Kat met artrose, ervaringen met solensia?

29-11-2022 19:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Onze poes van 13 heeft artrose. Had ze al een tijdje maar afgelopen maanden is dat zodanig verergerd dat we er nu echt iets mee moesten. Doordat ze steeds minder bewoog is ze nu obees, wat haar zeker niet helpt. Ze heeft pijnstillers gehad en advies om rustig aan af te vallen en na te denken over solensia, een relatief nieuw medicijn voor artrose bij katten en honden. Pijnstillers ook met idee dat ze meer beweegt, daardoor afvalt en ze met minder gewicht minder pijn heeft. Ze reageert slecht op de pijnstilling, bleef maar spugen, dus vandaag overlegd met dierenarts en solensia besteld. Het is een maandelijkse injectie. Volgens de dierenarts werkt het bij sommige dieren fantastisch en bij andere amper tot niets Lees nergens iets over bijwerkingen anders dan irritatie rond de injectieplek. Als 't niet zo duur was was het bijna te mooi om waard te zijn. Als het werkt dan tenminste. Voor nu is het plan om het twee maanden aan te kijken.

Heeft iemand al ervaring met z'n huisdier? En heeft het veel geholpen?
Interessant om te lezen. En wat fijn dat het resultaat zo goed is en dat je zelfs zelf kan prikken.
Onze rode dame is net 11 maar heeft al twee jaar artrose. Eerst was het nog echt beginnend en zagen we verbetering bij dagelijks een voedingssuplement maar naar verloop van tijd zagen we toch weer klachten. De dierenarts is gaan voelen en onderzoeken en gaf inderdaad aan dat ze veel weerstand voelde en zag en dat ze pijn had.
We konden toen kiezen tussen solensia of dagelijks pijnmedicatie bij haar natvoer. Omdat we het laatste minder belastend vonden voor haar zijn we met die pijnmedicatie begonnen. Ze weegt maar 3,5 kilo en heeft eerder iets te weinig dan te veel vet in haar lijf dus moesten we lager beginnen met de pijnmedicatie en het naar gelang haar klachten ophogen. Gisteren was ik weer bij de dierenarts omdat we inmiddels op 3 zitten en ik me zorgen maak omdat ik merk dat ze er echt last van heeft. Die gaf aan dat we naar 3,5 moesten en als we merken dat ze dan nog pijn heeft dan alsnog starten met solensia. Ze zei ook dat als ze met de injecties nog steeds pijn had dat er dan verder niet veel meer opties zijn behalve natuurlijk de meest verdrietige.
Nu zijn we dus naar 3,5 gegaan sinds gisteren en zullen het aankijken hoe het met haar gaat. Ik moet zeggen dat ik blij ben om te lezen dat er wel positieve ervaringen zijn met de injecties en ja de prijs dat is spijtig maar dat doet me minder zeer dan zien hoe ons meisje, zo jong nog, pijn heeft die haar belemmerd. En ze springt zo graag liefst zo hop van de grond zo op je schouders, hoge kasten zijn niet veilig voor haar en het liefst ligt ze helemaal gestrekt op mij.
Maar als ze zo'n pijn heeft dan krult ze zichzelf op, blijft maar liggen en als ze wel beweegt kruipt ze van ellende onder de kleine tafel.
Ik heb voor haar een extra mandje gekocht met een soort dakje en dat lijkt ze wel fijn te vinden. Ook vindt ze het erg prettig om op een warmtedeken te liggen wat logisch is met haar pijnlijke stroeve gewrichten.

Sorry heel verhaal maar ik kijk iig wat positiever tegen de mogelijke volgende stappen op!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Fijn dat het zo goed gaat koettie!

Ik heb 2 katten die sinds begin dit jaar Solensia krijgen en enorme verbetering tonen. Eentje noemen we onze 4 daagse loper want die blijft maar gaan sinds hij de injectie krijgt. Hij is 16 jaar nu.
De andere is 15 en rent en springt weer hoog, eerder zag je haar zoeken naar tussenstapjes.
Ik hoop dat er snel verbetering is @IBIopviva! Zo naar om te zien als ze pijn hebben.

Littleblackdress, fijn om te horen!

Hier is poes helaas overleden vier weken geleden. Ze was in shock, bleek een gaatje in haar darm te zijn. Oorzaak is onduidelijk, kon iets van kanker zijn maar ook iets te scherps gegeten oid. Heel verdrietig maar toch 16 geworden en tevrede haar leven geleefd. De Solensia heeft de kwaliteit flink verbeterd.
:"-( oh nee sterkte!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven