kan niet meer zorgen voor kat

25-05-2019 00:26 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens omstandigheden kan ik niet meer zorgen voor mijn kat. Mijn kat woonde bij mijn moeder omdat ik op kamers woon, maar ze wilt er niet meer voor zorgen. En ik kan op mijn kleine kamer geen kat houden. Mijn oom dreigde dat hij de kat gaat brengen naar het asiel als ik de kat dit weekend niet ophaal. Maar wat moet ik doen nu :( ik wil niet dat hij naar het asiel gaat en zelf kan ik ook moeilijk zorgen voor hem. Is er iets als een tijdelijke opvang voor katten? Misschien iemand hier die tijdelijk een katje in huis wilt :( ik wil hem niet kwijt. Mijn mama wilt de kat niet meer trouwens omdat ze nooit die kat wilde eigenlijk, verder is hij lief en rustig. Zucht wat moet ik nou :(
Moeilijk... geen idee!
Kat meenemen en een goed huis voor hem zoeken. Of toch naar het asiel brengen. Het is ook nogal mal dat jij iemand anders voor jouw kat laat zorgen. Zoek een huis waar ie wel goede verzorging krijgt en waar hij gewenst is
Alle reacties Link kopieren
Als je niet wil dat de kat naar het asiel gaat, zelf een baasje zoeken. Eentje waar hij/zij kan blijven. En niet dat dier van hot naar her slepen om de twee jaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Waar kan ik baasjes vinden? En dank je ja ik kan beter misschien de kat geven aan iemand die voor hem kan zorgen...
Oproep op Facebook plaatsen.

En op zoek naar een kleinschalige kattenopvang die katten herplaatst in jouw regio.


En desnoods de kat alsnog een tijdje op je kamer houden tot het beestje elders een nieuwe thuis vindt.


Die oom zou ik overigens vertellen dat je wel afspraken maakt met je moeder.
Dat hij zich er niet mee hoeft te moeien.

Maar als je moeder de kat écht beu is, zou ik daar dus wel zo snel mogelijk (liefst morgen nog) "ontlasten" van die taak.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook contact opnemen met het lokale asiel. Ik weet niet in welke regio je zit maar onze huidige kat kwam ook uit het asiel. De kat kregen we niet zomaar mee, hele vragenlijst over woonsituatie, kennismaking met gezin, kennismaking met onze hond... In het asiel zaten ze niet in zielige kleine hokjes. Gewoon in een soort huiskamer (met doorgang naar een gigantische klimpaal in een aparte kamer). Alleen hele angstige of agressieve katten (of zieke katten) zaten apart.

Lijkt mij een wat meer betrouwbare route. Ja, het kost geld om het dier af te staan maar daarentegen moet een nieuw baasje ook betalen voor de adoptie. Werpt toch meer een drempel op voor impulsaanschaf (Mensen die het sneu vinden, ja zeggen en na drie maanden ook pas bedenken dat het geen handige zet was).
Nee heb je, ja kun je krijgen
In je familie en vriendenkring rondvragen of iemand je kat wil hebben?

Hoe oud is de kat eigenlijk? En waarom neem je een kat in huis als je moeder het niks vind en ga je vervolgens verhuizen naar een kamer terwijl je je kat niet mee kan nemen?! Of woonde je eerst ergens anders waar je wel je kat kon verzorgen zonder dat je moeder er last van had?
Alle reacties Link kopieren
Moesmakendehakker91 schreef:
25-05-2019 00:26
... En ik kan op mijn kleine kamer geen kat houden. ...
Waarom niet? Mag het niet of is het "plaatsgebrek"?

Ik zou de kat ophalen en hem dan desnoods tijdelijk bij je houden en op zoek naar een ander fijn huisje. Zet een advertentie op facebook, vraag rond op school, er is altijd wel iemand die een katje wil, vraag rond bij vrienden, familie en collega's. Vraag de buuf of ze een kat willen etc. Maar als het mijn kat was had ik hem gewoon opgehaald, dan maar een tijdje op een kleine kamer en dan ging ik op zoek naar een grotere kamer/studio/appartement of gewone woning.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Waar bemoeit je oom zich eigenlijk mee? En waarom kan je er zelf niet voor zorgen, vaag verhaal. Hoelang heb je hem en waar komt hij vandaan?
Wellicht is oom zich ermee gaan bemoeien omdat TO het probleem niet serieus neemt/ nog steeds geen oplossing heeft gevonden terwijl haar moeder al maanden aangeeft niet meer voor de kat te willen zorgen?

Ik kan me best voorstellen dat het gaat irriteren als je voor een huisdier moet zorgen terwijl dat niet je keuze is. Ik neem aan dat TO nog steeds alle kosten op zich neemt zoals voer, knabbeltjes etc maar je hebt wel overal haren, de kattenbak moet verschoont worden en dat stinkt en als de kat niet goed is opgevoed gaat er vast ook het een en ander kapot.
TsumTsum schreef:
25-05-2019 01:25
Wellicht is oom zich ermee gaan bemoeien omdat TO het probleem niet serieus neemt/ nog steeds geen oplossing heeft gevonden terwijl haar moeder al maanden aangeeft niet meer voor de kat te willen zorgen?

Ik kan me best voorstellen dat het gaat irriteren als je voor een huisdier moet zorgen terwijl dat niet je keuze is. Ik neem aan dat TO nog steeds alle kosten op zich neemt zoals voer, knabbeltjes etc maar je hebt wel overal haren, de kattenbak moet verschoont worden en dat stinkt en als de kat niet goed is opgevoed gaat er vast ook het een en ander kapot.
Dat is wel zo, maar waarom de kat dan niet even in huis nemen? Kan best, je kan verbazend veel ruimte voor een kat creëren met planken langs de wand, zo'n krabpaal met div. verdiepingen; lukte bij mij ook prima toen ik vrij onverwachts op kamers moest gaan wonen.
Ik vraag me serieus af of ze de kat vlak voor ze vertrok heeft meegenomen in een opwelling óf dat ze de kat al 10 jaar heeft.
Dan zou ik het toch wel apart vinden om hem nu naar het asiel te brengen van moeder, als ze een kitten heeft meegenomen in een opwelling 3 maanden voor ze het huis uitging snap ik het een stuk beter.
Moet zeggen dat er wel erg veel mensen hier opschrijven dat ze hun kat kwijt willen, maar toch ook weer niet..
Hij mag niet naar het asiel, wel naar een opvang.. wat is het verschil maar goed.

Voor een kat lijkt het me relaxter om bij TO op een kleine kamer te wonen met een vertrouwd mens om zich heen dan in een opvang vol vreemde katten. En daarna wéér ergens anders naartoe.. hoe maak je zo'n beestje gek :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat de omstandigheden zijn waardoor jij niet voor je kat kunt zorgen. En waarom je op je kamer geen kat kunt houden, of dat niet mag of dat jij het klein vindt. Ik ben verder geen kattenkenner, maar wel een dierenvriend, en ik heb het idee dat jij niet echt alles voor je beestje wilt doen. Misschien zit ik er naast, verklaar je daarom even nader?
Alle reacties Link kopieren
verhuisdieren punt nl
Daar kan je een oproepje plaatsen en op die manier een nieuw baasje zoeken..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Begrijp ik het goed dat er naast die kleine kamer nog meer omstandigheden zijn waardoor je momenteel niet voor je kat kunt zorgen? Want dan valt de optie kat op kleine kamer houden en veel naar buiten laten gaan af.
Ik zou trouwens meer vertrouwen hebben in een asiel dan in een wildvreemde via Facebook o.d.
Alle reacties Link kopieren
Arm beest! Hoezo jouw kat?? Je zit op kamers!
Je weet wel dat je kat naar het asiel brengen geld kost hoop ik? Hier betaal je 100 euro om een kat af te staan aan het asiel. Volgens mij kan je hem ook niet zomaar bij het asiel afgeven van de een op de andere dag. Kijk op verhuisdieren.nl inderdaad en zet advertenties op Facebook. Waarom kan je kat trouwens niet bij jou tijdelijk? Dat jij een baasje voor hem zoekt terwijl kat bij jou logeert. Weinig kans dat je hem in een weekendje kwijt raakt via internet.
Welke regio woon je? Misschien kan je wat meer vertellen over je kat als je hoop dat iemand hier hem wil overnemen.
Alle reacties Link kopieren
Een asiel zoekt juist de beste adressen voor katten. Als je hem zomaar aan iemand geeft die jou wel aardig lijkt loop je juist het grootste risico.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Men kan niet zomaar naar het asiel en daar dezelfde dag een kat meenemen. Je moet ervoor betalen en meerdere malen terugkomen, bovendien wordt je adres geïnspecteerd dus degenen die daar een dier uitkiezen gaan niet over één nacht ijs en hebben veel voor de kat over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kat van een jaar via Marktplaats.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou mijn kat ook veel liever bij het asiel brengen dan via Marktplaats of Facebook wegdoen. Mijn eigen kat komt trouwens wel via MP maar ik zou hem er niet snel opzetten als ik van hem af zou willen.
Ik vind het top dat asiels zo streng zijn. Met dieren kan je niet voorzichtig genoeg om gaan.
Oh-happy-day schreef:
25-05-2019 02:36
Ik vraag me af wat de omstandigheden zijn waardoor jij niet voor je kat kunt zorgen. En waarom je op je kamer geen kat kunt houden, of dat niet mag of dat jij het klein vindt. Ik ben verder geen kattenkenner, maar wel een dierenvriend, en ik heb het idee dat jij niet echt alles voor je beestje wilt doen. Misschien zit ik er naast, verklaar je daarom even nader?
Op studentenkamers mag je meestal geen huisdier. Vraag is waarom hier niet eerder over is nagedacht.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet dagelijks even naar je moeder gaan om de kattenbak uit te scheppen? Als de verzorging te zwaar is dan zou ik meehelpen.
Verder zal ie toch niet in de weg zitten bij haar?
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
25-05-2019 08:31
Ik zou mijn kat ook veel liever bij het asiel brengen dan via Marktplaats of Facebook wegdoen. Mijn eigen kat komt trouwens wel via MP maar ik zou hem er niet snel opzetten als ik van hem af zou willen.
Ik vind het top dat asiels zo streng zijn. Met dieren kan je niet voorzichtig genoeg om gaan.
Ik vind het ook goed dat asiels zo steng zijn maar er zijn genoeg aso’s die dat echt niet betalen en hun dier dumpen of verwaarlozen :cry:
Alle reacties Link kopieren
Overigens moet je betalen om je kat naar het asiel te brengen, dit is niet gratis.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven