeker zon groot dier als een hond of kat.
Daarom heb ik mijn overleden poezen laten cremeren en daarna uitgestrooid op hun favoriete plekjes in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
27-02-2021 15:56
Als die struik zo groot is, dan zal het graf (als het een graf is) al jaren oud zijn neem ik aan. Na een jaar of twee vind je van een kat of kleine hond al amper meer iets terug.
Dat is wel fijn om te lezen. Pas verhuisd en 2 begraven katten achter gelaten. Die liggen er al 6 en 7 jaar dus dat zal wel goed zijn dan :)
Alle reacties Link kopieren
Oh dat lijkt me vreselijk om mijn huisdier zo te moeten ‘achterlaten’. Daarom zit mijn hondje in een urn op de kast, kan hij gewoon altijd mee :biggrin:
Ik begrijp dat cremeren soms te duur is voor mensen maar los daarvan begrijp ik die beslissing om te begraven in de tuin niet, zeker niet in een huurhuis.
Alle reacties Link kopieren
Zo vertelde de vorige eigenaar van ons huidige huis dat hij de hond had opgegraven uit de tuin, omdat de kinderen absoluut niet wilden dat de hond bij ons zou achter blijven. Op die plek vond ik later nog een staart-kootje terug. Keurig schoon wit botje. Omdat ik wist dat op die plek de hond had gelegen was het direct duidelijk dat dit dus van de hond moest zijn.
Zo liggen er nu in onze tuin 4 cavia's maar tegen de tijd dat wij hier weg gaan , zal daar toch echt niks van over zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mensen in de tuin begraven mag nog steeds (met toestemming), denk dat de regels daar vroeger veel minder streng in waren.

https://www.rtlnieuws.nl/node/450281
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze kat onder de conifeer begraven, op de plek waar ie altijd lag te zonnen. Toen mijn vader de conifeer na vijf jaar weghaalde was er al niets meer te vinden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
27-02-2021 18:18
Oh dat lijkt me vreselijk om mijn huisdier zo te moeten ‘achterlaten’. Daarom zit mijn hondje in een urn op de kast, kan hij gewoon altijd mee :biggrin:
Ik begrijp dat cremeren soms te duur is voor mensen maar los daarvan begrijp ik die beslissing om te begraven in de tuin niet, zeker niet in een huurhuis.
Het is een emotienele band met je dier. Onze hond lag altijd tussen de hortensia;s, ik zie hem nog liggen. Dat was de juiste plaats om hem te begraven. Wij blijven hier wonen dus bij blijft daar ook. Met een huurhuis, ik weet niet, maar ook dat zou zijn thuis zijn dus ik zou hem die rust plaats gunnen,
Ik heb ooit zelf een kat van ons opgegraven, uit nieuwsgierigheid. Alleen de kop heb ik teruggevonden, de rest was weg op wat kleine botjes na.

De kop heeft nog jaren op mijn kamer gestaan als snuisterij :D
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
27-02-2021 18:18
Oh dat lijkt me vreselijk om mijn huisdier zo te moeten ‘achterlaten’. Daarom zit mijn hondje in een urn op de kast, kan hij gewoon altijd mee :biggrin:
Ik begrijp dat cremeren soms te duur is voor mensen maar los daarvan begrijp ik die beslissing om te begraven in de tuin niet, zeker niet in een huurhuis.
Het was haar favo plekje, ik vond het raar haar te verplaatsen naar een tuin die ze niet kent. Als ze al vergaan is maakt het niet meer uit.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
27-02-2021 19:14
Ik heb ooit zelf een kat van ons opgegraven, uit nieuwsgierigheid. Alleen de kop heb ik teruggevonden, de rest was weg op wat kleine botjes na.

De kop heeft nog jaren op mijn kamer gestaan als snuisterij :D
Je bent echt een Voldemortje ;-D
Zo hebben wij ons oude overleden katje in het bos begraven bij ons weiland. Best diep, maar na een maand of 2 zei mijn man: ,,Wat ligt hier nou voor iets goors"..Dat was dus onze kat, opgegraven door een vos of das..Ze zat gelukkig nog wel in het kussensloopje waar ik haar in begraven had. Toch maar een heel stuk dieper herbegraven toen.
rockola wijzigde dit bericht op 27-02-2021 19:33
34.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Rosings- schreef:
27-02-2021 19:20
Het was haar favo plekje, ik vond het raar haar te verplaatsen naar een tuin die ze niet kent. Als ze al vergaan is maakt het niet meer uit.
Ik zou zelf dus echt geen hond/kat/konijn dat er al jaren ligt op gaan graven. Ik zou het beestje lekker laten rusten.
Let’s go Brandon!
Lady*Voldemort schreef:
27-02-2021 19:14
Ik heb ooit zelf een kat van ons opgegraven, uit nieuwsgierigheid. Alleen de kop heb ik teruggevonden, de rest was weg op wat kleine botjes na.

De kop heeft nog jaren op mijn kamer gestaan als snuisterij :D

Gaaf!
Na hoeveel tijd heb je de kat weer opgegraven?
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
27-02-2021 15:47
Die stenen en bal maakt niet uit. De hele tuin gaat op de schop. Vinden op jullie overblijfselen vinden niet luguber dan?
Nee. Dat is 't risico van een tuin omspitten. Dan kom je nog wel eens wat tegen.

Zelf zou ik 't echt nooit doen, m'n dieren in de tuin begraven. Gevoelsmatig is 't niet ok voor mij.
On topic: Sterkte met graven!
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Anyco schreef:
27-02-2021 19:43
Gaaf!
Na hoeveel tijd heb je de kat weer opgegraven?
Anderhalf jaar, denk ik?

Die kop was echt nog heel mooi. Er zaten zelfs nog tanden in :D
Alle reacties Link kopieren
Van 1 van m'n tamme ratjes heb ik de schedel nog, dat was ook het enige dat ik na een jaar nog heb terug gevonden, de rest van de ratjes niet, kipjes ook niets meer van over.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tamme ratjes zijn toen ik klein was in het bos begraven. Later is het bos gekapt en is het een begraafplaats geworden. Ze zwerven dus nog ergens daar rond. Vind ik wel een mooie gedachte.

Kat hebben we laten cremeren. Ratjes van nu gaan wel in de tuin. In een hoekje, verstopt onder tegels. Cremeren was hartstikke duur, ik hoopte ergens groepskorting te vinden maar helaas.

Die struik staat er al langer dan ander half jaar gezien de grote dus ik ben blij dat ik, als, een schoon skelet aan te treffen. Gezien de grote van de bal zal het eerder een hond dan een kat zijn.
Bal zat ook half onder de grond dus zal er ook een flinke tijd liggen.
Indien ik wat vind, zal ik de vorige bewoners vragen of ze een nieuwe rustplek willen uitzoeken of gewoon weggooien?
Vriend is voor weggooien maar dat voelt niet helemaal ok. Misschien moet ik ze ook gewoon in de waan laten dat ie daar voor eeuwig ligt.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
27-02-2021 15:56
Ik met mijn vorige kat ook.
Maar nu ik erover nadenk liggen er wel op meerdere plekken waar ik gewoond heb door de jaren heen enkele hamsters begraven.
En ik heb ooit een cavia gehad die doodging. Ik had geen tuin, maar woonde naast een begraafplaats. De cavia heeft daar zijn eigen plekje gekregen :biggrin:
Aaah, wat schattig, een echt graf.
Alle reacties Link kopieren
Vraag de oude bewoners of er een dier ligt? Dan weet je het?
Mijn kat heb ik ook in de tuin begraven. De cavia's gingen gewoon de groenbak in.
Lady*Voldemort schreef:
27-02-2021 21:17
Anderhalf jaar, denk ik?

Die kop was echt nog heel mooi. Er zaten zelfs nog tanden in :D
Oh beetje jaloers hoor, ik ben dol op dat soort snuisterijen :mrgreen:
Anyco schreef:
28-02-2021 09:10
Oh beetje jaloers hoor, ik ben dol op dat soort snuisterijen :mrgreen:
Ik denk dan altijd dat er iets mis is met je.
miekemv schreef:
28-02-2021 09:33
Ik denk dan altijd dat er iets mis is met je.

Nou, je weet maar nooit :nut:
miekemv schreef:
28-02-2021 09:33
Ik denk dan altijd dat er iets mis is met je.
Ach, met wie niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven