Is dit een oud graf?

27-02-2021 15:36 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een beetje een gekke titel.
Koopwoning, ex huur met in de achtertuin een grote struik. We vinden de struik lelijk dus bezig met verwijderen. Stuiten we opeens 3 grote stenen met een bal onder de struik.
We moeten de wortels nog uitgraven. Als dit een graf is, hoop ik dat hij heeeel erg diep is. Hoe aannemelijk is de kans dat dit een dieren graf is?
Ik vind het best wat luguber.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Lady*Voldemort schreef:
28-02-2021 11:01
Ach, met wie niet.
Daar heb je gradaties in.
Wij vonden in het bos een marter, en hebben die meegenomen om in de tuin te begraven zodat we na een jaar de botjes over zouden hebben. Waren bij het opgraven nog niet helemaal schoon.

Later een hond in de tuin begraven die totaal onverwacht dood ging. Een paar jaar later kregen we ook heel onverwacht een ander huurhuis: 100m verderop. Toen hebben we de hond opgegraven en meegenomen omdat we dat niet als een akelige verrassing wilden achterlaten, terwijl de hond veel voor ons had betekend. Ze was nog niet helemaal vleesloos, dus het was een minder fris klusje, maar wij vonden het de beste keus. In het nieuwe huis is na een jaar haar maatje overleden, en die hebben we toen bij zijn vriendin in de achtertuin begraven. Dat voelde goed.

Ik denk dat ze nu wel "schoon" zijn. Ik wil hier nog lag blijven wonen, maar ga zeniet nog een keer opgraven als we vertrekken. Ze worden hier gewoon compost.

Ik vind het een natuurlijk proces, en zou er niet van streek van raken, als de botten oud genoeg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
28-02-2021 10:26
Nou, je weet maar nooit :nut:
Dan zouden er heel veel mensen zijn met wie iets mis, er is een zeer levendige handel in dierenbotten, opgezette dieren en dieren op sterk water.

En ja, dat weet ik omdat ik er zelf ook inzit, ik heb vanalles in huis en gebruik regelmatig schedels in de dingen die ik maak. Ik vind het juist mooi, ipv alles te vernietigen, het een tweede leven geven zoals het genoemd wordt.
Littledoll schreef:
01-03-2021 12:20
Dan zouden er heel veel mensen zijn met wie iets mis, er is een zeer levendige handel in dierenbotten, opgezette dieren en dieren op sterk water.

En ja, dat weet ik omdat ik er zelf ook inzit, ik heb vanalles in huis en gebruik regelmatig schedels in de dingen die ik maak. Ik vind het juist mooi, ipv alles te vernietigen, het een tweede leven geven zoals het genoemd wordt.
Volgens mij is wat jij noemt afstandelijker dan je eigen huisdier. Je zet toch ook geen schedel van je familie op het dressoir of wel?

Dus ik blijf op mijn standpunt staan als je dat met je eigen dier doet is er iets mis met je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven