Januari 2018 Storm

18-01-2018 08:54 275 berichten
Plak hier de updates en linken neer.
Alle reacties Link kopieren
Oh en het stinkt hier ineens naar sigaretten terwijl hier niet gerookt wordt.
De buurman rookt wel, dus ik geloof dat die lucht nu ineens hierheen waait, ik wist niet eens dat dat kon o_o
Alle reacties Link kopieren
Mieshka schreef:
18-01-2018 09:24
Hier ook omgeving Gouda en ik kan dit bevestigen.

:high5:

Ben aan het werk dus ik zie eventuele schade en rare dingen vanavond wel.
Hier nog meer Gouda. :high5:
Ik kwam bijna niet vooruit op de fiets naar het station. Het was ondanks de aangepaste dienstregeling behoorlijk rustig en maar goed ook, want je waait bijna het dak af als je je fiets kwijt wil.

Ondertussen zit ik op mijn werk in Rotterdam en hoewel het bijna 10 uur is ontbreekt nog de helft van mijn collega's. We hebben mensen uit half Europa hier voor een congres en de hoofdspreker zit vast op een vliegveld ergens in Duitsland omdat er niet gevlogen wordt met dit weer.
Ik heb net maar even mijn dochter gesmst of ze veilig was aangekomen (op de fiets naar school, 08.30 beginnen). Ze had 40 minuten gedaan over ca 5 kilometer en was 5 minuten te laat. Om 8 uur was het echt zo heftig nog niet als nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in dubio. Heb zo een niet-noodzakelijke afspraak waar ik op zich wel heen wilde gaan, maar het gaat wel érg hard tekeer (N-H) Het is 20 min rijden. Ik vind het rijden al beetje eng, maar ben ook bang dat er iets met mijn huis gebeurt terwijl ik weg ben. Alles klappert en trilt.
Wat zouden jullie doen?
.
Alle reacties Link kopieren
niet gaan
impala schreef:
18-01-2018 09:58
Ik ben in dubio. Heb zo een niet-noodzakelijke afspraak waar ik op zich wel heen wilde gaan, maar het gaat wel érg hard tekeer (N-H) Het is 20 min rijden. Ik vind het rijden al beetje eng, maar ben ook bang dat er iets met mijn huis gebeurt terwijl ik weg ben. Alles klappert en trilt.
Wat zouden jullie jullie doen?
Dat hangt er een beetje vanaf. Ik zou niet door een bos heen rijden, vanwege het gevaar van omvallende bomen, maar gewoon door de stad zou ik wel heen durven.
Het Haagse vervoersbedrijf HTM heeft vrijwel het gehele tramverkeer stilgelegd in verband met de storm.

Volgens HTM liggen op twee lijnen na alle verbindingen plat. Alleen de trams van lijnen 3 en 4, tussen Den Haag Centraal Station en Zoetermeer, rijden nog beperkt.
zie rtl nieuws
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 10:06
41.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is van stad naar stad over snelweg. Niet door een bos maar ook niet beschut en ja hoge bomen genoeg onderweg.
Het duurt maar een uurtje dus ik moet ook op hoogtepunt weer terug.
impala wijzigde dit bericht op 18-01-2018 10:05
23.13% gewijzigd
.
Ik heb kind met de auto naar school gebracht vanmorgen, we wonen in een bosrijk gebied.
Mijn man moet zo naar Schiphol, zijn vlucht gaat om half 2 tot nu toe info tot 12 uur op de site maar bijna alles is geannuleerd.
Alle reacties Link kopieren
Code rood nu hier. Ik blijf thuis. Dikke kans dat er bijna niemand komt opdagen en de meeting toch niks wordt.
.
Ik hou niet van storm, word er altijd heel zenuwachtig van. Ben bang dat er iets kapot waait aan m'n huis en met name m'n konijnenhok... M'n huis oke, maar m'n konijnenhok... Zit nu op het werk maar ik hou het hok in de gaten via de camera. Ben er niet gerust op.
Alle reacties Link kopieren
Hoor ook veel sirenes hier..
Zag net wel een postbode op/naast de fiets met dikke tassen. Bikkel.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vandaag allemaal klusjes in huis doen, maar ik word er heel onrustig van merk ik. Er is al een dakpan af, iedere keer schrik ik weer bij een harde windvlaag.
Alle reacties Link kopieren
Het waait hier (noordoosten) best hard. Alles klappert en de luchtafvoer maakt veel lawaai..
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Die windstoten en dan de druk op je oren IN je huis. Lekker rustgevend. En het geluid dat de wind langs mijn huis maakt, ook totaal niet angstaanjagend.. Mamaaaaaa! :there:
smileklik wijzigde dit bericht op 18-01-2018 10:27
0.58% gewijzigd
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1555569 ... an-holland

Bijna een orkaan in Hoek van Holland
Weet iemand wanneer code rood word opgeheven?

Ik moet straks nog werken, maar vind de weg op een beetje eng nu.
Ik woon in het westen
Alle reacties Link kopieren
Midden noord Holland aan de kust: zware houten tuinstoelen naar het einde van de tuin gewaaid, schutting zwaait heen en weer tot 45 graden, mensen gezien die van hun fiets gewaaid waren en verwond op de grond zaten/lagen.
Alle reacties Link kopieren
De glazenwassersinstallatie van het kantoor waar ik werk is zojuist gedeeltelijk naar beneden komen zetten en zwaait heen en weer voor mijn raam. :O
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier echt flink te keer (Groene Hart Zuidholland). Rolcontainers waaien om en er vliegt veel papier/plastic/takken door de lucht. Verder is er een schuttingdeel afgewaaid en in het brandpad gevallen. Stond al op de lijst om vervangen te worden, maar ook hoveniers hebben het druk, dus dat duurt nog een paar maanden. Hopelijk blijft de rest staan.
bagheera91 schreef:
18-01-2018 10:27
Weet iemand wanneer code rood word opgeheven?

Ik moet straks nog werken, maar vind de weg op een beetje eng nu.
Ik woon in het westen
Er word geadviseerd om niet de weg op te gaan ( zie telegraaf)
Ik vind dit enorm eng. Maakt me onrustig. Zit niet lekker ontspannen of relaxt.
Was van plan wandelend iets te gaan doen, blijf binnen.
De wind is heftig, afvalzakken waaien door de straat. In bosjes zelfs.
Code rood, zegt genoeg. Bang voor schade. Echt......vind dit niet fijn!!!
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 10:34
0.36% gewijzigd
Zwartvlekje schreef:
18-01-2018 10:28
De glazenwassersinstallatie van het kantoor waar ik werk is zojuist gedeeltelijk naar beneden komen zetten en zwaait heen en weer voor mijn raam. :O
O_O
Ongedeerd mag ik hopen?

Hier woei er een eekhoorn van de schutting. Niet echt vergelijkbaar maar toch.
Alle reacties Link kopieren
bagheera91 schreef:
18-01-2018 10:27
Weet iemand wanneer code rood word opgeheven?

Ik moet straks nog werken, maar vind de weg op een beetje eng nu.
Ik woon in het westen

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het hoogtepunt tussen 11-14 zal liggen. Mss daarna op pad gaan?
Alle reacties Link kopieren
Holy.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven