Kat naar buiten na vakantie

26-05-2019 20:37 18 berichten
Hoii

Ik zit even met een vraag in m’n hoofd kan het ook nergens terug vinden.
Ik heb een kater van een jaar bij ons thuis is hij overdag veelal buiten spelen, nu ga ik wel eens op vakantie en dan blijft hij mijn ouders thuis binnen meestal niet langer als een week.
Nu zijn wij voor een ivf behandeling langer dan 3weken in het buitenland en is de kat bij mijn ouders, we komen over paar dagen terug maar kan de kat dan al meteen weer naar buiten als hij in zijn eigen huis is?? Herinnert hij het allemaal dan nog wel? Wie kan mij hierin adviseren??

Alvast dank
Jawel, dat herinnert hij zich wel hoor. Hou hem voor de zekerheid anders nog een dagje binnen om te wennen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, het duurt veel langer voordat de kat zijn eigen omgeving vergeten is.
Alle reacties Link kopieren
Succes met het traject! Wat goed dat je ouderlijke huis een tweede thuis voor de kat is! Daar is hij niet anders gewend dan binnen te blijven. Weer thuis zou ik hem even binnen houden en hem goed observeren: heeft hij weer dezelfde routine met jullie dan zie ik geen probleem om hem ook weer buiten te laten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
De kattenvrouwtjes zijn eensgezind TO :-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Tuurlijk kan dat. Denk eens aan al die katten die na een verhuizing terug lopen naar hun oude huis.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat herinneren ze zich wel hoor. Als je het toch 'eng' vind, dan kan ik een GPS tracker adviseren. Die van mij gaat eigenlijk nooit het erf af maar toch vind ik het prettig om te weten waar ze is :D
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat was twee jaar terug 2,5 maand bij mijn ouders en toen ze weer terug kwam, was het net alsof ze niet weg was geweest. Even snuffelen en meteen wist ze weer haar favoriete plekjes te vinden.
Het enige dat ze wel was "vergeten" was dat ze thuis niet snoepjes op commando krijgt en op het aanrecht mag. En dan keek ze me aan met een blik van "maar bij oma mocht het wel...."
Alba_Rosa schreef:
26-05-2019 21:01
Mijn kat was twee jaar terug 2,5 maand bij mijn ouders en toen ze weer terug kwam, was het net alsof ze niet weg was geweest. Even snuffelen en meteen wist ze weer haar favoriete plekjes te vinden.
Het enige dat ze wel was "vergeten" was dat ze thuis niet snoepjes op commando krijgt en op het aanrecht mag. En dan keek ze me aan met een blik van "maar bij oma mocht het wel...."
Oh zo herkenbaar! Die van mij hebben ook wel eens langere tijd bij mijn ouders gelogeerd. Weg opvoeding, ineens lagen ze op de salontafel, want bij opa en oma mocht het wel. 🤭

Maar TO, je kat zal het echt weer direct herkennen. Die van mij liepen linea recta naar de achterdeur.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten verhuizen elke week met mij mee naar het huis van mijn vriend en ze gaan daar ook gewoon naar buiten. Ze hebben dus twee huizen waar ze gewend zijn.
De een kijkt in de auto (20min) het liefst lekker naar buiten de ander ligt altijd heerlijk te slapen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Oh en heel veel succes met jullie traject. :redrose:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan makkelijk, waarschijnlijk kan kat niet wachten om weer even de beentjes te strekken buiten (dat heeft de mijne altijd... thuis na vakantie staat ze gelijk bij de deur klaar om naar buiten te gaan)
Lady_Day schreef:
26-05-2019 21:01
Ja, dat herinneren ze zich wel hoor. Als je het toch 'eng' vind, dan kan ik een GPS tracker adviseren. Die van mij gaat eigenlijk nooit het erf af maar toch vind ik het prettig om te weten waar ze is :D
Pff gelukkig maar een zorg minder nu, die van mij gaat wel de erf af en gaat bij alle buren eventjes langs :lol:
Wauw zo n gps is ideaal denk ik kan je mij adviseren welke gebruik hij?
Bedankt voor de reacties!

Ben heel erg opgelucht nu in ieder geval een zorg minder :cheer:
suzyqfive schreef:
26-05-2019 21:18
Oh en heel veel succes met jullie traject. :redrose:
Heel lief dankjewel :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Alaynee, ik gebruik de Tractive Cat tracker -- o.a. te koop bij Zooplus. Daar komen nog wel abonnementskosten bovenop maar het is het me waard. Ik ben haar eens een dag kwijt geweest, wat een stress!
Lady_Day schreef:
27-05-2019 00:01
Alaynee, ik gebruik de Tractive Cat tracker -- o.a. te koop bij Zooplus. Daar komen nog wel abonnementskosten bovenop maar het is het me waard. Ik ben haar eens een dag kwijt geweest, wat een stress!
Ik weet er alles van die stress is echt verschrikkelijk ik heb meteen gekeken en besteld heel erg bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
27-05-2019 00:16
Ik weet er alles van die stress is echt verschrikkelijk ik heb meteen gekeken en besteld heel erg bedankt!!
Ik hoop dat je er net zoveel profijt (en rust in je hoofd) van hebt als ik. Succes met alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven