Jumbo pick up point altijd zo slecht?

02-12-2021 22:37 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij in quarantaine zitten hebben mijn ouders 2x een bestelling opgehaald bij de Jumbo pick up point. Beide keren niet tevreden en ik baal zo want ik wil mijn ouders niet laten opdraaien om weer terug naar de winkel te gaan. En daarbij had/heb ik het te druk met ziek zijn. Soort van eigen schuld dan maar maar ik ben nu wel benieuwd naar ervaringen.

In die 2x dat ik besteld heb :

- Twee pakken verkeerde kaas. Ipv 48+ belegen kregen we 30+ belegen.

- Ipv 2 pakken beschuit zat er maar 1 in de krat.

- Ik had van die kleine slaatjes besteld en die waren zo in de krat gemopt. Van een daarvan zat het dekseltje los en en helft van het slaatje lag op de bodem van de krat. Die kon ik dus weggooien.

- En ik had een erwtensoeppakket besteld en de winterpeen die erbij zat was zo dun en lang als een frikandel.

Ook vind ik alles behoorlijk aan de datum. Ik heb 2x de boodschappen op dinsdag laten halen. Bijna alle houdbaarheidsdatums (krieltjes, sla soeppakket enz) waren maar 3 dagen tot de datum. Al het vers moet ik dus zorgen dat ik die vóór vrijdag op heb. Terwijl als ik dat bij de Plus dat haal het echt wel een dag of 5/6 houdbaar is.

Kortom geen herhaling vatbaar dit. Terwijl het eigenlijk zoooo handig is en dit de enige supermarkt hier in het dorp is die dat doet.

Hebben jullie ook zo’n slechte ervaringen met Jumbo pick up point of heb ik 2x gewoon pech gehad?
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
03-12-2021 09:49
Het gaat dan volgens mij helemaal niet goed met dat betreffende filiaal. Meestal worden artikelen door een intelligent automatisch systeem bijbesteld, aangevuld en de opnieuw geprijsd. Dat systeem berekent voortdurend hoe snel iets wordt verkocht en voorspelt hoe groot de voorraad dan moet zijn.

Bananen schijnt wel een moeilijk artikel te zijn, te meer omdat sommigen juist graag bruin gevlekte bananen willen eten.
Hier is het dus echt om te huilen..
En mijn bananen.. als ze niet volledig moes zijn maar groen of geel ipv volledig bruin en plat met derrie.. top.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze Jumbo gaat het meestal wel heel goed. Een tijd geleden had ik knoflook besteld en dat was niet leverbaar. Toen was het geboden alternatief een zak witte uien. Ik heb meteen tegen de bezorger gezegd dat ik dit geen goede oplossing vond en dat ik ze niet wilde. De uien werden van de bon gehaald, maar ik mocht ze toch houden want de bezorger mocht het niet meer terugnemen.

Met het pick-up point verwacht je snel je kratten te krijgen en weg te kunnen. Pas had ik mijn man gevraagd om alles op te halen en die bleef heel lang weg. Dat heeft hem wel drie kwartier gekost geloof ik. Hij kreeg excuses aangeboden voor de lange wachttijd. Hij had net zo goed zelf boodschappen kunnen doen in al die tijd, het hele voordeel van dat pick-up point is dan meteen weg.

Ik heb voor 24 december al een tijdslot gereserveerd om te laten bezorgen. Rond de kerstdagen de supermarkt in moeten sla ik liever over :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel een tijdje besteld daar zodat ik het ook op kon halen bij een punt. Maar er mistte dus ook bijna elke keer wel iets.
Dit kon dan niet ter plekke door de medewerker uit de winkel gepakt worden en erbij gedaan worden.
Dus moest ik vaak voor 1 ding alsnog de winkel in. Terwijl ik de boodschappen met de fiets haalde. Erg onhandig.
Ook was er niet veel zelf keuze om het op te halen. Of van 16:00-18:00 of van 18:00-20:00.
En dat elke dag. Voor mij persoonlijk hele onhandige tijden. Was nooit in de ochtend.

Dus ik laat picnic nu elke keer komen. Wel een kleiner assortiment, maar voor mij beter te doen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
03-12-2021 08:00
Ik weet niet meer of dat bij die van de Jumbo ook zo is, maar op die van de AH staat dat ze niet geschikt zijn om in te vriezen.
Daar heb ik maling aan. Het gaat tot nu toe altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn boodschappenlijst samenstel (bij Jumbo) en ik bestel iets wat uitverkocht is dan verschijnt het geblurt in de lijst met de mededeling Tijdelijk Uitverkocht. Ik laat dat dan gewoon staan en wacht een dagje tot alles weer aangevuld is en alle plaatjes weer helder worden getoond. Pas dan bespreek ik een bezorgdatum.

Ik ga er dan van uit dat die boodschappen op dat moment van mij zijn.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de verschillende verhalen niet. Alles komt uit een distributiecentrum, ik weet niet of er 1 d.centrum is, of meer zijn. Maar velen lijken te denken dat het uit het eigen filiaal komt en dat is niet zo.

Het zou dus niet uit moeten maken bij welke winkel je het besteld. Koelproducten, diepvriesproducten etc zitten in aparte tasjes. Ik heb nog nooit platgedrukt brood gehad of verrot fruit.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad alles splinternieuw en knispervers zoals je het zelf niet kopen en vervoeren kan.

Wat ik wel herken dat is dat de knollen en de kolen (en mogelijk ook de preien) bij AH altijd erg klein zijn. Dat scheelt de helft.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Onze Plus is echt wel helemaal prima eigenlijk!
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Die bellen ook als iets er niet is als je aan hebt gegeven dat je een alternatief product wil of het product wat ze wél hebben oké is. Maar woon in een klein dorp dus wie weet scheelt dat.
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Creatieveling schreef:
04-12-2021 08:26
Ik snap de verschillende verhalen niet. Alles komt uit een distributiecentrum, ik weet niet of er 1 d.centrum is, of meer zijn. Maar velen lijken te denken dat het uit het eigen filiaal komt en dat is niet zo.

Het zou dus niet uit moeten maken bij welke winkel je het besteld. Koelproducten, diepvriesproducten etc zitten in aparte tasjes. Ik heb nog nooit platgedrukt brood gehad of verrot fruit.
Ze hebben verschillende distributiecentra verdeeld over Nederland. Als je dan dus een winkel in het noorden kies, komt het waarschijnlijk uit het centrum in Beilen. Kies je Brabant, zal het uit 1 van de centra in Veghel komen en midden Nederland komt uit Nieuwegein gok ik zo. Daar kan dan veel verschil in zitten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wat mystery shoppers aan het werk zetten als ik hun was. Supermarkten schijnen niet veel te verdienen aan het online shoppen maar negatieve reclame kan niemand gebruiken.
Dan moet het maar zoals het kan
petra123456 schreef:
03-12-2021 09:12
Persoonlijke ervaring hier. Het gaat gewoon niet goed. Als je bananenmoes met augurk in je brood hebt en de bloemkool schimmelt.. hoe noem jij dat? Top?
Nee maar je brengt het als feit. Dat is niet zo.
Alle reacties Link kopieren
- Twee pakken verkeerde kaas. Ipv 48+ belegen kregen we 30+ belegen.
Wat mij verbaast dat is dat als er een vervangend product moet worden gegeven, zij geen regel schijnen te hebben wat het het juiste vervangende product moet zijn.

Veel dingen kan je al aan de klant vragen bijvoorbeeld: wil je een vervangend product en zo ja, moet dit product biologisch zijn (vinden velen belangrijk); of moet het vergelijkbare samenstelling hebben? Met deze informatie hoef je maar een knop in te toetsen of er komt het beste vervangende product uitrollen als het rek leeg is. Mits dat zo geprogrammeerd is natuurlijk.

Nu lijkt het net of degene die de boodschappen verzamelt zomaar iets doet en dat zonder enige kennis van zaken (als ik de posten zo lees).
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
04-12-2021 12:14
Nee maar je brengt het als feit. Dat is niet zo.
Feiten? Feit is dat ik het nog niet goed heb gehad. Dat er altijd vanalles kapot en verrot en geplet is.
Dat het bij een ander niet zo is.. betekent niet dat het bij mij niet zo is.
Hier is bezorgen een nee we bezorgen niet en pickup een ellende. Dat is het feit waar ik mee leef. Zo heel af en toe probeer ik het uit. Maar wekelijks dat kwartiertje supermarkt levert me een boel minder gezeik op dan afhalen.
tv-icoon schreef:
04-12-2021 12:21
Wat mij verbaast dat is dat als er een vervangend product moet worden gegeven, zij geen regel schijnen te hebben wat het het juiste vervangende product moet zijn.

Veel dingen kan je al aan de klant vragen bijvoorbeeld: wil je een vervangend product en zo ja, moet dit product biologisch zijn (vinden velen belangrijk); of moet het vergelijkbare samenstelling hebben? Met deze informatie hoef je maar een knop in te toetsen of er komt het beste vervangende product uitrollen als het rek leeg is. Mits dat zo geprogrammeerd is natuurlijk.

Nu lijkt het net of degene die de boodschappen verzamelt zomaar iets doet en dat zonder enige kennis van zaken (als ik de posten zo lees).

Daar lijkt het inderdaad op. Ze doen maar wat, het slaat vaak nergens op.

Ik bestel echt al heel veel jaren. En er zijn nog slechtere tijden bij dan nu het geval is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven