Kat loopt steeds terug naar het oude adres

08-03-2019 18:40 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Topic titel zegt het al...

We wonen hier nu een klein half jaar, ongeveer een kilometer bij het oude adres vandaan.
We hebben 3 katten en de andere 2 (geholpen vrouwtjes) komen keurig terug.
De andere kat (geholpen mannetje van 3,5 jaar) loopt steeds terug naar het oude adres.

We hebben de katten 6 weken binnen gehad en toen het luikje open gezet.
Mannetje kwam een paar keer terug en daarna ging hij naar het oude adres en na 2 dagen was hij weer thuis.
Ik dacht dat hij het wel door had maar nee..

Vervolgens bleef hij weg en kon ik hem tot 8x toe weer ophalen.
De nieuwe bewoner is geen katten mens en gaf al aan dat hij de kat geen aandacht, eten etc. geeft.

Vervolgens heb ik hem 3 maanden binnen gehouden. Ik heb gelezen dat dat ongeveer het tijdsbestek is dat een kat het oude adres uit z'n systeem kwijt is.
Nou, deze dus niet.
Na 3 maanden wéér naar het oude adres. Weer opgehaald en een tijdje binnen gehouden.
Dit is beslist geen binnen kat. Hij heeft de plinten al van mijn vloer eraf gekrabt en wordt strontvervelend als hij te lang binnen is.
Afleiden met snoepjes, speelgoed bal waar snoepjes in kunnen, helpen maar even.

Hij weet zijn nieuwe adres terug te vinden dus ik heb een tijdje gedacht: laat maar, hij komt wel terug. Maar na 5 dagen nog steeds niet en maar weer opgehaald. Hij had erg honger, dus een ander eet adresje heeft hij niet.
Als ik hem ophaal, stapt hij ook zo luid spinnend de auto in, kopjes geven en bij thuis komst worden we helemaal geknuffeld alsof hij ons echt heeft gemist.

Tuigje hebben we geprobeerd, boter onder de pootjes (gelezen dat dat het moest zijn)
Meelopen met de kinderwagen, lang binnen houden, afleiden, feliway van de dierenarts, valeriaan druppels, noem maar op

Wat nu?
Wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
jujuken schreef:
14-03-2019 19:35
ik heb mijn katten nu al drie maanden binnen, ik durf ze gewoon niet buitenlaten, ook ik woon aan drukke baan en de buren ook al zeiden dat er dikwijls katten worden doodgereden. ze zijn het wel al gewoon om binnen te zijn, ze hebben krabpaal en kunnen van boven naar beneden crossen.
Dan lekker binnen laten 😊
Alle reacties Link kopieren
loulou39 schreef:
14-03-2019 19:39
Super! Ik ben blij voor je 👍🏻
Ik vind je heel lief voor je kat, hopen dat het goed blijft gaan! (Vast wel, hij zal nu gewend zijn)
Dank je wel 😊

Ja ik denk dat hij een eureka 💡 moment heeft gehad ofzo 🤣
Dat werd ook wel tijd trouwens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven